1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

GPRS hinnat

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja mjkall, 22/12/02.

1. mjkall

Tykkäykset:
    13
    Tässä kohta 11/2 v GPRS:ää käyttäneenä (Sonera) en voi kun ihmetellä GPRS-taksojen eroja. DNA:lla on toivetaso niin modeemikäyttöä kuin wap-käyttöäajatellen. Internetmodeemikäytössä erot voivat olla jopa satakertaiset kuukausilaskussa. Jopa Wap-käytössä eroa voi tulla 10-kertaisesti. Puhelinkäytössä hinnat ovat jo ihmeellisen hyvin tasaantuneet. Joku viisaampi kai voisi selittää, miksi GPRS:n käyttö Soneralla/Radiolinjalla tulee jopa satakertaa kalliimmaksi internet-modeemikäytössä?

2. mv

Tykkäykset:
    0
    Minun käsitys on että suuret operaattorit eivät halua kuormittaa matkapuhelin verkkoa liikaa; Jos soneralla olisi yhtä halvat gprs hinnat kuin esim. dna:lla, niin verkon käyttä olisi aivan uskomattoman takkuista, kun heillä on niin paljon asiakkaita.

Tähän voisi kyllä joku viisaampi kertoa että olenko ihan väärässä..!?

3. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Itselle tuli se mieleen että kun yritykset yleensä käyttävät joko Radiolinjaa tai Soneraa niin vähän suuremmille yrityksille on oikeastaan aivan sama koko hinnoittelu. Saavat Rällä ja Sönerä niiltä yrityksiltä lypsää rahaa kunhan vaan pysyvät edes jotenkin kohtuudessa ja tälläiset pienet ihmiset kuten mä niin saavat käyttää GPRS:ää WAPpi seikkailuihin ja johinkin pikku palveluihin suhkot halvalla. Kun sitä kautta ei suuria data määriä kuitenkaan liiku...

4. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    Niinpä! Itse vedin johtopäätökset jo kohta vuosi sitten. Mikä muuten sinua siellä Sonerassa pidättelee?

5. Otus

Tykkäykset:
    0
    Numero?

6. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    En kyllä tajua yhtään, maailma on numeroita ja muisteja täynnä. Vai vieläköhän joku etsii numeroitaan jostain suttusesta paperilapusta. No olkoon...paljon muutakin jää täällä tajuamatta.
    Tarkoitin kyllä kohdistaa kysymykseni lähinnä mjkallille

7. tyhymae

Tykkäykset:
    0
    No, eipä tule mieleen muuta kuin ahneus, ja osakkeenomistajat. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin GPRS käyttää gsm verkossa tyhjiä välejä(General Packed Radio System), eli kaikkien välitettyjen puheluiden väliin jää tyhjää tilaa josta voi rahastaa, toiset enemmän toiset järkevämmin, jokainen voi päätellä itse.

8. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    GPRS = General Packet Radio Service

9. tyhymae

Tykkäykset:
    0
    Aivan oikein Kotkis , tousche. Hyvää Uuutta Vuotta!

10. mjkall

Tykkäykset:
    13
    Totta, ilmeisesti numeronapanuorassa ollaan. Oliko se ensi kesänä, kun voi laahata numeronsa uudelle operaattorille?

11. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Niinhän ne väittää...

Jaa tämä viestiketju