1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

GPRS-datalaskuri vs. operaattorin laskutus

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Kotkis, 28/10/02.

1. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Oletteko huomanneet eroa puhelimen GPRS-datalaskurin ja laskutettujen tavujen välillä?
    Itse olen saanut nyt kaksi ensimmäistä laskuani, molemmissa oli eroavaisuuksia laskutuksen ja puhelimen "kirjanpidon" välillä:

Puhelin, lasku:
    1560204 tavua, 1529 kilotavua
    6535408 tavua, 8787 kilotavua

Ensimmäisessä tapauksessa virhe oli siis minulle hieman hyödyksi, jälkimmäisessä "tuli takkiin" reilusti... :( (Mites se nyt oli niiden kilojen kanssa: onkos 8787 kilotavua = 8787000 tavua vaiko peräti enemmän? Äh...!)
    Olettekos koskaan verranneet ko. lukuja toisiinsa? Ymmärrän tietysti, että dna:n käyttäjillä ei ole paljon intressejä noita lukuja vertailla, mutta ehkäpä joku olisi silti sen tehnyt. Ja tietysti muiden operaattorien GPRS-käyttäjät.
    Itselläni siis käytössä 6310i ja RL.

2. Ricky

Tykkäykset:
    0
    1024t = 1kt
    1024kt = 1Mt

eli 8787kt = 8997888t (~8,58Mt)

3. niskalaukaus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ehkäpä olet nollannut laskurin vähän ennen laskutuskauden loppua, ja toisessa sen jälkeen.

Oletko muuten ihan wapissa saanut tuon 8mt menemään?

4. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Kiitos, niinpä se tietysti oli - aivot jäässä näköjään... :(
    Tuo selittänee sen ekan laskun: 1560204 tavua = 1523,64 kilotavua. Eli lienee riittävän lähellä laskutettua 1529 kilotavua.
    Mutta tuota toista se ei kyllä selitä...

Tuosta ei kyllä pitäisi olla kyse: olin ihan tarkoituksella käyttämättä GPRS:ää laskun vaihtumisen aikoihin... jollei sitten RL:lla ole jotain todella pahaa häikkää siellä laskutuksessa. Ajattelin ehkä odottaa seuraavaan laskuun ja katsoa jos siinä on "korjausta" toiseen suuntaan. Jos ei, niin täytyy ryhtyä toimenpiteisiin.

No en sentään ;)
    Wapin lisäksi sähköpostien lukua ja satunnaista surffailua.

5. tm

Tykkäykset:
    0
    Itse samaa asiaa pohtiessani kysyin operaattorilta (tässä tapauksessa Sonera) vartavasten laskutuksen poikkimenopäivät. Vaihtelu oli huomattavaa, ero saattoi olla yli viikko. Ainakaan minun tapauksessa ei siis arvaamalla olisi löytänyt oikeaa laskun vaihtumisen päivää.

Sitä en sitten tiedä onko RL:lla aina sama laskun poikkimenopäivä.

6. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Ei se aina ihan sama ole, mutta useimmiten muutaman päivän sisällä aiotusta (minulla 15. päivä).
    Mutta aloin tutkimaan asiaa tarkemmin ja itseasiassa lasku oli nyt katkennut vasta 18. päivä ja tuolloin taisin itseasiassa GPRS:ää käyttää jonkinverran... eli täytynee tosiaan odottaa tämä laskutuskausi loppuun, pitää silloin (mikäli mahdollista) pidempi tauko ja sitten laskea nämä datamäärät yhteen.
    Tuo ensimmäinen kausi nimittäin kielisi, että puhelimen ja operaattorin laskurit toimii miltei yksi yhteen... Se olisi kyllä hyvä juttu, sillä näillä hinnoilla on ihan hyvä tarkkailla etukäteen, millaiseksi lasku muodostuu... :(

Jaa tämä viestiketju