1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Gprs + C55 ongelmia (jälleen)

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Mixxer, 28/1/03.

1. Mixxer

Tykkäykset:
    0
    Eilikkä tässä olisi minun tarinani: Ostin kyseisen puhelimen noin 2 kuukautta sitten siinä toivossa että saisin sen kautta muodostettua internet yhteyden tietokoneeseeni. Aluksi kun menin liikkeeseen niin siellä sanottiin että kaapelia ei ole satavana, mutta pitäisi tulla viikon päästä. Odottelin ja odottelin, kunnes viimmein yhden ja puolen kuukauden päästä täältä puhelinkioskista sattui löytymään tämä kyseinen Grateqin Usb kaapeli. Ja ei kun tilaamaan....ja äkkiä....nyt olen noin puolikuukautta sen kanssa ähertänyt...mutta tuloksetta... Olen lukenut jok ikisen täällä olevan C55 gprs osion ja kaikki keinot on testattu....Olen pikku hiljaa alkanut menettää toivoni....Yhteys on kylläkin toiminut jopa tunin yhteen menoon mutta siihen se on sitten jäänytkin. Soiteltua on tullut niin Dna:lle kuin Siemenssillekkin...mutta tuloksetta...Elikkäs mikäs nyt eteen???

Tässä olisi kysymyksiäni:

1. Mitä asetuksia tarkkaan ottaen pitää tähän kyseiseen puhelimeen laittaa ja minne jotta ne olisvat sitten ne oikeat?

2. Mitkä modeemin ajurit toimivat parhaiten ja mistä ne saa?

3. Miten tarkkaan kaikki verkoyhteyden asetukset pitää olla?

4. Kun katson windowssin tehtävä hallinnassa olevan "verkko" välilehden yhteyttä (esim. lataamisen aikana) se tekee kummallista pyramidia ja heittelee miten sattuu. Joskus se sitten yht äkkiä pompsahtaa nollaan ja siihen se sitten jääkin. (-----> Kännykän uudelleen käynnistys) Eikö sen pitäisi tehdä tasaista siksakkia noin 100-50 % välillä jotta yhteys etes jotenkin toimisi??? (Huom! käyttöjerjestelmänä on XP Home edit)

5. Voiko tämä johtua siitä että Siemenssini näyttä ainostaan meidän kohdalla 3/5 pykälää. Pitäisikö verkon olla ainakin 4/5 ???

Tämän hetkiset asetukseni ovat haettu seuraavan laisesta osoitteesta:
    http://kotisivu.mtv3.fi/PeeVee/gprs.htm
    Muita ohjeita olen hakenut Dna:n ja Siemenssin sivuilta

Kysymyksiä on paljon mutta jos joku on saanut toimimaan C55 dna gprs:n grategin kaapelilla niin hän voisi ystävällisesti opastaa näitä minun laisia puuaivoja tässä asiassa. Kunnia ja kiitosta kaikille jotka pystyvät ratkaisemaan ongelmani...

2. witchmaster

Tykkäykset:
    0
  3. Horus

Tykkäykset:
    0
    Vastauksia:

1. Ainakin minun piti laittaa puhelimeen DNA:n ilmoittamat asetukset seuraavaan paikkaan. Surf/Fun -> Internet -> Profiilit -> 1:s kohta ja Muokkaa -> 4. GPRS- asetukset. Tänne laitat sitten oikeisiin kohtiin ne DNA:n sivuilla olevat asetukset (DNS:t jne.)

2. kun olet asentanut kaapelin, niin asenna STANDARDI- modeemi. Ainakin minulla homma rupesi pelaamaan vasta tämän tehtyäni. Valitset sitten COM- portiksi sen portin missä kaapeli on (näkyy modeemin ominaisuuksissa).

3. Verkkoasetukset pitää olla tarkat, taikka yhteys ei pelaa (usko, minä tiedän). Muista myös että se AT... juttu pitää olla myös oikeassa paikassa (varmaan sinulla onkin).

4. Yhteys pelaa eri vuorokauden aikoina eri tavalla. Joskus se saatta jumahtaa pitkäksikin ajaksi, mutta se johtuu verkon kuormituksesta. Pahin ruuhka-aika on klo. 17-21. Muulloin yhteys, ainakin minulla, pelaa kohtuu hyvin.

5. Kyllä 3/5 pykälää pitäisi riittää. Ainakin minulla pykälät välillä menee kolmeen, eikä yhteys ole katkeillut. Kokeile laittaa puhelin ikkunan viereen yms., jotta pykälät nousee.

Tosin minulla on Win98, mutta en usko että syy on käyttiksessä vaan asetuksissa. Oletko muuten testannut nettiä ilman palomuuriohjelmistoa (jos sinulla on). Ne kun saattavat myös olla hieman ongelmallisia.

4. Mixxer

Tykkäykset:
    0
    Olisiko kenelläkään XP:n omistajilla vastauksia näihin kysymyksiin. Onko yleensäkänn kukaan saanut toimimaan tätä yhdistelmää XP:n kanssa?

Voisiko vika olla kenties koneessani? Jos asentaisin XP.n uudelleen voisiko se auttaa?

Kiitos.

5. Mitro

Mitro Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    XP -pro (en), C55 ja Grateq.
    Kyllä toimii, eli älä heitä puhelinta kaivoon..

1. Ajurit Grateqin cd:ltä
    2. USB -johdin kiinni (määritti ajurit autom.)
    3. Siemenssin gprs modem assistentti
    4. Dna:n ohjeet yhteyden luomiseksi (s45-XP)

Jos XP on englanninkielinen ja koneen käyttäjätunnuksessasi on skandinaavisia kirjaimia (åäö), niin ohjelmat eivät välttämättä asennu oikein!

Mitään muita vihjeitä en osaa antaa, kun se itselläni toimi heti kuten piti.

Ja näistähän tosiaan oli tuolla aiemmin sivukaupalla ohjeita.

6. Mixxer

Tykkäykset:
    0
    Kun olen asentamassa tätä kyseistä Siemenssin modem assistenttia niin kun valitsen että se etsii asennuksessa automaattisesti puhelinta ja porttia niin se ilmoittaa että puhelinta ei löydy. No sitten valitsen portin manuaalisesti ja siellä se on COM4, sama portti mihin tyrkkäsin kaapelin ja asensin kaapelinajurit. Eli miksi se ei löydä puhelinta automaattisesti?

Johtuuko tästä myös se että kun olen manuaalisesti asentanut Modem assistentin COM4 porttiin niin tulee vain punaiset rastit kun yritän yhdistää sitä verkkoon.

Kun sitten menen ja yhdistän ohjauspaneeli ----> verkkoyhteys ja sieltä modem assistentin luoman yhteyden kautta netin niin se avautuu mutta tekee noin sekunnin välisiä sykäyksiä datan siirrossa. Mistäs tämä sitten johtuu?

Olen laittanut verkko yhteyteen tarvittavan komennon.

7. Mitro

Mitro Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Siis onko sulla pelkkä Siemens-GPRS -yhteys, vai loitko myös dna-GPRS -yhteyden? Mulla ainakin vaatii sen dna:n oman yhteyden toimiakseen...

Eli kuten dna:n nettisivuilla ohjataan, niin pitää luoda uusi yhteys (phone and modem options + internet connection) ja kyllä pitäis toimia!

8. Mixxer

Tykkäykset:
    0
    Mulla on molemmat yhteydet...

Tätä siemenssin modem assistenttiako ei tarvita muuhun kun siihen että saadaan se modeemi asennettua?

9. jounipit

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    LG G3 32G
    Se modem assistant ei toimi Grateqin USB-kaapelilla. Yhteys pitää viritellä käsin.

10. Heiska

Tykkäykset:
    0
    Grateqin sivuilta ohje data kaapelin asentamiseen:

1. Usb-kaapeli lataa vain 500mA usb-portissa
    2. Windows XP käyttöjärjestelmissä käytä ajurin asentamiseen, lisää uusi laite (hardware assistant) ohjelmaa.
    Muut käyttöjärjestelmät (win 98 ,98se ,me ja win2000) asenna ensin cd-rom levyltä kaapelin ajuri koneelle (setup.exe).
    3. Liitä usb-datakaapeli kiinni koneeseen.
    4. Tietokone tunnistaa kaapelin ja asentaa virtuaali portin kaapelille.
    5. Virtuaali com-portin numeron löytää com/lpt porttien alta.
    6. Asennus ohjelman poistamiseen käytä lisää/poista sovellus ohjelmaa.(XP versio, käytä poistamiseen dremover.exe ohjelmaa)

Ainakin mulla homma toimi noin. Sitten asensin "uusi modeemiyhteys" valikon kautta gprs-yhteyden niinkuin dnafinland.fi sivuilla neuvottiin esim. S45. Koko Siemens Software Assistant ohjelmaa en käytä. Jos olet jo aikaisemmin tyrkännyt kaapelin kiinni koneeseen ennen ajurin asennusta ja windows on asentanut oman ajurinsa, täytyy se asennusa käydä ensiksi poistamassa.

Jaa tämä viestiketju