Google Pixel 4a ja 4a 5G

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
33   0   0
Reaktiopisteet
17614
Puhelinmalli
OP6
Taitaa mennä tän pojan arvostelut huomiselle aamulle koska toi punkkupullo on sitä tahtia hävinnyt tossa😂

Mut ei hätää niille ketkä empii vielä tilatakko vaiko ei niin ei se paketti viikonloppuisin mihinkään liiku, ainakaan suomessa😂
Noo odottelen et laitat sunnuntaina viestiä niin saadaan paketti liikkeelle sitten maanantain lähteviin 🤔 vaikkei kabutechin arvostelua tulekaan 👀

kaBu

#PITOPELI ™️
Palaute - 100%
58   0   0
Reaktiopisteet
9014
Puhelinmalli
Äböl
Laitetaan nyt pikku "teaser" 😄

Screenshot_20201016-200954.png

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
73
Puhelinmalli
Google Pixel 4a
Tämmösenä duunaripirkkona alkoi töissä vähän jännittää tuo jäätävän kokoinen kameran lasi jota ei vaikuta oikein tuo suojakuorikaan suojaavan usean millin bumperista huolimatta. Toki sitä voisi opetella pitämään avaimet, puukot ja puhelimet eri taskuissa, mutta en ole tässä vuosien varrella oppinut...

Onkohan tollaset linssien panssarilasit mistään kotoisin/vaikuttaako kuvanlaatuun? Kiina ainakin täynnä 4a-linssisuojuksia 🤔

Toki joo varmasti vaikuttavat vähemmän kuvanlaatuun kuin joku helkkarinmoinen vekki lasissa mutmut...

A4Apollo

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
172
Puhelinmalli
Pixel 4a
Kysyisin miltä puhelimen vaihto varsinkin pixelista uuteen on tuntunut?
Itselläni Samsungin käyttöliittymästä tähän Googlen omaan vaatii hieman totuttelua. Samoin näytön koon huomattava pienentyminen ottaa oman aikansa mutta onhan tätä kyllä helppo kanniskella taskussa.

Img_2020_10_17_12_23_13.jpeg

A4Apollo

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
172
Puhelinmalli
Pixel 4a
Eilen illalla ladattu. Tänään päivällä 6h kaupungilla. Noin 50 kuvaa otettu + muut normaalit käytöt. Nyt alittui 50% ja SOT melkein 4h. Kyllä tämä mulle riittää 🙂

Liitteet

• Screenshot_20201017-213650.png
    Screenshot_20201017-213650.png
    174.5 KB · Katsottu: 80

kaBu

#PITOPELI ™️
Palaute - 100%
58   0   0
Reaktiopisteet
9014
Puhelinmalli
Äböl
Noniin laitetaas nyt sit jotain juttua 4a:stä kun torstai illasta asti ollut käytössä.

+ Tuntuma ja koko. Heti paketista ottaessa huomaa kuinka hyvän tuntuinen tää on käteen ja juuri sopivan kokoinen. Muovi tekee tuntumasta miellyttävän ja ehkä vähän pitävämmän kuin lasi. Kuitenkaan laite ei tunnu miltään huonolaatuiselta vaikka muovia onkin. Ja tyylikkään hillitty ulkoilme. Koko saisi omaan makuun olla ehkä vieläkin hitusen pienempi mutta suurimmalla osalle käyttäjistä tämä varmasti on juuri se sweetspot.

+ Näyttö. Ei nyt ehkä mitään WOW fiilistä aiheuta mutta todella hyvännäköinen. Ja suht ohuet näytönreunat ja punchole kamera tekevät näytöstäkin yksinkertaisen tyylikkään. Ei nyt ole vertailukohtaa mutta olisko reunojen bezelit jotain iPhone X-11 Pro mallien tasolla?

+ Kamera. En nyt kauheasti ole vielä kerennyt testailemaan mutta eiköhän tämä ole taattua Pixel laatua joka ainakin omaan silmään näyttää todella hyvältä. Ja kaikki muokkausjutut kamerasoftassa kyllä erittäin uskomattomia mitä saavat aikaan. Se varmasti on totta kun täälläkin puhuttu että ero ei enää ole niin valtava kilpailijoihin mutta varsinkin tän 4a:n hinnalla on mahdoton löytää toista luuria jossa kamera olisi edes lähellä.

+ kaiuttimet. Kova ja kirkas ääni lähtee. Tossa iPhone SE:n kanssa vähän vertailin niin aika samoissa mennään. Ihmettelin kun mielestäni jossain tubevideossa sanottiin että tässä ei olis kuin yksi kaiutin mutta kyllä ääntä tulee ylä ja alapäästä.

+ Nopeus ja yleinen sujuvuus. Vaikka prossu ei kärkikastia ole niin tavallisessa käytössä väitän että kenelläkään ei ole mitään valitettavaa. Toki juuri jokin pelaaminen tms. Varmaan saattaa saada konetta kyykkäämään mutta ei kai kukaan tosissaan edes osta 350€ laitetta pelaamiseen? Tuossa vähän selainta vertailin iPhone SE:n kanssa ja en löytänyt merkittävää eroa nopeudessa. Vaikutti tosin että tää 4a latasi osan sivuista nopeamminkin mutta se toki voi johtua noista animaatioistakin kun laitan ne kaikki androidissa aina siihen 0.5X ja iphonessa taas niitä ei pysty säätämään.

+ Akunkesto. Tosiaan tällä muutaman päivän ajalla nyt ei kunnon otantaa ole vielä saanut mutta molempina päivinä SOT aja menneet yli 6h (6h 45min & 6h 19min) niin sanoisin keston olevan jopa loistava.

+ värinämoottori. Todella miellyttävän tuntuinen värinä ja kirjoittaessa tuo hyvän tuntuman.

+/- sormenjälkilukija. Todella nopea toiminen mutta on niin vähän syvennetty tuota lukijaa että välillä vaikeuksia löytää missä se nyt oli. Tietty jollain skinillä saisi varmaan just sen verran lisää syvyyttä siihen että olisi täydellinen. Nuorilla tietysti saa vielä enemmän sen esiin.

- muutamia satunnaisia jäätymistä on käynyt. Esim. Kun kuvan oli ottanut ja painoi paranna nappia niin jäi vaan rinkula pyörimään ja mitään ei tapahtunut. No kun sovelluksen sulki ja avasi uudestaan niin taas toimi. Myös jossain muussa ohjelmassa kävi joku vastaava mutta siitäkin selvisi samalla tavalla. Vaikea sanoa mistä johtuu mutta ei nyt mitään dealbraker juttuja koska näitä nyt käynyt tässä reilu 2 vuorokauden aikana just noi 2 kertaa. Kyllä itellä esim. SE:kun joskus lagaa vaikka tehoa pitäisi olla muille jakaa.

Olisiko siinä nyt jotain mietteitä. Voi olla että jokin mitä oli tarkoitus sanoa niin taas unohtui. Kaikenkaikkiaan aivan järkyttävän hyvä luuri etenkin tuohon 350€ hintaan mitä se Googlella itsellään on. Oliko se verkkiksen hinta 449€? Itse ostaisin silläkin hinnalla tämän koska ei Nord pääse lähellekään kameroissa, akunkesto ei ole niin merkittävästi parempi ja tehotkaan nyt niin paljoa kovemmat. Toki ihan niitä muitakin luureja tuohon 400€ pintaan mutta en ole testannut.

Jos pitäisi joku arvosana antaa niin hintaisekseen 10/10 ja jos arvioisi kaikkia mahdollisia luureja ilman hinnasta välittämättä niin antaisin silti 9/10.

e0f

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5
Puhelinmalli
Google Pixel 4a
Nyt kun on ollut muutaman päivän kokeilussa niin voisi itsekin heittää muutamat pointit, olen aika samoilla linjoilla kuin @kaBu mutta pari asiaa haluaisin nostaa:

• Kaiutinpuheluissa on outo kumina, aiemmissa puhelimissa ollut paljon kirkkaampi ja luonnollisempi ääni.
  • takakuoren design on vähän kyseenalainen - iso lasineliö laitettu vain yhden kameran takia, yritetty saada näyttämään kalliimmalta isoveljeltään?
  • Pokemon Go kaatui kerran kun vaihdoin selaimeen, voi tietty olla että ei osaa vielä priorisoida sovelluksia käytön mukaan eikä muistin vähyydestä.
  • Face unlock puuttuu, googlella oli kaiketi ongelmia sen turvallisuuden kanssa eli on pieni mahdollisuus että se tulisi päivityksen myötä, mutta tuntuu jotenkin vanhanaikaiselta kun on tottunut avaamaan puhelimen katsomalla sitä.
  • Akku tuntui kuluvan nopeasti kovalla rasituksella (voi olla vain oma harha)
Iso plussa kuitenkin itselle kun pääsee taas käyttämään puhdasta uusinta androidia.

Myös puhelimen koko oli hiukan shokki, täytyy odottaa että suojakuoret saapuvat niin saa paremman tuntuman koosta. Tämä on pienin puhelin mitä minulla on lähiaikoina ollut (mm. Nokia 6.1, Galaxy A50), vaikkakin tämän näyttö on isompi kuin nokiassa bezelien takia
Odottelen vielä myös että puhelin vastaanottaa android betan jos siellä olisi jotain uusia ominaisuuksia.

@A4Apollo kysyit tunnoista galaxyyn verrattuna:
Henk. koht. samsungin kikkailut käyttöliittymän kanssa ovat ärsyttäneet, onneksi tuossa One UI 2 nyt ei ihan liikaa niitä ollut. Huomasin kyllä kun palasin samsungiin katsomaan onko vielä jotain siirrettävää niin oli vähän kömpelöä sitä käyttää kun asiat toimivat hieman eri tavoin. Näytön alla olevaa sormenlukijaa en ehkä kuitenkaan jää kaipaamaan vaikka moderni olikin, pixelin perinteinen lukija on tarkempi ja nopeampi. Kameroita joita A50 oli 2+1 (normi & laaja + syvyys) ainakin oli mukava kun sai valita tilanteen mukaan, jää vielä nähtäväksi onko pixelin ohjelmalliset versiot yhtä hyviä.

EDIT: whatsappin keskustelukuplia en ole vielä jostain syystä saanut toimimaan 🤔 samsungissa toimivat tosi hyvin. Siirreltävä mini-keskusteluikkuna taas taisikin olla sampan omia.

Viimeksi muokattu:

gustaf

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1
Olen itse ajatellut hommaavani 4a:n myös, mutta vähän mietityttää toi gorilla glass 3. Pixel 2 xl:ssäni on Gorilla glass 5nen ja on kestänyt jo reilu pari vuotta ihan ilman mitään näytönsuojaa.

Onko teillä, joilla nyt luuri jo on, niin näytönsuoja siinä?

Entä bugaako teillä toi Android 11 siinä? Päivitin tämän vanhan pixelini 11 ja se alkoi jumittaa, chrome kaatuilee nykyään välillä (mitä ei ikinä tehnyt aikaisemmin). Tekeekö 4a myös tätä?

e0f

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5
Puhelinmalli
Google Pixel 4a
Olen itse ajatellut hommaavani 4a:n myös, mutta vähän mietityttää toi gorilla glass 3. Pixel 2 xl:ssäni on Gorilla glass 5nen ja on kestänyt jo reilu pari vuotta ihan ilman mitään näytönsuojaa.

Entä bugaako teillä toi Android 11 siinä? Päivitin tämän vanhan pixelini 11 ja se alkoi jumittaa, chrome kaatuilee nykyään välillä (mitä ei ikinä tehnyt aikaisemmin). Tekeekö 4a myös tätä?
Vanha puhelin kesti naarmuitta joten en eikonut tähänkään näytönsuojaa hommata, sama gorilla glass versio
Vielä ei ole montaa tuntia chromen kanssa alla mutta toistaiseksi pyörinyt ongelmitta.

kaBu

#PITOPELI ™️
Palaute - 100%
58   0   0
Reaktiopisteet
9014
Puhelinmalli
Äböl

Ens viikolla tulee näytönsuoja ja olen käyttänyt jokaisessa luurissa huolimatta mikä lasi siinä on ollut. Tuo se kuitenkin vähän mielenrauhaa koska en pidä naarmuista ja sen panssarilasin voi aina vaihtaa helpolla ja halvalla toisin kuin näyttöä. Vaikka pilaahan se koko puhelimen @jca .

Ei oo chromessa ollut mitään vikaa, muutaman kerran hetken miettinyt kun on jonkun sivun ladannut mutta tuota nyt tapahtuu tehokkaimmissakin luureissa aina silloin tällöin.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
73
Puhelinmalli
Google Pixel 4a
Mä en oikein tiedä mitä tosta kameran lasista ajattelen. Vastaava kuin 3a:ssa olis ehkä ollut turn off ja sitonut tän 4a:n muotoilullaan menneisiin Pixeleihin. Toisaalta taas mitään massiivista eroa 3a:han ei ole joten miksi niin ison hajuraon ottaminen kolmossarjaan on tarpeellista?

Jotenkin tuntuu, että tää puhelin on suunniteltu suoraan jonkun kuoren kanssa käytettäväksi. Sormenjälkilukija tosi huomaamaton ja mulle ilman kuoria vaatisi harjoittelua käyttöön. Samoin kyljen virta- ja volumepainikkeet voisi olla omaan makuun pyöristetymmät. Ja värinä just black, koska ei se sieltä kuoren alta mihinkään näy ja sopii kaikkeen 🤔😅

Nightuser

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
6517
Puhelinmalli
Moto G7 Power
Mä en oikein tiedä mitä tosta kameran lasista ajattelen. Vastaava kuin 3a:ssa olis ehkä ollut turn off ja sitonut tän 4a:n muotoilullaan menneisiin Pixeleihin. Toisaalta taas mitään massiivista eroa 3a:han ei ole joten miksi niin ison hajuraon ottaminen kolmossarjaan on tarpeellista?

Jotenkin tuntuu, että tää puhelin on suunniteltu suoraan jonkun kuoren kanssa käytettäväksi. Sormenjälkilukija tosi huomaamaton ja mulle ilman kuoria vaatisi harjoittelua käyttöön. Samoin kyljen virta- ja volumepainikkeet voisi olla omaan makuun pyöristetymmät. Ja värinä just black, koska ei se sieltä kuoren alta mihinkään näy ja sopii kaikkeen 🤔😅
Varmaan se muotoilu ja lasi ovat siksi tuollaisia että ovat siten samanlaisia kuin jo olemassa olevat Pixel 4 ja 4 XL

Pixels.jpg

juzzi77

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
25
Puhelinmalli
Pixel 4a

Näyttösuoja tuli heti. Perfektionisti ei kestä jos näyttöön tulee naarmu vaikka parin kk kuluttua. Varmaan toi menis ilmankin. Antaa mielenrauhaa ja mielestäni hyvä käyttää tollasella "tempered glass" tyylisellä lasilla.
Pari seikkaa joihin olen ollut erityisen tyytyväinen.

+ Nopea, puhdas android
+ Kamera on tosiaan ihan mieletön
+ Onkin paljon laadukkaaman oloinen mitä oletin
+ Akku kestää hyvin ja latautuu todella nopeasti
+ Onhan tuo näyttö tyylikäs kun reunat ovat noin pienet

Kameran "liike" asetuksella en saanut ainakaan vielä kovin tarkkaa kuvaa aikaiseksi ja VoLTE ei näytä ainakaan elisalla toimivan.

A4Apollo

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
172
Puhelinmalli
Pixel 4a
Kameran "liike" asetuksella en saanut ainakaan vielä kovin tarkkaa kuvaa aikaiseksi ja VoLTE ei näytä ainakaan elisalla toimivan.
Liike asetus tallettaa siis lyhyen videon kuvaan (motion photo) tätäkö tarkoitit?
VoLTEa ei pixeleissä tueta täällä.

juzzi77

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
25
Puhelinmalli
Pixel 4a
Liike asetus tallettaa siis lyhyen videon kuvaan (motion photo) tätäkö tarkoitit?
VoLTEa ei pixeleissä tueta täällä.

Jep, tätä. Ymmärsin ilmeisesti tuon väärin. Ymmärsin niin että se kuvaa monta kuvaa joista tarkoitus on valita paras. 😁

Top Bottom