1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Gigantin M55

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Nemm0r, 24/8/03.

1. Nemm0r

Tykkäykset:
    0
    Siis, tuli ostettua tuo Siemensin m55 malli Gigantista. Viestiä kirjoittaessa kävi ilmi ettei puhelimessa ole suomenkielelle T9 ominaisuutta mikä pistää hitusen nyppimään. Kyseessä ei siis ole suomi versio puhelimesta? Saako T9 ominaisuutta päivitettyä mitenkään/jotakin vai täytyykö tässä tyytyä kohtaloonsa ja kirjoitella älyttömön hitaalla perinteisellä tavalla?

Ja sitten.. Olen aika aloittelija gprs/wap käytössä ja ilman mitään kytkentää gprs kuitenkin luurissa toimii (omistan jippiin liittymän) mikä oli ihan iloinen yllätys. Kuinka gprs:stä laskutetaan? ladattujen pakettejen vai gprs:n päälläoloajan perusteella vai kuinka? *laskua odotellessa* :S

Muuten kyllä jos olette ostamassa m55 puelinta niin voin kyllä tähän astisen käytön perusteella suositella lämpimästi..

2. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Itse painelisin tukka putkella takaisin kauppaan ja kertoisin tuosta T9 puutteesta, ja tiedustelisin kuinka he aikovat asian korjata tai hyvittää asiakkaalle.

3. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    No, mulla puuttu kans t9 m55:stani. Menin sitten liikkeeseen (josta ostin puhelimen) kysymään päivitysmahdollisuudesta, ja sieltä sanottiin et puhelin pitäis lähettää pariks viikoks hesaan. Mä en kuitenkaan suostunu moiseen, ja kävin sitten VLP:n liikkeessä, ja siellä päivittivät t9:n puhelimeeni alle tunnissa.

4. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Siis hä ! Ostit luurin ja huomasit puutteen, menit valittamaan niin sanoivat "anna tänne ja tuu kahden viikon päästä kyseleen". Julkaise nyt ihmeessä myymälän nimi, että muut ostajat osaavat tarkastaa tuotteen jo liikkeessä ennen ostoa. Oliko heillä mitään ideaa, miten he hyvittävät sinulle tämän kahden viikon reissun (varaluuri tms.) ? Itselle olisi kyllä tullut mieleen välitön kaupan purku ! (sillä edellytyksellä, että sinulle ei mainittu tästä puutteesta ostohetkellä)

5. tomik

Tykkäykset:
    0
    Meinaatko että purkaisivat kaupan ton T9:n puuttumisen takia? Epäilen, sillä suomenkielisen T9:n puuttuminen ei kuitenkaan estä puhelinta toimimasta ja tekstiviestejä voi silti kirjoittaa.

6. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    No, pistän tähän lainauksen toisesta threadista, johon kirjoitin koko jupakan:

7. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Ai että riittää, kun voi soittaa ja tekstata. Muilla toiminnoillako ei ole väliä vaikka eivät toimisikaan. Jos luuri muudään Suomenkielisenä ja mainitaan siinä olevan ennakoiva tekstinsyöttö niin täytyyhän siinä se olla.

Edit:
    Tällä firmalla on vissiin joku diili jonku päivittäjän kanssa jolla on sitten parin viikon jonot. (mutu)

8. tomik

Tykkäykset:
    0
    Joo, pitää olla jos nimenomaan on mainittu että se on suomenkielinen T9. Multa puuttui kanssa tuo T9, mut en mä siitä hirveetä haloota nostanu... Kannoin puhelimen huoltoon jossa päivittivät seuraavalla viikolla ( koska siemensiltä ei ollut tullut vielä sillä viikolla päivitystä tohon T9:iin ) softan - enkä ees kuollu ku kirjotin antiikkisella tavalla viestejä!

No luultavasti firmoilla on joku sopimus jonkun päivittäjän kanssa. Asiat hoituu varmaankin firman kannalta huomattavasti paremmin siten. Asiakkaan kannalta odotusaikaa saattaakin sitten tulla reilumman puoleisesti :).

9. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Juu, näinhän se oli kun M55 tuli myyntiin, että sitä Suomi-T9:ia ei ollut, mutta kyllä ne nyt jo pitäisi olla kaikissa myytävissä luureissa. Ja jos myyjä asian ilmoittaa ennakkoon, ei mitään ongelmaa ole. Olen itse ostellut kaikenlaisia "sekäpäivityksillä" olevia luureja, mutta tietoisesti.
    Siemenssin takuu/huoltoasiat sujuvat kyllä moitteettomasti, vaikka hieman saakin jonotella toisinaan. Joten ei siinä mitään, pääasia, että homma toimii kuluttajan kannalta vaivattomasti.

E: Mutta otsikkoon viitaten, kävisin kyllä G:ssa hieman keskustelemassa.

10. Nemm0r

Tykkäykset:
    0
    Juu, taidampa suksia Tampereen Teleringiin pienen foorumin selailun avittamana.. Jos giganttiin meen valittaan niin pidempää kautta se sieltä menee..

mutta mites toi gprs homma?

Jaa tämä viestiketju