1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Galaxy Note vs Galaxy Nexus vs Galaxy S3

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja ProBale, 20/12/11.

1. ProBale

Tykkäykset:
    0
    Hei,

olen tässä nyt viikon päivät kohta empinyt, että mikä olisi järkevin ratkaisu uudeksi puhelimeksi.

Tällä hetkellä omistan Nokia X6, jonka aika on todellakin jättänyt jo jälkeensä ja joka puolen vuoden käytön jälkeen paljastui virheostokseksi. Nyt haluaisin siirtyä tehokkaaseen Android-puhelimeen ja siksi kysyn neuvoa.

Eli kriteerit meikäläisellä on:

-Teho, jotta leffat, pelit ja raskaat nettisivut pyörivät ilman isompia ongelmia.

-Näytön koko, juurikin siksi, että käyttökokemus olisi mukavampi.

Galaxy Note:

+Näytön koko

+Teho (millainen ero verrattuna Nexukseen, sillä tässähän on 1.4ghz dualcore ja nexuksessa 1.2ghz dualcore, mutta silti Nexus saa paremmat pisteet siitä jostain AnTuTu benchmarkista?)

+8mpix kamera

-Kuinka nopeasti raudan teho vanhenee/kuinka nopeasti kehitys jättää jälkeen ja mitä eroa tuolla A9 Cortexilla on Tegraan pelaamisen kannalta?

Nexus:

+ ICS alusta alkaen

+ Suht iso 4.65 tuuman näyttö, häviää tosin silti Notelle

+ Ei fyysyisiä näppäimiä, joten näyttö kuvasuhteessa 16:9

-Pienempi kamera kuin Notessa eli 5mpix

-ICS ei vissiin vielä kaikkia sovelluksia tue

Vai pitäisikö nyt olla maltillinen ja odottaa puoli vuotta maksimissaan kun markkinoille pamahtaa ekat quad-core puhelimet ja seuraava Galaxy S eli 3. Jää nimittäin sitten harmittamaan jos hommaa Noten nyt kytkyllä ja puolen vuoden päästä sillä ei enää tee mitään, koska uusimmat pelit optimoidaan uusimmille tehokkaammille raudoille?

2. Sipsipussi

Sipsipussi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    203
    Puhelinmalli:
    Lue sigu
    Mä ehkä odottaisin ja ostaisin sitten, luulis ainakin kestävän jo pari vuotta tehokkaana.

3. kaBu

kaBu Truu Apöl Faniboi

Tykkäykset:
    1496
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 256gb Black
    Ja milläköhän perusteella seuraava malli kestäisi sen pidempään "tuoreena" ku nykysetkään? Aina tulee uutta ja tehokkaampaa/parempaa...

4. Sipsipussi

Tykkäykset:
    203
    Puhelinmalli:
    Lue sigu
    Kun quad coret tulevat en usko että ainakaan ytimiä lisätään. Uskon että pysyy suorituskykyisenä pidempään.
    Resokin varmasti uusissa puhelimissa riittää pari vuotta eteenpäin.
    Jossain vaiheessa se kehitys hidastuu, nyt se on erittäin nopeaa, ehkä liiankin.

Jos puhelin pitäis nyt saada, ottaisin noten. Näytön takia.

5. ProBale

Tykkäykset:
    0
    Päädyin Galaxy Noteen! Ensimmäinen Android-puhelin, jihuu!

6. Psaikke

Psaikke Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    754
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Kehitys todellakin on liian nopeaa tällä hetkellä... Itse hankin kuukausi sitten Noten ja olen päättänyt pärjätä sillä ainakin vuoden päivät. Se on mulle parannusta sillä viimeisen vuoden sisällä mulla on ollut Galaxy Tab, Dell Streak, SGS2 ja nyt siis Note :)
    Itseasiassa Streakilla (Android 2.2) olisi pärjännyt vielä mainiosti vaikka ensi kesään, ellei epävakaus ja buuttailu olisi häirinnyt. Dell oli siis muutoin käytössä tosi ripeä ja toimiva.
    Onnittelut ProBalelle Noteen päätymisestä, oikea valinta! Tää on varsinainen superpuhelin ja paranee koko ajan...

7. t_makela

t_makela Puhelinaddikti

Tykkäykset:
    408
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P+Huawei Watch
    ? Quad core tarkoittaa siis neljää ydintä. Vai tarkoititko quadcorejen jälkeen? Itse asiassa uusissa quad core Androideissa (esim. Transformer Prime) on neljän ytimen sijaan viisi ydintä. :)

Resoista olen samaa mieltä, tarkkuus nykynäytöissä on jo sitä luokkaa (300+dpi), että ei ihmissilmä siitä pikseleitä näe ilman suurennuslasia. itse en kuitenkaan näe kehityksen olevan mitenkään kauhean nopeaa. Mitä nyt on tullut vähän prossuihin, RAM ja resoon parannusta, mutta ei ole tullut oikeastaan mitään uutta, vain vanhan tehostusta. Mielestäni uusien mallien julkaisutahti ja vajavainen vanhojen mallien ohjelmistotuki vaikuttaa enemmän, kuin uusien mallien ominaisuuksien kehitys.

8. Sipsipussi

Tykkäykset:
    203
    Puhelinmalli:
    Lue sigu
    En ymmärrä mitä viestilläs tarkoitit. Eikös se viides ydin ollut valmiustilaa tms. varten?

Siis sitä itse tarkoitin kun neli-ytimiset tulee, ne säilyy pitkään tehokkaina koska tehoa on "liikaa", en usko että kun niitä alkaa tulemaan niin ytimiä lisätään enään vähään aikaan, tosin tabletteihin ehkä.

Onhan tämä kehitys ollut todella huikeaa ja nopeaa. Saisi jo tyssätä että huippumalli ei ole vuoden päästä liian vanha pyörittämään softia/pelejä/uusinta versiota käyttöjärjestelmästä.

9. jusutus

jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

Tykkäykset:
    2600
    Puhelinmalli:
    Note 5
    Hyvä valinta :)

10. grewi

Tykkäykset:
    0
    Tähän ketjuun voisin itse lisätä oman kysymyksen teemalla "Järkeä vai ei?"

Eli pitkän linjan iPhone käyttäjänä vaihdoin viime kesänä Galaxy S II:een. Noh, en tiedä mikä meni, myin puhelimen ja päädyin takaisin Omenaan (4S). Nyt haikailu takaisin Android leiriin on ollut jatkuvasti päällä ja kysynkin: JOS nyt annan intuitioille vallan ja vaihtaisin puhelimen, kannattaisiko ostaa tuo Nexus Galaxy, vaiko odottaa tuohon seuraavaan Samsungin lippulaiva-malliin?
    Tulevan Galaxy S III:n speksejähän voi arvailla, mutta miten sitten näiden kahden välillä (SGS III ja Galaxy Nexus). Mahtaako Galaxy Nexus olla pettymys, kun käytössä tuo Galaxy S II on jo ollut? Galaxy S III myyntiin Suomeen vasta kesän korvilla? Vinkkiä/mielipidettä kaivataan :)

- Henkka -

11. Mikaw Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    148
    grewi, sama homma itsellä, omenasta pariin eri androidiin ja takaisin omenaan. Nyt tekisi mieli Notea, ei maksa vaivaa koska pian tekisi mieli taas omenaa :D. Jos on rahaa niin suosittelen, että laitat jonkun androidin (note, sgs3) ja pidät myös sen omenan.

12. Streamer76 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    94
    Jos haluat päivitykset nopeesti ja puhtaan ICS androidin sellaisena kun google on sen suunnitellut valitse tuo Nexus. Ainut pieni miinus mikä siinä voi olla on kamera, joka taitaa hieman hävitä esim. S2:lle. Tietysti ainahan sitä voi odotella jos jaksaa.. veikkaan et samppa esittelee s3:n barcelonassa ja jos niin silloin se varmaan ois joskus keväällä myynnissä, odottavan aika vois olla pitkä :) Onhan noita tietysti muitakin ihan mielenkiintoisia luureja tulossa ulos.

Jaa tämä viestiketju