1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Fyysinen QWERTY, naarmuuntumaton näyttö, jämäkkä runko ja kuoret

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Pertttu, 11/6/11.

1. Pertttu

Tykkäykset:
    0
    Noniin eli otsikossa tuli tärkeimmät avainsanat mun uuden puhelimen etsintään, lisäksi pitäs olla resistiivinen näyttö ja kestävä rakenne eli alumiini/teräs runko ja mieluusti kuoretkin. Myös akku sais kestää enempi ku yhen päivän mutta se nyt taitaa olla liikaa vaadittu nykypuhelimilta, et ehkä ostan vaa suosiol kaks akkuu. Kuvaus ominaisuuksista voi vähän tinkiä jos jostakin, megapikseleillä ei niin väliä kunhan kuvanvakautus olis kohtuullinen. Nettiominaisuudet on mulle tärkeitä ja joku navi softa olis ihan hyvä, tosin on tuolla touchdiamondin googlemaps pohjaisella softallaki pärjänny ihan kohtuullisesti. Merkillä tai käyttiksellä ei oo oikestaan välii. Onko tällästä puhelinta ees olemassa yksien kuorien sisällä, vai pitääkö täs ostaa useampi? :D Ehdotuksia? Kiitos avusta jo etukäteen!

2. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Naarmuuntumaton ja resistiivinen näyttö on melkoisen mahdoton yhtälö. Kapasitiiviset pääosin lasia ja melko kestäviä. E7:aan et ainakaan akkua vaihda, nokia kun on lähtenyt apple linjalle siltä osin.

3. Pertttu

Tykkäykset:
    0
    Noh oon kyllä niin tottunu ja tykästyny tohon resistiiviseen että ehkä joudun tinkimään ennemmin siitä naarmuuntumattomuudesta, mut mahdollisimman kestävä pitäs näytön kuitenki olla, kun ei oikeen tunnu noi suojakalvotkaa olevan se mun juttu.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Markkinoilla valitettavan on huonosti tarjolla resistiivisiä näyttöjä, jotain löytyy halpamalleista.

Menneistä malleista N900:n osuisi kuvaukseen jotekin, siinä hyvä resistiivinen näyttö., surffialukin sujuu ja kamerekin aika hyvä. Puhelimena ei kovn kummoinen (jotkut tosin pitää siinäkin touhussa).

Mutta se on myynnistäpoistuneita malleja.

Jos resistiivisestä pidät tiukasti kiinni niin sitten kalliimman puolen WinMobile työkalulaitteista voi löytyä kestäviäkin.

Jos kapasitiivinen kelpaa niin kuvakseen sopii aijemmin mainittu E7, vakio selain ei tarjoa kummoista surffailukokemusta, mutta Opera Mobile voi jo tyydyttää sen tarpeen, kamera ok, mutta lähikuvaus puuttuu.

Android puolella on jokunen qwerty kone (kapasitiivinen) surffailukokmeuksessa voivat olla hyviäkin, qwerty kannattaa tsekata, ei kaikkia kaikissa malleissa tyydytä ja monella esim HTC Zssä jäänyt aika turhaksi sentakia.

Nykyluureissa toki useamman päivän valmiusajat, mutta kovalla käytöllä missään kestä vuorokautta, eli lisä virraksi kannattaa hankkia ns "powerpack" millä voi lennossa latailla jos tarvetta tulee, eikä tarvi irtoakkujen kanssa pelata, nuo ulkoiset lisäakkut voi ladata suoraan laturilla (USB, DC, riippuu mallista), joten ne tulee myös ladattua. Ne on myös yleismallisia, eli niistä voi antaa virtaa kaverillekkin.

5. Link

Link Supermoderaattori

Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin
    nokia c6-00?

6. Pertttu

Tykkäykset:
    0
    Käsitääkseni toi c6 on aika kaukana jämäkästä kännykästä mitä tos nopeeta lukasin niin muoviseksi haukkui monet. Menipä vaikeeksi tääki homma, en oo tiennytkään että resistiivisellä näytöllä olevia ei myydä enää juurikaan.. Mun sormet ei luista yhtää tollasella kapasitiivisella näytöllä mitä muutamaa oon koittanu, lisäksi en tykkää aina riisua esim talvella hanskoja kädestä kun käytän puhelinta, touch diamondis oon käytttäny aika paljon tota stylus kynää.

7. massimo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Mielestäni C6-00 on aika jämäkkä. Pääsin kokeilemaan kun kaveri osti tämän. Kannattaa kokeilla itse onko jämäkkä vaiko ei, kaikkihan riippuu sun vaatimuksista (älä usko heti kaikkea sitä mitä on täällä kirjoitettu). Itse en tätä kyllä ostaisi, juuri resisitiivisen näytön takia. Sinähän päätät itse onko tämä itsellesi sopiva.

Suosittelen siirtymään kapasitiiviseen. Itselläni oli myös diamond josta sitten siirryin kapasitiiviseen ja en ole katunut.

En suosittele mitään puhelinta koska en jaksa lukea taas niitä kirjoituksia joissa toiset kehuu ja toiset haukkuu.

8. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Niin, paras vaihtoehto on käydä kaikki luurit läpi.

9. plazma

Tykkäykset:
    2
  10. Pertttu

Tykkäykset:
    0
    Onko missään kapasitiivisen näytön omaavassa puhelimessa tollasta tikkua vakiona, sillee et sujahtais samallalailla puhelimen sisään kuin touchdiamondis? Muutehan tollanen kynä ei mulla talles/mukana varmaan pysyis.

Mutta mikäs se olis tuo Sony Ericsson U8i Vivaz Pro? Käsittäkseni tuossa olis resistiivnen näyttö? Tosi vähän löyty käyttökokemuksia tältä foorumilta.

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kapasitiivissten luurien mukana ahrvoin tulee edes tikkua ja ne joissain on niin suunnattu kaukoidän markkinoille joissa piirosmerkkejä. se kynän paikkakin taitaa niistä usein puuttua ja nykyään roikkuu narunpäässä, jolloin se myös säilyy.

Kapasitiiviset näytöt eivät ole niin tarkkoja kuin resistiiviset (tosin eivät myöskään vaadi kalbrointia) eli nuo "kynät" on enemän sormenkorvikkeita.

Riippuu tietenkin mitä olet tekemässä, perus käyttäliittymä kapasitiivissa on sormiohjattava, eli tarkuudeella ei merkitystä.

Tuo hanskahomma voi olla suurikin ongelma, varsinkin jos perustoimintoihin puuttuu fyysisetnapit.

Hyvä pointti tuo virhepainalukset, resistiiviseen tottunut voi alkuu kokea että kapasitiivisesta puuttuu tunto, ja virheitä tulee -> joutuu pitelee laitetta varovasti. Myöhemin huomaa että ns taskuvirheet jää lähes kokonaan puuttuu ja laitteen pitelykin alkaa sujuun ja herkkyys tulee takaraivoon niin lujaa että seuraavan kerran resistiivisä käyttäessä luulee sen olevan rikkki.

12. Pertttu

Tykkäykset:
    0
    Päädyin Nokian E7:aan hyvän näppäimistön ja jämäkän olemuksen vuoksi, ja kyllähän tuohon kapasitiiviseen näyttöön tottuu aikanaan, pirun herkkä se ainakin on.

13. feuroz

Tykkäykset:
    0
    Lainaan tätä triidiä, koska liippaa sen verran läheltä ja jaksa tehä uutta.

Eli hakusessa fyysinen qwerty-puhelin. Merkillä ei oikeestaan ole väliä ja sais maksaa max sen 400e!!! Toivomuksena olis nopea käyttöliittymä ja softaa löytyisi, myös että facebookit meset yms. toimis kunnol ja lähentelis sitä tietokoneen UI:ta.. Oon katellut vähän tuota HTC desire z- luuria, et onko se mistään kotosin? Nykynen puhelin on Samsung Jét joka on ihan susi, en tykkää yhtää siitä luurista(nettiä tuska selata, facebook ja mese hankala käyttää) ja tuntuu sekoilevan aika mukavasti nykyään

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos E7 ei miellytä, niin vahvaksi vaihtoehdoksi jää jokin Android kone, WP (Windows Phone) rintamalla on myös qwerty koneita ja jotku pitää käyttöliittymää hyvän, tosin kaukana jostain perinteisesti tietokone mallista. Softaakin on osto tapa rajotiettu ja softien mahdollisuudet rajallisia.

Jotku pitää, qwerty on siinä sellainen ettei kaikkia tyydytä ja osa käyttäjistä ei sitä fyysistä qwertyä käytännössä käytä, vaikka ostettaessa ollut tärkeä vaatimus. (jos laite jäänyt niin kuvaa ymös tyytyväisyyttä virtuaali näppikseen)

Android puolella on muitakin qwerty koneita, hinta raja ehkä vähän karsii.

Jaa tämä viestiketju