Foran (digi)kuvausketju, esittele ottamiasi kuvia

zozma

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
854
Puhelinmalli
Huawei P20
En voi sille mitään, mutta mä nään aina sut @zozma noissa siskosi kuvissa peruukki päässä ja meikit naamassa 😅
En ookkaan ennen kuullut et näytettäisiin samalta, yleensä kuulee että ollaan aivan eri näköiset :LOL: voitte verrata nyt sitten (itse otettu potretti itsestäni kun satoi lunta kuukausi takaperin):D
IMG_6629-2.jpg

allukai

Jäsen ku jäsen
Palaute - 100%
17   0   0
Reaktiopisteet
8412
Puhelinmalli
OnePlus 7T
En ookkaan ennen kuullut et näytettäisiin samalta, yleensä kuulee että ollaan aivan eri näköiset :LOL: voitte verrata nyt sitten (itse otettu potretti itsestäni kun satoi lunta kuukausi takaperin):DKatso liite 111309
Nyt kun peräjälkeen vertailee, niin ette te ihan niin samannäkösiä ookaan. Mutta jotain samaa kuitenkin 😄

MGM

???-???? ????????? ??????
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3906
Puhelinmalli
OnePlus 7 pro
Tää OP7Pro laajakuva ei mittää liian tarkkaa kuvaa kyl tee, mut oon kyl aina tykännyt mun viel tän hetkisen kämppäni yksistä parhaista puolista, eli auringonnousuista.

IMG_20200606_042908.jpg

Dennis Lehtonen

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
311
Puhelinmalli
S20 ultra
sun.png

Auringossa oli pitkästä aikaa auringonpilkkuja, joten päätin käydä kuvaamassa kaverin kanssa. Kuva otettu aurinkokaukoputkella, joka päästää lävitseen vain valoa, jonka aallonpituus on 656 nanometriä (vety-alfa). Tuollaisella laitteella tulee esille aika kivasti auringon yksityiskohtia. Auringonpilkut näyttävät tummemmilta, koska lämpötila on niissä kohdissa alhaisempi verrattuna muihin pinnan kohtiin. Käytännössä auringon magneettikenttä estää pilkkukohdissa lämmön nousun ytimestä ulos. Kohde ei mahdu kennolle ihan kokonaisena nykyisellä kamera-kaukoputki combolla.

Dennis Lehtonen

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
311
Puhelinmalli
S20 ultra
Tuntee itsensä taas tosi viisaaksi kun klo 04 aamulla istuu yöpuvussa pellolla kaatosateessa ja myrskyn keskellä. Jotain pientä sain s20 ultralla. Ensimmäinen kuva sarjatuli-modella ja alempi on yksittäisframe videosta. Jossain vaiheessa tuli sitten itsesuojeluvaisto vastaan ja lähdin kotiin. Kuitenkin märkä pelto.
20200618_043416_091.jpg
salama.jpg

Viimeksi muokattu:

Dennis Lehtonen

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
311
Puhelinmalli
S20 ultra
occultation.png

Tänään oli klo 11 aikoihin taivaalla harvinaisempaa nähtävää. Planeetta Venus liikkui kuun taakse ja katosi näkyvistä noin tunnin ajaksi, kunnes se ilmestyi kuun toisen reunan takaa uudestaan. Erittäin haasteellinen kuvauskohde siinä mielessä, että molemmat taivaankappaleet ovat paraikaa ohuita sirppejä (himmeitä) ja lähellä aurinkoa kirkkaalla taivaalla. Näistä tapahtumistä käytetään nimitystä "okkultaatio". Joskus haluaisi nähdä saturnuksen tai jupiterin version kyseisestä tapahtumasta. Googlettamalla esm "saturn occultation" tulee aika komeita kuvia/videoita esille.

Top Bottom