1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.
  2. Nokia 8 on julkaistu

Foorumin Mac-topic VOL.4

Keskustelu osiossa 'Tietotekniikka', aloittaja Jussi, 10/12/06.

1. Harald Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    3   0   0

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Hehe :)

Rantojen mies alkaa veneen alta huutelemaan. Vaihdoin tosiaan Acerin läppärin XP-käyttiksellä MacBookiin keväällä. Ja olen ollut tyytyväinen kaikkeen muuhun paitsi naarmuuntuvaan pintaan, tosin siihenkin olen jo lääkkeen keksinyt. Kontaktimuovia ei huomaa kukaan mutta suojaa hyvin naarmuilta.

Siirtyminen PC:stä Maciin oli tosi kivuton. Tiedostot, joita siirtelin muutaman gigan uudelle koneelle, sain siirtymään helposti WLAN-tukiaseman avulla jolla lähiverkon luominen onnistui. Maciin saa samoja sovelluksia kuin PC:llekin, ja jos tarvitsee välttämättä jotain PC-sovellusta niin saahan tähän XP:n kaveriksi (kuka sen enää viitsii laittaa ku on Tigeriin tottunu;)

2. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    0
    Mielipiteitähän on niin monta kuin on ihmisiäkin ;) Minusta vaan nuo pikkuset macbookit on yksinkertaisesti huonoja. Perustelut tuossa minun aiemmassa viestissä yllä joten en viitsi niitä enää toistaa. En kuulu minkään koulukunnan vihaajiin enkä faneihin. Win-koneita olen käyttänyt vm. -93 lähtien, linuxia rinnalla lähes yhtä kauan ja on mulla ollu vuosituhannen vaihteen pallo-imaccejä kaksi kappaletta joten pyhä kolminaisuus on kyllä suht tuttu :) Pitkään harkitsin tuon 13" macbookin ostoa ja pettymys oli kyllä valtava.
    Onneksi ostin netanttilasta joten pystyin palauttamaan koneen kivuttomasti. Ei ollut minun kone mutta paljonhan noita myydään ja tyytyväisiä käyttäjiä on paljon. Väistämättä vaan tulee mieleen että onko tämä ns. imago-kannettava.
    Jotta tämä viesti ei mene ihan dissaamiseksi niin macos on kyllä hieno käyttis mikä sinänsä ei ollut yllätys kun on tuttu entuudestaan ja näppis oli miellyttävä läppärissä ja niin, tuntui kans ihan nopealta vehkeeltä.

Ps, ainakin tuossa netanttilan koneessa näyttö tärisi ja väpätti. Esim. jos näpäyttää kevyesti sormella näytön ylälaidasta karmista tai jos esim. pöytä tärähtää niin näyttö väpättää :) Nuo näytön saranat oli tavallaan "joustavat". No bueno.

3. Harald Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    3   0   0

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Oisko joku huolto pystyny korjaamaan / vaihtamaan nuo saranat sulle takuuseen? Ois ehkä edellyttäny postittamista / ajoreissua Ouluun mutta kuitenkin?

Oli imago-kannettava tai ei, kyllä jotenki tuntuu että miksipä tässä palaisi enää PC-puolelle. Käytöltään tää on niin miellyttävä. Ainoa pikkumiinus minkä olen huomannut on se, ettei iTunes muista mikä päivä on, vaan pysyy sinnikkäästi samassa päivässä jolloin otin sen ensimmäisen kerran käyttöön. Tämä toteutuu esim. viimeksi soitetut - valikossa, kaikissa on sama päivä. Ei iso murhe mutta tiedän että tuokin voisi toimia oikein. Ongelma ei liene iso, pitänee noilta varsinaisilta omenafoorumeilta kysyä neuvoa ellei Ewertillä tai Mäksällä ole tähän hätään vääntää rautalangasta tuota?

4. Ewert Oktan

Ewert Oktan Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    113
    Koitin etsiä tietoa tuosta iTunesin päivämääräongelmasta, mutta löysin vain pari ketjua, joissa ei vastauksia ollut.
    Tarjotaan tähän luettavaksi yleistä viankorjausta ja jäädään odottelemaan jos jollakin olisi parempaa tietoa.

http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=87921

5. Tonidali

Palaute - 100%
    3   0   0

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    WP
    Kotoa löytyy 3 HP:n ja yksi Asuksen läppäri ja kaikissa väpättää näyttö, jos yläreunaan kopauttaa tai pöytä tärähtää. Muutaman vuoden tärähtelyssä "lukkosaranathan" murtuisivat, pitää saranoissa joustovaraa olla, vrt. lentokoneen siivet.

6. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    821
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    eipä oo kyl itellä itunesin kanssa ollu tommosta ongelmaa..näyttää ihan oikein esim viimeksi soitetut.

7. Warod

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Uutena Ompun omistajana täytyy kyllä sanoa, että tyytyväinen olen ollut. Hankin siis puoli vuotta käytetyn mustan MacBookin, kun halvalla sain. Täysin virheetön yksilö, 2 Gt muistia, 2 GHz CPU, 160 Gt 7200 RPM levy ja DVD polttava.

Hakusessa oli siis pieni näppärä kannettava, joka kulkee koulussa ja maailmalla kivuttomasti mukana. Akunkesto oli myös prioriteetti. Käytännössä näin tehokasta konetta en ollut edes hankkimassa, mutta yhtä pienet, hiljaiset ja kestävät koneet olisivat maksaneet huomattavasti enemmän.

Tähän mennessä olen ollut koneeseen täydellisen tyytyväinen. Ainoa miinus on OSX käyttis, joka tuntuu melko karulta itse pitkälle viritellyn Linux ympäristön jälkeen. Saa nähdä istuuko tähänkin laitteeseen pingviini jossain vaiheessa. :)

8. rixa Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    0
  9. Rooivalk Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    18
    Kyseessä on edellinen malli, mutta ei suinkaan vanhentunut malli. Hinta on tosin vain 50€ halvempi kuin millä lähtee viimeisin versio muista kaupoista.

Uudemmassa mallissa on nopeampi prossa (2Ghz), enemmän muistia (1Gb) ja isompi kiintari (80Gb).

Eli jos vaan saat uuden version jostain osarilla, niin ota se mieluummin.

Edit: Tämä on siis se viimeisin versio tuosta peruskoneesta.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2002

10. murto

murto Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    2   0   0

Tykkäykset:
    0
    Kävin tänään suumailemassa macbookia, ja kyllä se niin hyvältä vekottimelta vaikuttaa, että lokakuussa amerikasta tulee moinen ostettua.

11. rixa Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    0
  12. dille Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    1
  13. Rooivalk Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    18

Onnea hyvän kone-ostoksen johdosta. Tuossa on tosiaan polttava DVD-asema, eli Applen termeillä Superdrive.

Muistia on 2 x 512Mb, jos vaan rahkeet riittää, kannattaa mahdollisesti harkita niiden vetämistä ns. tappiin, eli 2 x 1Gb. Gigan kammat maksaa tällä hetkellä jotain 30-40€ kpl, joten halvalla saa muistia jos haluaa. Alkuperäiset voi sitten vaikka myydä esim 15€ kpl.

Tosin tuolla gigallakin tuo kone kyllä toimii ihan mainiosti, Photoshopit sun muut raskaammat sovellukset on semmoisia, joissa saatta huomata eroa, tai sitten ei. :)

Lisää tietoa mac-maailmasta kannattaa hakea osoitteista

www.hopeinenomena.net

www.omenamehu.org

14. rixa Aktiivinen jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Sain macbookkini, tosin se lähti heti vaihtoon.Ei nimittäin toiminut. Toivottavasti seuraava toimisi.

Vinkki: Kun tilaat netanttilasta sen kalleimman macbookin, saat mustan version valkoisen hinnalla.. ;D Tai näin minulle kävi.

15. Ewert Oktan

Ewert Oktan Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    113
  16. Jarza

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    3
  17. jharju

0   0   0

Tykkäykset:
    5
    Tuskin nyt sentään. Muisti on nykyään edullista kuin saippua (siis ostettuna jostain muualta kuin Applelta). Muistin tuplaaminen ei olisi nostanut pakettien hintoja kuin käytännössä max. 50€ jos edes sitä. Onneksi mikään ei estä itse lisäämästä.

18. Jarza

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    3
    No sitä minäkin ihmettelin et mun ymmärtääkseni kaikki muistit on halpoja eli 2Gb pitäs olla vakiomäärä nykyään ihan tehdasasennuksena, sitä kun ei ole koskaan liikaa mut onneksi toi lisäys on suht helppo toimenpide.

19. JuKKa W.

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Pitkään mietin, että kysynkö tätä tyhmissä kysymyksissä vai täällä, mutta oletettavasti pienemmän lukijamäärän takia päätin saattaa itseni hölmöksi täällä.

Pystyykö uusiin MacBookkeihin asentamaan halutessaan Windowsin ilman mitään kikkailua? Joskus muinoin tämä ei käsittääkseni ollut mahdollista?

Eikä tarvitse kysellä siitä, että miksi korvata OS X Windowsilla :)

20. Juicce Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    2

Jaa tämä viestiketju