1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Foorumin Mac-topic VOL.3

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja ajaton, 20/8/05.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. ajaton

Tykkäykset:
    0
    Onko kellään mac miniä? kokemuksia? oliko hintansa väärti?

EDIT: yleistä keskustelua macista

2. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Re: Mac mini.

Ei

3. ajaton

Tykkäykset:
    0
    En tuosta paljon ymmärtänyt mutta käsittääkseni hintaa verrattiin PC koneisiin, olisin joka tapauksessa maccia ostamassa, max hinta 800e med näyttö. ja tuo olisi ehkä järkevä tuo mac mini. vai?

4. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

On. ;) Toinen vaihtoehto on hankkia vanha 2xG4 kone käytettynä. Niitä on liikkunut tosin paljon edullisesti G5:n julkistuksen jälkeen. Sitten kun päivittää käyttiksen, niin skulaa hyvin.

5. ajaton

Tykkäykset:
    0

Mistäköhän näitä olisi saatavilla? ja mihin hintaan? Myy sä ibookkis;)

6. saeaetaejae

Tykkäykset:
    0

Esim.

http://www.macmaailma.fi/porssi.lasso

http://hopeinenomena.net/ShowForum.aspx?ForumID=39

Sitten kannattaa soitella liikkeisiin. Niissä myydään leasing soppareiden päättymisen jälkeen vanhoja koneita. Itse ei ole tarvetta myydä konetta, kun ei ole mitään vikaa ja kaikki softat toimii niin kuin haluan.

7. ajaton

Tykkäykset:
    0
    kiitos. pitää ensin saada myytyä vanha kone, sitten alan noita katselemaan kunnolla.

8. viude Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Olishan sinun pitänyt tietää tämä säätäjän mainitsema paikka http://hopeinenomena.net/ShowForum.aspx?ForumID=39 Kun oma ilmoskin siellä komeilee.

9. ajaton

Tykkäykset:
    0

Niinhän minä tiesinkin, mutta toista en tiennyt.

10. remedy

remedy Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
  11. ajaton

Tykkäykset:
    0
    Kiitos! tuostakaan en ollut edes kuullut.

12. ajaton

Tykkäykset:
    0
  13. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Pitäähän sitä tuommoinenkin "mini" olla :) Ja erittäin tyytyväinen olen omaan kombooni "Mac Mini 1.42, SD, BT, AE, 80Gt, 1024RAM, bt-näppis+hiiri" ollut josta musa siirtyy stereoihin Airport Expressin välityksellä.

14. Guest Vieras

Päiviä

Itse olen myös ostamassa tuollaista mac miniä.

Olen vielä PC käyttäjä joten minulla olisi parit kysymykset teille viisaammille. :)

1: Minulla on USB/Firewire kiintolevy, toimiiko tämä macin kanssa?
    2: Minulla on myös tft näyttö, onko liitin samanlainen eli saanko sitä käytettyä macissä?
    3: sitten löytyy logitech langaton näppis ja se laser hiiri (mx1000?), toimiiko nämä macissä?
    4: Olen käyttänyt jo parisen vuotta Opera selainta, saako sitä macille, tai jotain joka vastaisi sitä
    5: Entäs mp3:t? Mikä korvaa jatkossa siis Winampin?
    6: Messenger? onko saatavilla?
    7: Outlookin korvaaja tarttis myös saada. Hotmail ja Gmail täytyy toimia siinä, onko mahdollista?
    8: Onko macissä normaali 3,5mm plugi, jotta saisin 2.1 kaiuttimeni toimimaan myös tässä.

Applestoresta kun menee mac mini kohtaan, niin ajattelin sitä keskimmäistä. Käyttötarkoitus olisi: Netissäsurffailu, S-postien lukeminen, Messengerin käyttö sekä musiikin kuuntelu, riittääkö tämä siihen?

Toisinsanoen voinko siirtyä PC maailmasta MAC maailmaan ostamalla vain tuon keskusyksikön? Kaikki oheislaitteet tulisivat vanhasta PC järjestelmästäni?

Jos joku jaksaisi näihin antaa pientä valaistusta, olisin todella kiitollinen.

-Omenanraato-

15. saeaetaejae

Tykkäykset:
    0
    1: Minulla on USB/Firewire kiintolevy, toimiiko tämä macin kanssa?

Toimii.

2: Minulla on myös tft näyttö, onko liitin samanlainen eli saanko sitä käytettyä macissä?

Toimii. VGA ja uusissa DVI.

3: sitten löytyy logitech langaton näppis ja se laser hiiri (mx1000?), toimiiko nämä macissä?

Hmm, ainakin duunissa muutamalla on vastaava laite käytössä

4: Olen käyttänyt jo parisen vuotta Opera selainta, saako sitä macille, tai jotain joka vastaisi sitä?

Saa. Tosin vakiona tuleva Safari on nopein.

5: Entäs mp3:t? Mikä korvaa jatkossa siis Winampin?

iTunes on paras soitin. Tottakai on myös satoja muita MP3-softia

6: Messenger? onko saatavilla?

Kyllä. MSN messenger for Mac. Tosin esim. Adium X niminen client on parempi. Mac MSN ei tue ääntä eikä videokuvaa.

7: Outlookin korvaaja tarttis myös saada. Hotmail ja Gmail täytyy toimia siinä, onko mahdollista?

Mukana on sähköposti ohjelmisto. Tai asenna vaikka Microsoft Office -paketti ja käytä Entouragea.

8: Onko macissä normaali 3,5mm plugi, jotta saisin 2.1 kaiuttimeni toimimaan myös tässä.

Jep.

Applestoresta kun menee mac mini kohtaan, niin ajattelin sitä keskimmäistä. Käyttötarkoitus olisi: Netissäsurffailu, S-postien lukeminen, Messengerin käyttö sekä musiikin kuuntelu, riittääkö tämä siihen?

Kyllä. Ehdottomasti.

Toisinsanoen voinko siirtyä PC maailmasta MAC maailmaan ostamalla vain tuon keskusyksikön? Kaikki oheislaitteet tulisivat vanhasta PC järjestelmästäni?

Näin on.

16. manni

manni

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
  17. Guest Vieras

Kiitos nopeista vastauksista. Eipä tässä auta nyt enää kuin odotella tilipäivää.

-Omenanraato-

18. saeaetaejae

Tykkäykset:
    0
    Opera on vaan niin v*tun ruma.

E: oikea selain

19. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse olen kanssa miettinyt Mac:iin siirtymistä. iMac G5 on harkinnassa puolen vuoden sisällä. Tuleekohan masiinan hinta muuttumaan 6kk aikana paljonkin? Ja mitenkä on Mac:n ilmaisohjelmien laita, eli löytyykö Macille erilaisia ilmaisia ohjelmia paljonkin, tarkoitan nyt lähinnä apuohjelmia yms. Ja entäpä tuon tietoturva puolen, Macissähän ei palomuuria/virustorjuntaa tarvitse (kai?), mutta löytyykö ilmaisia tietoturvaohjelmia (pc-käyttäjänä kun ei voi ajatella surfaamista ilman palomuuria vaikka Macillä surfaiskin;) ?

20. manni

manni

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    OS X:lle löytyy ihan hyvin ilmaisiakin ohjelmia. Virustorjuntaa tai palomuuria et tarvitse. OS X on Unix-pohjan omaava järjestelmä, viruksia niille on tehty vain muutama ja luonteeltaan erilaisia. Palomuuria ei tarvitse, jos tarpeettomia palveluita ei ole ajossa.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju