1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Flight Mode

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja esasuuronen, 17/12/04.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. esasuuronen

esasuuronen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    0456709033 saunalahti
    Ajattelin tehdä tästä kokonaan oman aiheen, sillä tämä on asia joka koskettaa monia.
    Harvassa puhelimessa kun on tuota ominaisuutta.
    Nykyinen puhelimeni on Nokia 6260 jossa minulla on 512MB muistikortti.
    Syy siihen että käytän siinä Navicoren autonavikointi ohjelmaa ja lisätilaa tarvitsen SmartMovie ohjelman takia. (http://www.lonelycatgames.com/mobile/smartmovie/smartmovie.html)
    Tällä hetkellä minulla muistikortille ladattuna 19jaksoa Futurama piirrettyjä, yhteensä melkein 7tuntia.
    Ongelmani onkin nyt se että minun pitäisi pystyä käyttämään kännykkääni myös lentokoneessa.
    Jotta saisin nauttia pitkästyttävän lentomatkan ajan leffoista ja peleistä.
    Jossain foorumilla oli tieto että tuon flight moden saisi Psiloc_sTools ohjelmalla (http://www.psiloc.com/).
    Testasinkin ohjelmaa huonolla menestyksellä, osa ohjelmista lakkasi toimimasta, varsinkin nuo tärkeimmät :(
    Tarkoitukseni ei ole antaa helposti periksi, niinpä pähkäilin ja mietin mitä kännykkä tekee jos sinne laittaa vanhan käytöstä poistetun sim-kortin.
    Tuumasta toimeen, minulla on myös sellainen vilkku-led laite joka ilmoittaa valoefektein tulevasta puhelusta.
    Pidin sen kännykän lähellä kun käynnistin kännykän.
    Alussa toi vilkku-led laite vilkuttaa, kun kännykkää etsii operaattoria.
    Hetken haettuaan lopettaa vilkuttamisen ja kännykkä ilmoittaa että SIM-kortin rekisteröinti epäonnistui.
    Sen jälkeen painan OK ja puhelin on niin kuin normaalissa tilassa.
    Pystyn käyttämään kaikkia toimintoja normaalisti.
    Ja erillaisia testejä tehden en ole saannut enään tuota vilkku-led laitetta vilkkumaan.
    Sitä en ole kokeillut jos yrittäis soittaa hätänumeroon, ehkä toimisikin.
    Mutta se ei ole tarkoituskaan, vaan pointtina on tuo että kännykkä ei enään yritä hakea verkkoa.
    Jotenka voisin rauhassa pitää sen auki lentokoneessa.
    Nyt pyytäisinkin muita, varsinkin jos jollain on oikeat laitteet tuon verkkohaun tunnistamiseen, testaamaan tätä asiaa ja kommentoimaan täällä.
    Myös kiinnostaa miten tuo homma toimii myös eri puhelin malleissa ja merkeissä.
    Jospa tuo flight mode juttu olisikin noin yksinkertaisesti ratkaistu?! :)

2. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju