1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

FLAC tiedostojen toisto

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Sambuco, 6/8/11.

1. Sambuco

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung galagy s plus
    Tässä olen miettinyt uuden puhelimen hankintaa ja tuo FLAC tiedostojen toisto askaruttaa koska suurin osa musiikista on tietokonellani flac muodossa.
    Tällä hetkellä tiedän muutaman puhelimen jotka toistaa varmuudella flacit:

Samsung galagy s
    Samsung nexus s
    Samsung wave ja wave II (bada 1.2)
    Nokia N9

Tiedän että jotain erillisiä soitto ohjelmia on asennettavissa joilla soitto onnistuu. Mutta mieluusti puhelimen vakio ohjelmat saisi tukea flac tiedostoja.
    Onko tämä flac toisto pelkästään puhelimissa käyttöjärjestelmä riippuvainen eli esim. uudemmat androidin versiot toistaa flacit?
    Jolloin kaikki puhelimet joihin voi uudemmat androidit päivittää toistaisi flac tiedostoja?

2. emerik

emerik Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    LG G3
    Luulisi noin yleisen formaatin olevan tuettu näissä puhelimissa kun puhutaan musiikkisoftista androidissa. Galaxy 2 myös oma softa tukee, mutta henkilökohtaisesti sellaisen huomasin että erillinen softa oli asennettava jotta sai kannet (kuvat) musiikille. Muutenhan kyseiselle puhelimelle onnistuu näppärästi se siirto ihan copy&paste tekniikalla. Eli jos puhelimen oma softa ei tue niin yleensä marketista löytyy joku softa joka tukee kyseistä formaattia.

Ongelmia olisi jos käyttäisit Apple Lossless muotoa eli tähän formaattiin en ole itse löytänyt yleistä tukea. Ja ainoastaan iPhone osaa tämän puolen hoitaa. Olettaisin kuitenkin että iPhone myös osaa flac muodon tai ainakin ennen osasi ne mp3 soittimet.

Kannattaa muistaa että formaatti vie hyvin paljon tilaa joten erillinen muistikortti on pakollinen (ellei ole poikkeuksellisen iso sisäinen muisti kuten N9:ssa on, 64gb). Myös ohjelmien käytettävyys sekä puhelimen muut ominaisuudet kannattaa huomioda. Myös tuo musiikin siirto pitäisi olla kitkatonta eikä esimerkiksi saa olla sidottu johonkin tiettyyn ohjelmaan. Ja kun kyseistä formaattia käytetään niin myöskin puhelimen äänelliset ominaisuudet (hifi).

Omat kokemukset pohjautuu siis vain Galaxy 2 ja siinä siis itse jouduin vaihtamaan sen erilliseen ohjelmaan (PlayerPro). Ja siirron teen resussienhallinan kautta koska kaikki musiikki ei sovi siinä vaikka erillinen kortti on 32gb. Kyseinen puhelin on saanut jossakin hiukan negatiivista moitetta äänellisesti, mutta omasta mielestä se on ollut parempi kuin Applen iPod Nano soitin (jonka hävitin pois kun totesin asian).

3. Sambuco

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung galagy s plus
    Olen tässä pikku hiljaa kallistumassa Samsung galaxy s mallin hankintaan. Tuntuu kaikin puolin parhaalta vaihtoehdolta käyttööni tällä hetkellä myynnissä olevista. iPhonea on en ole koskaan tosissani edes harkinnut. Minun käytössä tuo 32GB muistikortille on varmasti riittävästi. Pääasia on että ei tarvitse ruveta musiikki tiedostoja aina puhelinta varten muokkaamaan toiseen muotoon.

Mitä olen tietoa androidista ja FLAC tuesta löytänyt niin se on lisätty versioon 3.1 lähtien, mutta tämä versiohan on suunnattu enemmän tablet koneisiin. Saa nähdä tuleeko tuki milloin näihin 2.*.* versioihin. http://www.ubergizmo.com/2011/05/android-3-1-now-plays-flac-audio-natively/

4. jyke78 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    78
    Puhelinmalli:
    ipad Air, Honor6, iphone 6s
    Galaxy S on ihan hifimaailma -lehteä myöten kehuttu musiikkisoitin. Hyvä valinta!
    Itse pidän jostain kumman syystä enemmän SG2:sen äänestä, kuin Galaxy Tabin, jossa on sama äänipiiri kuin galaxy S:ssä. Ääni on verhoutuneempi SGS2:ssa, mutta kirkasäänisillä kuulokkeilla erittäin tasapainoinen ja mukavan kuuloinen. Tabin ääni tahtoo mennä omilla napeilla hieman liian keskiäänivoittoiseksi.

Jaa tämä viestiketju