1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mobiili.fi Fitbit-pomo tiukkana: ”Apple Watch on väärä lähestymistapa”

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelinuutiset', aloittaja Uutissyöte, 3/5/16.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Uutissyöte

    Uutissyöte

    Liittynyt:
    28/6/15
    Viestit:
    559
    Tykkäykset:
    0
    [​IMG]
    Fitbitin ominaisinta laitetarjontaa ovat yksinkertaiset aktiivisuusrannekkeet.


    Fitbit on tunnettu ennen kaikkea yksinkertaisista aktiivisuusrannekkeistaan, vaikka yhtiö onkin laajentanut pikkuhiljaa kohti monimuotoisempia älykelloja. Applen saapuminen puettavien laitteiden tuotekategoriaan tuntuu laittaneen Fitbitin tiukille, mutta yhtiön sisällä uskotaan edelleen valittuun polkuun.

    Aktiivisuusrannekkeista koostunut Fitbit-valikoima otti harppauksen tammikuussa, kun yhtiö esitteli tyylitellyn ja monia älykkäitä ominaisuuksia yhdistelevän Blaze-laitteen. Fitbit Blaze oli valmistajan ensimmäinen askel kohti rehellisiä älykelloja. Laitteen vastaanoton odotettiin olevan hyvää, mutta hieman yllättäen valokeilan veivät vähemmän mairittelevat vertaukset Apple Watchiin.

    [​IMG]
    Fitbit Blaze.


    New York Timesille antamassaan haastattelussa Fitbitin toimitusjohtaja James Park ottaa kantaa kilpailuasetelmaan. ”Se ei itse asiassa haittaa minua”, Park kommentoi Fitbitin ja Applen välillä tapahtuvaa vertailua.

    Parkin näkemyksen mukaan Fitbit on ottanut täysin eri lähestymistavan tuotekategoriaan. Yhtiö on halunnut aloittaa yksinkertaisilla ja helposti lähestyttävillä laitteilla, joihin voidaan lisätä ominaisuuksia ajan kanssa.

    [​IMG]
    Apple Watch.


    Apple Watch taas on kyennyt alusta asti lukemattomiin eri toimintoihin. Parkin näkemyksen mukaan Applen valitsema lähestymistapa puettavien tuotekategoriaan on kuluttajan näkökulmasta väärä.

    Fitbitin valitsema taktiikka onkin kasvattanut yhtiötä onnistuneesti. Vuonna 2007 Fitbit koostui kahdesta työntekijästä. Vuonna 2015 työvoimaa oli 1101 ihmisen verran. Toisaalta analyytikoiden näkemysten mukaan yhtiöllä on vaikeuksia pitää ensiostajat asiakkainaan ja houkuttaa heidät ostamaan lisää Fitbit-laitteita. Applen brändillä taas on kiistatta vetovoimaa, joka saa käyttäjät päivittämään laitteensa uudempiin.

    Tulevat kuukaudet ja vuodet osoittavat, mihin älykellojen ja aktiivisuusrannekkeiden markkinat etenevät. Miten huhuttu Apple Watch 2 pärjää edeltäjäänsä nähden? Nähdäänkö Fitbitiltä entistä monimuotoisempia rannelaitteita? Ainakin Parkin mukaan Fitbit aikoo lisätä ominaisuuksia laitteisiinsa varoen: ”Eräs yleinen moite älykelloja kohtaan on, etteivät ihmiset vielä tiedä mihin niitä kannattaisi käyttää, minkä vuoksi laitteisiin tungetaan vähän kaikkea.”

    Jatka lukemista...
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju