1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Fiksu ja laadukas luuri alle 400€

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Aksim97, 6/8/14.

1. Aksim97

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    Vaihtelee
    Eihän sillä halpislumialla pitkälle taas päästy kun hypättiin LG G2 junasta siihen. Nyt olen kuumeisesti pohtinut että millä sitä jatkettais. Vaatimustaso kaataa aina hyvät hankkeet. Tuo hinta tarkottaa sitä, että jos ihan vaikka käytettynäkin saisi siihen hintaan.Käyttiksen suhteen olen varsin avoin jos luuri vain toimii ja perussoftat löytyy

-Laadukkaan tuntuinen käteen, eli alumiinia tai jotain vastaavaa, ei muovia.
    -näyttö hyvällä ja suhteellisen luonnollisella väritoistolla (itse pidän iphone 4s-5s mallien näytöistä)
    -4G/Lte
    -Hyvä akkukesto, eli pääsee aamusta iltaan raskaallakin käytöllä ilman välilatailuja
    -Ei liian leveä tai muuten suurikokoinen, jotta sopii meikäläisen käteen.
    -Laadukkaan oloinen myös ulospäin, noihin muovilumioihin olen kyllästynyt kun niitä on 5 eri mallia käsien läpi kulkenut
    -käyttövarmuus
    -vähintään 16gb sisäistä muistia ja 1gb ramia, luurin täytyy toimia sulavasti!

Näistä painotan hyvää akkukestoa, laatutuntumaa, toimivuutta ja näppeihin sopivuutta. Olen käynyt luureja räpläämässä ja jotenkin huolestuttavasti alkoi kiinnostaa huawei P7 ja vastaavan oloiset laitteet joissa on alumiinia käytetty eikä näyttöole nuhjusen näkönen. En siis välttämättä etsi highend-luuria, vaan hyvin toimivaa ja hyväntuntuista laatupuhelinta. Ei se toki haittaa vaikka highend olisikin :)

2. akselic

akselic TicTac - vain yksi puhelin!

Tykkäykset:
    4443
    Puhelinmalli:
    OnePlus3
    Kassotaan, en ole ihan varma mikä sun kohdalla tarkottaa näppeihin sopivuutta mutta aika hyvä ja yhdellä kädellä käytettävä laite on Sony Xperia Z1 Compact. Noista sun vaatimuksista se täyttää nämä:

- Laadukkaammat materiaalit -> alumiini + lasi
    - Näyttö -> 720p IPS näyttö. IPS on tunnettu juurikin realistisesta värientoistosta.
    - 4G/LTE
    - Hyvä akkukesto -> on yksi Androidin pikkupuhelinten parhaimmistoa tällä saralla
    - Ei liian leveä -> 127 x 64.9 x 9.5 mm ja 4,3 tuuman näyttö
    - 16gb sisäistä muistia, laajennettavissa microSD muistikortilla (max 64gb) ja 2gb RAM muistia

Mahdollisia haittapuolia sitten voisi olla käyttövarmuus ja jotain ongelmia kameran (softan) kanssa. Ainakin tämän foorumin Z1 compact ketjussa ja XDA:ssa osalla käyttäjistä on ollut jonkin verran softan kanssa ongelmia ja toisilla taas ei ollenkaan. Kannattanee lukea käyttökokemuksista lisää mutta sun listauksen perusteella vaikuttais sopivalta laitteelta sun käyttöön.

3. Aksim97

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    Vaihtelee
    Joo, itseasiassa en ole tuohon paljoa perehtynyt, mutta vaikuttaa hyvältä. xperia z vanhana Käyttäjänä epäilyttää että miten istuu käteen kun kuitenkin suht kantikas.

Jaa tämä viestiketju