1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ficora närkästynyt numeronsiirron hitauteen

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja lemon, 4/9/03.

  1. lemon Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1475
    Tykkäykset:
    0
    Niin Viestintävirasto on kyllästynyt jatkuviin valituksiin numeronsiirron hitaudesta, koska säädöksessä määritelty aika ylitetään jatkuvasti. Mikäli jatkossa hommat eivät normalisoidu uhkaa Viestintävirasto uhkasakolla.

    http://www.digitoday.fi/digi98fi.nsf/pub/te20030904133130_kni_19556878

    http://www.ficora.fi/suomi/ajankoht/gsmsiirrettävyys.htm

    Onko todellakin yritykset haukanneet liian ison kakun?
    Vai viranomaiset säätäneet liian tieukat säännöt?
    Luovuttavalla operaattorilla haluttomuutta luovuttaa numero sovitussa ajassa oikein?
     
  2. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Pääasia että viranomainen on ottanut asiaan kantaa ja antanut ymmärtää sanktioita tulevan jos homma ei ala toimimaan. Luulisi pistävän vauhtia ruuhkien purkamiseen ja kapasiteetin hilaamiseen riittävälle tasolle.
     
  3. Axe

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    189
    Tykkäykset:
    0
    Kyllä olikin jo korkea aika puuttua.
     
  4. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Enemmän väkeä töihin raatamaan yötä päivää. That's it. Tämä pitää myös ylisuuret kampanjat kurissa kun ei keretä nykyisilläkään sopimuksia käsittelemään. Joulua innolla odotellen...
     
  5. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Liian tiukat säännöt, viranomaiset lupasivat liikoja. Eiväthä he voi tietää miten tuo homma käytännössä pelaa ja miten paljon työtä se aiheuttaa operaattoreille. Emme kyllä me asiakkaatkaan voi tietää, voimme vain kuvitella, voimme yrittää jotenkin asettautua operaattorin saappaisiin ja koittaa ihmetellä että homma ylipäätään edes pelaa. Hyvä että pelaa yleensä ollenkaan, sen verran monimutkainen prosessi tuo on. Joten annetaan armoa operaattoreille, jookos? Tavallinen liittymän avauskin lienee aika mutkikas prosessi vaikka ei siltä aluksi vaikuttaisikaan tavallisesta käyttäjästä. Jos Panu Lehti on kuulolla niin voitko kertoa miten monimutkaisesta prosessista on loppujen lopuksi kyse niin tietäisimme..
     
  6. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Jaa mikäs siitä nyt niin vaikeaa tekee :D
     
  7. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    No täytyyhän sun tehdä paperityöt, ottaa selville asiakkaan luottotiedot ym. On joskus ruuhkan aikana tavalliseenkin liittymänavaukseen mennyt viikko, tää tosin poikkeuksellisen pitkä aika, mutta viittaan Radiolinjan viime joulun ajan ruuhkaan. Saati sitten kun numeronsiirto, se ei olekaan niin hokkuspokkus ja nipsnaps, liittymä auki, operaattorin pitää irtisanoa vanha, vanhan liittymän sulkemisessa menee oma aikansa, uusi operaattori avaa omansa, ilmoittaa numeron sinne tietokantaan, tekee normaalit liittymän avaukseen liittyvät operaatiot. Etenkin jos numeronsiirtäjiä on paljon niin en ihmettele ruuhkaa, ihmettelen sitä että kaikki ylipäätään toimii.
     
  8. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Ite myyn nykyisin dna-liittymiä Mediapuhelimella. Meillä on käytössä semmoinen elektrooninen järjestelmä, jolla voi nähä, että onko asiakkaalla menny luottotiedot laittamalla siihen asiakkaan hetu.

    Nykyisin näppäilemme asiakkaan tiedot, liittymäkortin sarjanumeron ja uuden (tai vanhan siirrettävän) numeron jä lähetämme ne dnalle. pari päivää sen jälkeen, kun numeronsiirto tuli voimaan, niin se elektrooninen järjestelmä meni epäkuntoon. Me jouiduimme sitten faksaamaan dnalle kaikki liittymäsopimukset. Kun sopimus saapui dnalle, niin he jouituivat itse hoitamaan: luottotietojen tarkastamisen, tietojen näppäilemisen ja liittymän aukaisemisen. Arvaatka nyt miksi joillakin ihmisillä kesti, niin kauan (Jopa kuukauden), että liittymä aukeaa, kun dnalle saapui tuhansi fakseja lyhyessä ajassa. Onneksi tuo elektrooninen järjestelmä toimii taas
     
  9. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    [ihanpakko]Muutahan teillä ei myydäkkään xD[/ihanpakko]

    Pahoittelen OT:tä. Syvästi.
     
  10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Operaattoreilla on eroja ja kaikilla on välillä tietojärjestelmissä ongelmia. Mutta harvemmin jälleenmyyjä tekee luottotietotarkistuksia, vaan sen hoitaa Operaattori. Joillain operaattoreilla järjestelmä hoitaa automaattisesti tuollaiset tarksitukset ja jos joitan ilmenee niin se siirtyy käsintutkittavaksi. Automaattinen avaaminen kestää sellaisen 3-10min.

    Ketjun aiheesta suurin mutina johtuu varmaan siitä että ihmisillä on väärä käsitys miten numeronsiirto pitää toimia. Tuo katkoksen viiveen ylittyminen on selkeä asia mistä pitääkin olla näreissään.
     
  11. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Minä en keksimälläkään keksi, mikä matkapuhelinliittymän avaamisesta tekisi niin kovin mutkikkaan prosessin tietokoneistettuna nykyaikana. Siis sen jälkeen kun järjestelmät on luotu.
     
  12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Niin joillakin se kestää minuutteja, ja silloin on tehty jo luottotarkistukset.
    Käsipelillä toki homma kestää pitkään.
    Numeron siirto on sitten toinen juttu.
     

Jaa tämä viestiketju