1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

FExplorer ja asennus muisti täynnä ongelma.

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Olli-Pekka, 14/8/04.

1. Olli-Pekka

Tykkäykset:
    0
    Siis mä yritän tolla FExplorer ohjelmalla asentaa puhelimeen sis tiedostoa. Ja asennus ei onnistu kun puhelin valittaa asennus muisti täynnä sulje sovelluksia. Olen käynnistäny puhelimen uudestaan ja irrottanu akunkin mutta sama ongelma jatkuu mitä pitäis tehä seuraavaks et sais toimii? Puhelimena on Nokia 6600.

2. AMG

Tykkäykset:
    0
    Moi!
    En tiedä osunko yhtään oikeaan...

Mulla oli vastaavan tyyppinen ongelma ja huomasin sen johtuvan siitä että vapaata tilaa pitää C asemalla olla vähintään 2 kertaa asennettavan ohjelman koko. Eli se säilyttää sen ohjelman vaikka esim. viestit kansiossa ja tarvitsee vielä saman verran tilaa asentuakseen.
    Kannattaa huomioida kun asentaa isoja ohjelmia. Muutenkin kannattaa asentaa mahdollisimman vähän rojua itse puhelimeen. Kaikki muistikortille vaan.

3. Olli-Pekka

Tykkäykset:
    0
    Siis mä yritin asentaa tota muistikortille ja siellä on yli 100mb vapaat tilaa ei siit ainakaan ollu kiinni. Ongelma kyl ratkes kun formatoin puhelimen ja muistikortin ja palautin muistikortin sisällön ja palautin vielä kortilta puhelimen muistin. Kaipa se puhelin oli vain vähän sekaisin kun olin asentanu aika mont ohjelmaa putkeen siihen.

4. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    No mikset asenna sillä puhelimen omalla asennus -ohjelmalla? Se voi sen takii mennä jämppiin, ku on FExplorer päällä ja vielä jos yrittää jotain isoa tiedostoa asentaa... Tai ei mulla kyllä ikinä oo käyny noin, mutta isoin mitä asensin tais olla opera, jonka asennustiedosto oli/on noin 1MB.

5. AMG

Tykkäykset:
    0
    Ok.

Hyvä kun sait toimimaan!
    Sitä vaan tolla muistin määrällä tarkoitin että jos laitat vaikka BT:llä ohjelman puhelimeesi niin se ensin menee puhelimen muistiin ja sieltä asentuu muistikortille. Tai näin ainakin olen käsittänyt.
    Silloin ei muistikortin vapaalla tilalla ole merkitystä vaan ensin ohjelma pitää saada mahtumaan puhelimen muistiin ja sit asentaessa ohjelmaa se vaatii asennukseen taas saman määrän tyhjää puhelimen muistista.

Oon aika tumpelo näissä, joten älä ihmettele jos ylläolevassa tekstissä ei ole kovinkaan paljoa järkeä...heh.

6. Olli-Pekka

Tykkäykset:
    0
    Siis laitoin tiedoston infrapunal puhelimeen mutta se menee muistikortille jos viesti muistiks on valittu muistikorti. Joo mut FExplorerin kas noit on helpompi asentaa kun oon siirtäny kaikki asennus tiedostot omaan kansioon muistikortille. Ja sielt on nopee valita vain tolla ohjelmalla minkä haluu asentaa.

7. juzi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Siis mun tietääkseni jos asennat ne SIS-filut FExplorerin avulla (siis klikkaat siellä FExplorer sovelluksessa jotain SIS-fileä) tapahtuu seuraavaa: Aluksi se SIS-tiedosto kopioidaan muistikortilta puhelimen muistiin -> kaksi samanlaista SIS-tiedostoa (muistikortilla ja puhelimen muistissa) ja puhelimen vapaan muistin määrä pienenee -> ennen pitkään puhelimen muisti täyttyy. Mutta jos asennat ne SIS-filet Hallinta sovelluksen kautta (tahi mikä se nyt on), niin sitä asennusfileä ei kopioida puhelimen muistiin -> puhelimen muisti ei täyty. Joku varmaan voi vahvistaa että puhunko tässä asiaa vai täyttä potaskaa?

8. Olli-Pekka

Tykkäykset:
    0
    FExplorer kyllä kysyy kumpaan muistiin se asennus tiedosto mun mielestä tallennetaan ennen asennusta ja siitä olen aina valinnut muistikortin. Ja sit vielä ohjelman asennus kysyy kumpaan muistiin halutaan asentaa ohjelma.

9. juzi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Jaa, kumma juttu. Ei se mulla näytä mitään kyselevän. Tosin eri laite kyseessä.

10. JuhaN

Tykkäykset:
    16
    Aika jännää!

Olen huomannut saman ongelman oman n-gageni kanssa. FExplorer ei kyllä kysele mitään, vaan kopioi tylysti sis-tiedoston kortilta muistiin ja yrittää sitten asentaa. Luonnollisestikin esim Quickoffice, jonka sis-tiedoston koko on yli 2MB tuottaa ongelmia kun n-gagessa viestitkin sijaitsevat AINA puhelimen muistissa. Myöskään puhelimen oma asennus-sovellus ei osaa asentaa suoraan kortilta, vaikka sis-tiedosto siellä listassa näkyykin asentamattomana. Asennus-sovellus tekee ohjelmasta myös kopion c:lle ennen asennusta...

Löytyisiköhän joltain ratkaisu ongelmaan kun omassa n-gagessa on vapaana reilu 2MB ja Quickoffice ei asennu sitten millään... Edellä mainittujen ohjelmien suorittaman sis-tiedoston kopioinnin jälkeen c:llä on vapaana reilu 100KB ja asennus tyssää siihen.

=)juha

Jaa tämä viestiketju