1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Facebook - uhkakuvat tai ehdottomat hyödyt

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja tonttu, 8/12/12.

1. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3436
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Kun tästä nyt jauhetaan miltei joka osiossa jotain, avataan ihan oma ketju.

Mitkä on ne uhkakuvat, miksi jotkut eivät avaa Facebook-tiliä?

Mitkä on ne asiat, joiden osalta liputetaan syitä omata se Facebook-tili?

2. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
    Apua apua apua, henkilöllisyys viedään ja facebookittomat kaverit nauraa.

3. Link

Link Supermoderaattori

Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin
    Varmaan noi alati muuttuvat yksityisyydensuojahommelit suurin syy miksi jotkut eivät luota facebookkiin. Ite toki mukana, mut jaan vaan vähän tietoa sinne ja suummaks osaks se toimii vaan yhteydenpitovälineenä (chat) moniin tuttaviin ja ystäviin.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Miten olet tuon estänyt ? eri kone, vai jotain estäjiä ?

5. hulkkmi

hulkkmi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    434
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 3 Marble White
    Itse olen samoilla linjoilla; eipä tule jokaisesta asiasta kerrottua FB:ssä (kävin töissä/koulussa/salilla/p*skalla/jne. tai tein sitä/tätä/tuota/jne.) ja kuviakaan ei ei ole paljoa siellä. Chat periaatteessa ainoa asia, minkä takia käytän FB:tä "aktiivisesti" (Facebook messengerin avulla 24/7 tavoitettavissa). Toisaalta esim. Kik- tai WhatsApp-messenger voisi tuon FB:n chatinkin korvata kokonaan.

Tämmöinen uudistus tuli uusimpana mobiilisovellukseen (itselläni Android). Onneksi saa (vielä) pois päältä tuon kuvien synkkauksen.

6. Link

Link Supermoderaattori

Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin
    No siis omia tietoja hyvin vähän laittanu sinne, profiilikuva ei ole tunnistava ja olen laittanut profiilini siten, ettei se näy muille kuin kavereille ollenkaan. Eli vaikka nimelläni etsii, ei se löydy. Ja kaikki tilapäivitykset mitä jaan, näkyy vaan kavereilleni (ja vain osalle kavereita, eli lähimmille).

7. Link

Link Supermoderaattori

Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin

Juuri tälläiset varmaan aiheuttaa närää monessa jotka edes harkitsevat liittymistä. Mielestäni toi on kyllä yksiä paskimpia ideoita ikinä. En todellakaan halua, että kännykällä ottamani kuvat synkataan automaagisesti faceen (vaikka ne piilotettuna onkin ennen kun käyt ne hyväksymässä). Silti tämä kertoo mielestäni siitä, että suunta on väärä..

1 henkilö tykkää tästä
  8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    FB tietosuojan kannalta on hyvin haasteellista, vaikka ei tiliä avaisi.
    Jos kuvitellaan että ehtojen mukaa avaa tilin, niin aika haasteellista tehdä se suht turvallisesti, jos siinä kuvittelee onnistuvansa ja saaneensa profiilin suojattu hyvin, on siitä omavaivansa pitää huolta, joka taasen johtaa siihen että osa poistaa jo luodun.

Mutta osa on FBstä pihalla muista syistä, eli toisaalla pohdiskeltiin mm. miksei voi liittyä, vaikka tahtoisi

http://www.facebook.com/legal/terms
    Lisäksi voi olla maakohtaisia estoja (paikallisia lakeja), lisäksi tietenkin uskonnollisia tai muita sen tapaisia, eikä pidä unohtaa mahdollisia vakaumuksen kaltaisia periaatteita.

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Entä koneesi, selaimesi, sähköpostiohjelmasi ? kirjaudutko samalla selaimella kuin muuten surffailet, käyttääkö konetta muut kuin sinä itse ? Oletko email ohjelmasta estänyt FB maileistä kaiken ulkopuoisen sisällön lataamisen, etkä luo samaa postia esim mobiililaitteilla ?

No ei isoja juttuja jos FB sinäsä ei pidä uhkana.

10. Link

Link Supermoderaattori

Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin
    En oo mitenkään palkkomielteisen pelokas koko facebookista. Noiden omien asioiden takia pidän omaa facebookin käyttöäni edes jollain tasolla fiksuna. Vaikka joku nyt näkisikin profiilini niin ei se mun maailmaani kaada.

Kirjaudun samalla selaimella kyllä, myöskin kotikoneellani selain menee suoraan tililleni kysymättä salasanaa. En käytä facebookiani muuten kun omalla kotikoneella, ipadilla ja puhelimellani. Näitä ei käytä kun vaimoni ja joskus muut perheenjäsenet. Julkisilla paikoilla ei just nyt tuu mieleen, että olisin facebookia käyttänyt kun kerta omillakin laitteella sen voi tehdä. Mikä on tämä email ohjelma josta pitää estää fb-maileista kaikki ulkopuolinen sisältö? Jos tarkoitat facebookin kolmannen osapuolen ohjelmia ja pelejä, niin niitä en käytä. Myöskin kännykästä kun postaan jotain seinälleni, se muistaa asetukseni ja jakaa sen vain niille joille sen olen määrittänyt näkyväksi.

11. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Olen varautunut Facebookin huonoon yksityisyyden kunnioittamiseen alusta asti siten, että julkaisen vain sellaista mikä saa päätyä kaikkien tietoon. Statuspäivitykset teen aina julkisina.

12. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    Mulla on fäsärissä satoja kuvia. Mutta ei yhtään sellaista ns. kyseenalaista kuvaa (kännikohellusta, henkilöitä/kasvokuvia, tagitettuja henkilöitä yms). Statukset menee kaikille kavereille, mutta en laita sellaisia statuksia jotka eivät kestä päivänvaloa. En käytä fäsäriä kuin kahdella koneella, omalla ja työläppärillä, ja toki omalla puhelimella.

Eikai siinä sen kummempaa?

13. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Olen myynyt fb:n kautta varmaan 30.000-40.000€:n (alv0%) arvosta itseltäni joutavaa tavaraa heinäkuun jälkeen. Kavereinani on tuttuja kolleegoita lähes ympäri Suomea. En edes sen kummemmin markkinoinut niitä, mut monista koneista löytyy kuvia ja halukkaat ottivat yhteyttä, että joutaisko ja millä hintaa. Ehkä paras oli, kun otin päivällä kännyllä kuvan yhdestä mööpelistä, postasin sen fb:iin, kaveri otti yhteyttä samana päivänä, iltasella selvitin sen käyvän hinnan ja kaupat tehtiin seuraavana päivänä. Hinta 4000€ +alv. Lisäksi jäsenenä parissa ammattiini kuuluvassa ryhmässä.

Kuvia varmaan satoja, mutta ne kestävät julkisuuden. Statukset vain kavereille, samoin kuvat. Profiilikuva on julkinen. Puhelinnumeroa enkä virallisempaa sähköpostiosoitetta jaa.

14. Kaljamaha

Kaljamaha Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1171
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Itse, eikä vaimoni avaa Facebookkiin, tai muuhunkaan tiliä, koska ilman sellaisia on pärjätty ennenkin.

15. jusutus

jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

Tykkäykset:
    2600
    Puhelinmalli:
    Note 5
    Aww. Muista myydä Mitsu myös ja osta hevonen.

4 henkilöä tykkää tästä.
  16. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Ihmiset kuvittelevat olevansa ainutlaatuisia jotenki kuvatessaan muka hienoja kuvia. Suurin osa on pelkkää paskaa ja tarve olla esillä paskalla ollessaan jopa. Kaikista jutuista ja kuvioista katoaa pohja jos ei ole ajatustakaan miksi luoda joku profiili jonnekin älyttömään mestaan. Ketä semmonen palvelee 800 kaverin seasta muka? Aktiivisesti jos istuu naamakirjassa, voi käydä niin, ettet näe kavereita livenä. Kadut ammottaa nykyään tyhjyyttään. Ennen oli nuoriso kaupungilla. Tosin se vähentää valvontaa, mutta tuo uudet ongelmat eteen. Laiskuus ja terveysongelmat... Jne. Kolikolla on kääntöpuolensa. Järki käteen tuon käytön suhteen. Itse en kertoisi ihan kaikille milloin kämppä on tyhjä, varsinki jos ei olisi jotain hälytinlaitteita.

17. Kaljamaha

Tykkäykset:
    1171
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    En kyllä tajua mitä tuolla tarkoitat (tai mitä tekemistä Mitsulla tai hevosella on Facebookin kanssa), mutta kyllä, Mitsu myydäänkin (tai paremminkin menee vaihtoon) muutaman vuoden päästä ja tilalle tulee hieman tehokkaampi kuin yhden hevosen voimilla kulkeva menopeli.

Niijoo, mutta kun en minä pärjää ilman tehokasta autoa.

18. nico...

nico... Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    845
    Puhelinmalli:
    WP, iOS
    Ei se heppa liitykään Facebookiin vaan siihen että ennen pärjättiin hevosilla eli myy Mitsu ja hanki se poni!

1 henkilö tykkää tästä
  19. Kaljamaha

Tykkäykset:
    1171
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Lapset käyttäää poneja! Ja kuten huomaat edellistä postausta editoin aikaisemmin. Eli jos olisin pärjännyt hevosella ennen, niin en pärjäisi sillä enää, joten sen takia täytyy olla Mitsu. Mutta ilman Facebookkia olen ja tulen pärjäämään ilmankin.

20. gogland

gogland Mr Vip

Tykkäykset:
    2089
    Puhelinmalli:
    iphone 5S
    Kaverini laittaa tuonne aivan kaiken. Lastensa kuvia sattaa olla 50 albumia, kussakin viidestäkymmenestä sataan kuvaan. Minusta aivan järkyttävää. Omat työkaverit ovat kotoisin ympäri maapalloa. Naamarin kautta he ovat yhteyksissä sukulaisiinsa. Tuo on varsin halpa tapa siihen. Suurimmalla osalla on älypuhelin käytössä, tuo on melkeimpä ainoa sovellus jota käyttävät.

Jaa tämä viestiketju