1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mobiili.fi Facebook testaa Snapchatin kopioimista nyt myös Messengerissä

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelinuutiset', aloittaja Uutissyöte, 1/10/16.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Uutissyöte

    Uutissyöte

    Liittynyt:
    28/6/15
    Viestit:
    559
    Tykkäykset:
    0
    [​IMG]
    Messenger Day -jakojakin voi koristella eri tavoin.


    Facebookin omistama Instagram käytännössä jo kopioi hiljattain Snapchatin tarinaominaisuuden Instagram Storiesiksi.

    Nyt Facebook testaa rajatusti vastaavaa toimintoa myös osana Messenger-viestintäsovellustaan. Puolassa, jossa Snapchat ei ole suosittu. Facebook on nyt esitellyt Messenger Dayn eli Messenger-päivän osaksi suosittua sovellustaan.

    Messenger Dayn pääidea on sama kuin Snapchatin tarinoissa ja Instagram Storiesissa: oman päivänsä kulkua voi jakaa kuvin ja videoin, jotka pysyvät näkyvissä vain 24 tunnin ajan julkaisusta. Samoin oma ja kaverien päivä tulevat näkyviin päänäkymän yläreunaan, josta haluamansa voi avata sen läpi katsellakseen.

    TechCrunch on julkaissut Messenger Daysta oheiset kuvat.

    [​IMG]
    Näin Messenger Day -julkaisut näkyvät päänäkymän yläreunassa. Facebook myös yrittää saada käyttäjiä jakamaan enemmän valmiilla tarjolla olevilla teemoilla.


    Jakamiaan sisältöjä voi Messenger Dayssakin koristella tekstein ja piirroksin. Uutena ajatuksena Messenger Day kuitenkin myös ehdottaa erilaisia teemallisia kuvasuodattimia, jotka kannustavat jakamaan esimerkiksi sen hetkisiä fiiliksiä ja kertomaan esimerkiksi heräämisestä tai opiskelusta.

    Messenger Dayta ei välttämättä tulla näkemään laajemmassa käytössä. Facebook on vahvistanut testaavansa sitä Puolassa ja kertonut yleisemmin suorittavansa jatkuvasti tällaisia pienimuotoisia testejä eri ominaisuuksien osalta.

    Kävi Messenger Daylle miten tahansa, Facebook näyttää todella haluavan voittaa Snapchatin sen esittelemässä kevyemmässä kuvien ja videoiden jakamisessa päivittäisestä elämästä. Facebook on kuitenkin jo ennen Instagram Storiesia ja Messenger Dayta yrittänyt useampaan otteeseen kopioida Snapchatin katoavien viestien toiminnallisuutta menestyksellisesti, mutta nämä testit ovat päättyneet käyttäjien kiinnostukseen puutteeseen.

    Instagram Storiesin alku valituissa maissa on ollut lupaavampi ja Messenger Daylla Facebook tähdännee myös maihin, joissa Snapchatin ohella myöskään Instagram ei suosittu.

    Jatka lukemista...
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju