1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Etuja vanhoille asiakkaille

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja J2EE, 11/1/05.

  1. J2EE

    Liittynyt:
    15/11/04
    Viestit:
    456
    Tykkäykset:
    0
    aikoinaan Telia antoi joululahjaksi puheaikaa, mutta sen jälkeen mikään operaattori ei ole automaattisesti vanhoja asiakkaita muistaa. Muualla maailmassa etuja vanhoillekkin asiakkaille on tullut. Mutta mitä etuja kansa siis oikeasti haluaisi jotta ei vaihda liittymää? Kisoja, puheaikaa, reppuja ym tilpehööriä vai mitä.

    Itse kallistun puheajan puoleen. Tai ehkä vielä parempi olisi autovakuutus bonuksien tapaan kertyvä puhebonus. Eli vuoden jälkeen tulee vaikka 10% alennusta tai jotain. Tietty boonusten pitäisi pysyä vaikka vaihtaa liittymätyyppiä.
     
  2. vtormane

    vtormane Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    4439
    Tykkäykset:
    0
    Ilmainen puhelin joka vuosi, ei kait halvimmat mallit niin hirveästi kustantaisi operaattorille. Siinä olisi hyvä täky pysyä vanhan operaattorin leivissä kun aina tammikuussa tietäisi saavansa uuden luurin. Ehto puhelimen saamiselle tietysti että on koko kalenterivuoden saman operaattorin liittymä ja käyttö aktiivista. Sopiva raja voisi olla 50e puheluita/vuosi. Kyllä kait tuon verran jokainen puhuu ja tällä estettäisiin "pöytälaatikkoliittymien" avulla puhelinten saanti.

    En tiedä onko lakien mukaan tämä sallittua mutta ainahan lakeja voidaan muuttaa, eli hop, hop. Panu, laita korvan taakse ja toteuta idea niin vaihdan Saunikseen takaisin ;)
     
  3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Mikä olisi operaattorin busines idea tuossa?
     
  4. Celleri

    Liittynyt:
    13/8/04
    Viestit:
    903
    Tykkäykset:
    5
    Eli lukkoon vaan koko keskustelu :)
     
  5. vtormane

    vtormane Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    4439
    Tykkäykset:
    0
    En tiedä. Tuo raja käsitti vain soitettuja puheluita. Kyllähän operaattorit saavat muitakin tuloja asiakkailta. Teksti/mms-viestit. gprs, umts ja muut data. Kuukausimaksut. Palveluviestit, jne...

    Tuolla rajalla vain estettäisiin käyttämättömien liittymien avulla puhelimen saanti. Mielestäni raja on aika sopiva jos puhutaan liittymästä joka on aktiivisessa käytössä. Ei monikaan puhu paljoa yli 50e/vuosi vaikka liittymä on aktiivisessa käytössä.
     
  6. BuZu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    15/2/03
    Viestit:
    1509
    Tykkäykset:
    0
    Alennusprosentti voisi riippua vaikka asiakkuuden pituudesta tyyliin 0.5%-yksikkö/kk alkaen vaikka 12 kk:n kohdalta.

    Esim. näin

    12 kk => 10%
    13 kk => 10.5%
    14 kk => 11%

    jne.
     
  7. vtormane

    vtormane Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    4439
    Tykkäykset:
    0
    Munalukko munille vaan.

    Siinäpä se onkin kun nykyinen tilanne on niin kieroutunut että järkevät vaihtoehdot eivät ole mahdollisia. Toppatakit, stereot ja muu krääsä onkin mahdollista.
     
  8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Niin mikä järki operaattorien olisi jakaa viiden kympin luureja asiakkaille joista juuri ja juuri syntyy liikevaihtoa 50e?
     
  9. vtormane

    vtormane Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    4439
    Tykkäykset:
    0
    Alennusprosentit on myös toinen hyvä vaihtoehto.

    Uusi puhelin + alennusprosentit = Bueno.
     
  10. vtormane

    vtormane Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    4439
    Tykkäykset:
    0
    No mitä järkeä on jakaa nykyistä krääsää ja ilmaisia puheaikoja?

    Jo jos on hevikäyttäjä niin voisi sitten sen mukaan mitä puhuu saada alennusprosentit puheluista vielä sen puhelimen päälle. Jos puhuu vähän niin ei alennuksia.
     
  11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    He, aika kiva olisi että uuden puhelimen ostamalla saisi vuodeksi ilmaiset puhelut ja muutpalvelut. ja toisena vuotena tietenkin alennukset tai uusi luuri.

    Jos nyky touhussa on älyttömiä piirteitä, niin ei kai homma korjaannu toisenlaisilla älyttömyyksillä?

    Puheajat ovat usein suunniteltu niin että eivät kovin ongelmallisia operaattorille, krääsän jako pahimmillaan on vailla järkeä, mutta ei sitä tosiaankaan paranne se että jaetaan kaikille ilmaisia luureja,
     
  12. telco manager

    Liittynyt:
    9/12/03
    Viestit:
    473
    Tykkäykset:
    0
    joo, mulle kelpais. tai jos vielä sais vuoden safkat lepuskin cittarista sekä 5000 litraa bensaa.
     
  13. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Jee, mulle kanssa bensat. Ai niin, kuka maksaa...?
     
  14. vtormane

    vtormane Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    4439
    Tykkäykset:
    0
    Et vissiin nyt ymmärtänyt mitä tarkoitin.

    Käyttäjä ei osta puhelinta vaan ansaitsee sen lahjana operaattorilta seuraavilla ehdoilla:

    1. Operaattorilla liittymä koko kalenterivuoden
    2. Aktiivinen, minimi puheluiden määrä 50e/vuosi.

    Jo mitä tulee tuommoisen halpamallin puhelimen hintaan niin varmasti voidaan tehdä isoja sarjoja jotain mallia operaattoreille jolloin saadaan hinta puristettua mahd. pieneksi. Jää myös kanavat pois jolloin välistävetäjiä vähemmän. Tiedän kyllä mitä puhelimen valmistus maksaa halvimmillaan.
     
  15. vtormane

    vtormane Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    4439
    Tykkäykset:
    0
    Jos te mieluummin otatte toppatakit niin siitä vain. Minä mieluummin ottaisin matkapuhelimen palkinnoksi sitoutumisesta operaattoriin.
     
  16. vtormane

    vtormane Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    4439
    Tykkäykset:
    0
    Ironiaa?

    Lyö vaan Jussi lukkoon koko paska kun kerta poistit tuon minun yhden viestin. Ei näköjään kaikki kestä kuulla uusia ehdotuksia. Mahtoi olla liian järkevä ehdotus?
     
  17. juhilus

    juhilus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    4/6/03
    Viestit:
    2417
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K750i ja SE P800
    192 kk =>100% ;)
     
  18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Jos tarkoitti sistä mitä kirjoitat niin ymmärsin, eli

    Asiakas maksaa vuodessa puheluista 50e? plus kk maksut, joita et ilmeisesti ollut nostamassa? jne. jopa esität kannan että tuo 50e on sentakia hyvä koska monella ei kovasti tuon yli mene, en tiedä mihin tilastoon viittaat, paitsi jos puhut kuukaudesta.

    No jos puhuit vuodestani niin tuosta syntyy sellainen 50 liikevaihto, ehkä vähän enemmän jos tulevaa liikenettä piisaa. No oli se sitten 50e tai 100e, niin en nä missä busines jotta noita luureja olisi järkevä jakaa kaikille vuoden asiakkaana olleille.

    Niin kontillinen luureja jossain varastossa on jonkin verran eri hintainen kuin luuri toimitettuna asiakkaalle + jälki hoito. siinä alkaa muutaman kympin luuri kallistua.

    Ja mitä ihmettä tämä maa tekee parilla mijoonalla uudella 3310lla vuodessa?

    Pyydän anteeksi jos tarkoitit että kuussa vähintää 50 laskutusta puheluista 12kk ajan, jolloin saa uuden luurin, silloin toki alkaa löytämään ideaa.
     
  19. vtormane

    vtormane Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    4439
    Tykkäykset:
    0
    Minä ottaisin mieluummin alennuksen sen mukaan kuinka paljon puhuu vuosittain/kuukausittain. Tai sitten joko tai.
     
  20. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Toki asiasta voi keskustella, aihe ei välttämättä osu tuolta toisen ketjun lomasta silmään kaikille. En ole poistanut viestiäsi tästä ketjusta? Itse ketjun ajatus on hyvä, mutta kyse ei ole oikeastaan siitä etteivät operaattoritkaan haluaisi vaan mm. viranomaiset ovat ohjanneet toimintaa nykyisen mallin suuntaan.
     

Jaa tämä viestiketju