1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Etsitään cross platform (Android ja Windows) tiedostojen kryptaussoftaa Androidille

Keskustelu osiossa 'Sovellukset', aloittaja Toni79, 4/1/12.

1. Toni79

Tykkäykset:
    1
    Onko kukaan löytänyt mitään hyvää cross platform (Android ja Windows) kryptaussoftaa jolla voisi salata ja käsitellä TIEDOSTOJA molemmilla käyttiksillä? Eli puhelimella ja PC:llä. En etsi siis mitään password manageria tyyliin KeePass. Ideana olisi säilyttää luottamuksellisia tiedostoja vahvasti kryptattuna Dropboxissa jotta voisin sitten avata filut molemmissa käyttiksissä: Androidissa ja Windowssissa. Esim. Windowsin Truecrypt tai Axcrypt olisivat mainioita, mutta harmikseen niitä ei ole portattu Androidille. Androidin sovellukset ketjusta olen kysynyt parikin kertaa, mutta kukaan ei nähtävästi vastaa/tiedä/ymmärrä/ole löytänyt. Googlaamalla ja Android marketista en löytänyt. Ainoa vaihtoehto näyttäisi olevan BoxCrypt, mutta se on huono, koska samaa Dropbox-tiliä käytän muutamissa muissa tietokoneissa joihin on pääsy myös muilla kuin minulla ja Boxcrypt näyttää silloin filut myös niillä koneilla salaamattomina/ilman salasanakyselyä.

2. Toni79

Tykkäykset:
    1
    Hitto, eikö kukaan ole löytänyt? Eikö edes wanhat konkarit Qwerty, Sovelias, Esa yms.?

3. bsod

bsod Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    285
    Puhelinmalli:
    SGS7
    TrueCryptin kaltaista softaa olen kanssa kaivannut puhelimeen samasta syystä, mutta toistaiseksi olen löytänyt pelkkiä password managereita.

4. tenkainen

tenkainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    133
    Puhelinmalli:
    Siemens C35i
    APG käyttää openpgp-protokollaa, ainakin linuxin gpg:n kanssa toimii yhteen.

5. Toni79

Tykkäykset:
    1
    Toi APG tuntuu lupaavalta. Tietäiskö vielä kukaan hyvää Windowsin openpgp käyttävää sovellusta?

6. Toni79

Tykkäykset:
    1
    Windowsille löytyi open source Gpg4win jonka asennuspaketin mukana tuli myös avaingeneraattori. Hienosti Androidin APG on yhteensopiva standardin PGP kryptauksen kanssa ja näin ollen myös Gpg4winin kanssa, mutta APG:n käyttöliittymä ja toiminnallisuus ovat vähän kökköjä. Esim. dekryptaamiseen tarvitaan varata erillinen tiedosto johon salattu tiedosto puretaan. APG kun ei osaa luoda sellaista itse mihinkään määriteltyyn polkuun. Lisäksi on aika epäkäytännöllistä sählinkiä jos haluaa esim. Dropboxissa sijatisevan kryptatun tiedoston salauksen nopeasti purkaa, muokata ja tallentaa. Vaatii useita nappien painalluksia ja auki on oltava ainakin seuraavat softat Dropbox, APG ja jokin tiedostojenhallinta. APG ajaa kyllä asiansa, mutta on aika kankea vielä.

Jaa tämä viestiketju