1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Etsinnässä android hyvällä kameralla n. 400-500 €

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Amelia, 2/9/15.

1. Amelia

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Hei! Edessä on uuden puhelimen hankinta, ja olen jo pitempään pyöritellyt vaihtoehtoja mielessäni. Nyt ajattelin turvautua teidän tietämykseenne ja kokemuksiinne. En tosiaan itse ole mikään alan ammattilainen, joten pahoittelen jos käytän välillä vääriä termejä yms.

Toiveita:
    - Hinta mielellään enintään 400-500 €, 500 euroa on ehdoton kipuraja
    - Ykköskriteerinä mahdollisimman hyvä kamera (ts. laadukas kuvausjälki, mieluusti mukana myös manuaalinen kuvaustila ja kuvanvakain)
    - Käyttöjärjestelmänä android, sillä arvostan suurta sovellusvalikoimaa, muokattavuutta ja monipuolisuutta
    - Keskikokoinen - suurehko (ei puhlettia), arvostan myös siroutta
    - Ulkonäöltään minimalistinen ja väri valkoinen, musta tai hopea
    - Suhteellisen hyvä akkukesto, en kuitenkaan ole kovimman luokan tehokäyttäjä
    - Mahdollisimman kestävä, en halua olla ostamassa uutta puhelinta vuoden päästä

Lopuksi vielä pieni listaus niistä puhelimista joita olen harkinnut/jotka vaikuttavat kiinnostavimmilta tai varteenotettavimmilta vaihtoehdoilta. Perässä listattuna hyviä ja huonoja puolia, joita olen poiminut eri nettisivuilta ja -videoista (HUOM! Ei siis käytännön kokemusta, vaan toisen käden tietoa, joten perusteluissa voi olla virheitä):

Samsung Galaxy S6:
    + Arvostelujen perusteella erinomainen kamera
    + Laadukas näyttö
    + Sopivan kokoinen, melko kaunis
    - Turhan kallis (tosin mahdollisesti löydettävissä käytettynä edullisemmin)
    - Huono akun kesto
    - Ei muistikorttipaikkaa

Sony Xpress Z3:
    + Melko monipuolisesti kuvaustiloja
    + Vesitiivis, suhteellisen kestävä
    - Kulmikkuudessaan kolkko

LG G4:

+ Kameraa on kehuttu, monipuolinen manuaalinen kuvaustila
    - En pidä mallista, ruma

iPhone 5s:

+ Mukana tässä listassa lähinnä muotoilunsa ansiosta, joka miellyttää silmää
    + Ihan hyvä kamera
    - En halua iOS-käyttöjärjestelmää, tai tarkalleen ottaen en halua puhelinta jossa merkki maksaa tolkuttomasti

Huawei P8 / Honor 7:
    + P8:sta olen kuullut suusanallisesti hyvää
    + Honor 7 vaikuttaa lupaavalta uutuudelta
    - Kamera ei ehkä aivan täytä toiveitani (tosin P8:ssa on OIS)

Suoraan sanottuna eniten kiinnostaisi S6, mutta hinta sekä muutama muukin seikka mietityttää. Kuulisinkin mielelläni käyttökokemuksia mainitsemistani puhelimista sekä tietysti vapaita suosituksia toiveideni pohjalta! ( :

2. krossi Very Important Person!

Tykkäykset:
    537
    Puhelinmalli:
    P9 Plus + Huawei Watch
    Noista valitsisin tuon s6 varsinkin jos hyvä kamera on se tärkein kriteeri melkeinpä. S6 akunkesto nyt ei mielestäni huono ollut, eihän se ihan kärkitasoa ole, mutta päivän kestää heittämällä. Itsellä ei ainakaan mitään ongelmia ollut sen kanssa.
    Jos sitten haluat vähän parempaa akunkestoa niin sitten kallistuisin tohon G4:seen jossa kanssa loistava kamera, mutta koko hieman kasvaa ja ehkä niin tyylikäs.
    Honor 7 on kyllä kova laite hintasekseen mutta kamera ei yllä millään yllämainittujen tasolle ja tuosta P8 ei ole kokemusta, mutta siinä on tosiaan tuo kuvanvakautus.

Jaa tämä viestiketju