1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

estetty numero :(

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja lmn, 20/6/02.

1. lmn

Tykkäykset:
    0
    Onko mitään keinoa saada estetty numero tietoon, siis se jonka voi puhelimesta säätää päälle. Ärsyttää tällaiset soitot joihin ei kerkeä vastaamaan ja ei voi soittaa takaisin, koska numero on estetty.

2. topiz

Tykkäykset:
    1
    Vain poliisi voi saada estetyn numeron selville.

3. Highlands

Tykkäykset:
    0
    Voi herranlettas harrastetaanko vielä jossain päin Suomea niinsanottuja pilapuheluita? :!:

4. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ikävä kyllä. Joskus niitä tulee. Ja sen jälkeen kiroan aina, että miksi tollanen ominaisuus on tehtykkin. Kaikki pilasoittajat on syvältä :twisted:

5. riku

Tykkäykset:
    0
    "Kaikki pilasoittajat on syvältä". Totta.

6. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Se oli vielä vuosi sitten aika yleistä näillä main mutta ihmeesti on vähentynyt nuot puhelut, silloin kysyin Soneran aspasta niin ne sano myös että ainoastaan poliisi voi selvittää.

No jotkut tutut soittavat myös estetyllä numerolla ja kyllä haluaisin minäkin tietää kuka on aina soittanut.

7. Ankkafani

Tykkäykset:
    0
    Eihän se olisikaan "estetty numero" , jos sen saisi tietää :)

Tosiaan nuo "pilapuhelut" ovat ärsyttäviä :evil:

8. peuhka66

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    0503141592
    Itse olen virittänyt puhelimen niin se ei soi jos numero ei näy.
    eli vain tallennetut numerot soi :twisted:

9. Janne

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N900 & Sonera
    Minun mielestä on vähän järjetöntä jättää vastaamatta salatusta numerosta tulevaan puheluun, sillä joillakin voi esim. työn puolesta olla salattu numero (esim. poliisit)... Mutta sehän on jokaisen oma asia, vastaako vai ei. Mutta tällä pyrin lähinnä tuomaan esille, että kaikki eivät toki tahalleen salatusta numerosta soita.

10. jalmari

Tykkäykset:
    1
    Tai järjellistä, kts. puhelinmyyjät. Kyllä mä jätän aika usein vastaamatta salattuihin numeroihin, jos on tärkeää asiaa voi jättää vastaajaan viestin.

11. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Missä puhelimessa voi näin tehdä? Ja tarkoitatko tolla että puhelin ei soi jos numero ei näy? Meinaa kun sanoin että jos numeroa ei ole tallennettu niin ei soi. Sehän olisi aivan järjetöntä. Ainakin mulle tulee päivittäin ainakkin viisi puhelua numerosta joka näkyy mutta ei ole muistissa.

Ja vielä kerran. Eli se olisi todella kätevää jos saisi niin että ilman numeroa olevat puhelut eivät soisi. Onko tämä puhelinkohtainen vai jonkun operaattorin lisäpalvelu?

12. jalmari

Tykkäykset:
    1
    Siemensin S/ME45 saa ainakin tehtyä juuri noin kuin "peuhka66" kirjoitti. Minäkään en tosin ymmärrä tätä Siemensin "kivaa" ominaisuutta.

Ei kai missään puhelimessa, eikä mikään operaattori voi estää soittoa (tai ehkä voisi, mutta ei tarjoa tätä palvelua), jos se tulee ilman numeroa (siis myönnetään, _mutua_).

13. Axe

Tykkäykset:
    0
    Poliisit, virastot ja monet muut soittavat "estetty" numerolla, voi missata jotain todella pahasti jos ei vastaa sillä perusteella että numero on estetty.

Minua ei juurikaan haittaa vaikka joku soittaa salatulla, jos se on joku kaverini huomautan asiasta hänelle, koska salattu on kuitenkin jäänyt vain vahingossa päälle kun kaveri on soitellut jollekkin kimuille :lol:.

Omassa T39m:ssä salatulla soittaminen on toteutettu TODALLA huonosti, T18s:ssä se sen sijaan oli helppoa ja loogista.
    Nokiassa on sitä vikaa että ominaisuus unohtuu usein päälle.
    Pidin todella T18s:n tyylistä hoitaa salatulla soittaminen :!:

14. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Joo, tuosta kyllä itsekkin annan nokialle ison miinuksen.
    Motorola ja Siemens saavat puolestaan suuren plussan:
    Molemmissa mahdollisuus "estä numeron näyttäminen seuraavassa puhelussa", joka tietenkin pistää eston vain siihen yhteen puheluun, joka seuraavaksi soitetaan ja sen jälkeen numero taas näkyy normaalisti.

15. mjkr

Tykkäykset:
    3
    eikös sen numeron saa pois jollakin "koodilla" numeron eteen(ainakin joskus sai) :roll:

16. Homer

Tykkäykset:
    0
    Vastaaminen...

Mukava kuulla ihmisistä, jotka eivät halua vastata puheluihin, jos eivät TIEDÄ kuka soittaa. Tämän olen kyllä käytännössä huomannut !
    Mitä enemmän kännyköitä sen vaikeampi saada ihmisiä kiinni ?
    Puhelinkulttuuri ja yleiset käytöstavat ovat varmaan paikallaan oppia tai opetella !

Jätä vastaamatta sehän on vaan karkuun juoksemista, soitan kuitenkin ja joskus vastaat, jos et niin otetaan järeämmät keinot käyttöön !

Ei ole tarpeen hankaloittaa toisten työtä TARPEETTOMASTI.

Hauskaa juhannusta täältä työpöydän äärestä (salaisten puhelimien keskeltä).

17. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Motorolissa näyttää tulevan näyttöön 1# tms puhelinnumeron eteen mikäli on valinnut numeron eston. Yksi estokoodi yleisesti oli (on vieläkin?) #31#.

18. topiz

Tykkäykset:
    1
    #31# pelaa hyvin. Analogisissa verkoissa (NMT, jotkut lankapuhelimet) se on *31*.

19. jalmari

Tykkäykset:
    1
    Re: Vastaaminen...

Eiköhän sitä jokainen saa itse valita kenelle vastaa ja kenelle ei. Kuitenkaan ei ilmeisesti eletä totalitaarisessa yhteiskunnassa? Minua ei kiinnosta pas**akaan vastailla kaiken maailman puhelinmyyjille yms.
    Jos sinulla on työsi puolesta asiaa ja soitat minulle, niin jätä se viesti sinne vastaajaan. Ja kun kerran olet huomannut, ettei ihmiset sinulle vastaa, niin soita numerosta joka näkyy. Pelkurihan tässä on se, joka ei uskalla numeroaan näyttää. Mitä on nuo järeämmät keinot, Hakkaatko kirveellä?

Hauskaa juhannusta takaisin.

20. Janne

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N900 & Sonera
    Vähän ehkä sivuaa aihetta mutta mielestäni noista puhelinmyyjistä pääsee helpolla eroon; sanoo vain heti alussa että en ole kiinnostunut. Ei ainakaan minulle ole koskaan alkaneet tuputtamaan sen jälkeen. Ja eivätkä ole kyllä kännykkään pahemmin soittaneetkaan (julkinen numero), vaan kotipuhelimeen. Mutta edelleen, eihän sitä pakko ole vastata.

Jaa tämä viestiketju