1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Erikoista toimintaa Saunalahdelta ja Suomen postilta

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja merzy77, 16/10/03.

1. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Olen saanut eilen noin klo 15 maissa tekstiviestin, että liittymäni siirtyy saunalahden verkkoon 23.10 9.22. Kaikki tähän asti ok.

Tänäaamuna rupesin katsomaan lähetysten seurannasta, että mihinkähän paketti on jo ehtinyt. Tuli tieto, ettei ko lähetystunnuksella olevaa lähetystä löydy järjestelmästä, tarkista onko koodi oikein jne...

Soitin ensin postiin ja sieltä todettiin sama.
    Sitten soitin SAunalahteen ja vakuutettiin, että lähetys on lähtenyt eilen klo 3.08, (lienee iltapäivällä??) Siinä sitten miettiessäni asiaa tyttö sanoi sieltä, ettei kenelläkään muillakaan asiakkailla ole lähetyskoodissa ollut vikaa, tuskin se minua lohduttaa, ettei ole ollut vikaa.

Minulle on jäänyt nyt sellainen kuva tästä, että posti ja Saunalahti syyttelevät nyt toinen toisiaan.

Minulle toimivan puhelimen olemassaolo on tärkeää, koska en käytä lankapuhelinta.

2. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tarkistutitko sen lähetekoodin? Että saunalahdella on tietokantaan merkitty sama koodi sille paketille kun mitä sulle on lähetetty sähköpostissa?

Jos lähdet juoksujalkaa jollekin paikalliselle puhelintrokarille ja avaat toisen, uuden liittymän niin voi olla että sulla ois yks toimiva liittymä kun edellinen samuu - epäilen että tossa postin selvittelyssä menee pari vuotta :)

3. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Tuleeko nuo saunalahden paketit kirjeenä? On nimittäin ollut noiden kirjeiden koodeissa enemmän kuin tarpeeksi vikaa ainakin minun kohdalla.

Nettikaupoistakin kun olen jotain tilannut ja lähetys on ollut kirje niin useamman kuin yhden kerran ei ole koko lähetyskoodia löytynyt ja vasta lapun saapumisesta kotiin että lähetys on noudettavissa olen tiennyt että homma on ok.

Pakettikoodit toiminut ok mutta kirjekoodien kanssa tosiaan ongelmia. Tämän minulle vahvisti yksi nettikauppiaskin kun olin kyselemässä pakettini perään joka kuulemma oli jo lähetetty. Sanoi että todella usein jäävät kirjekoodit kirjautumatta postin järjestelmään..

4. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Samaa miettinyt

Hei
    Tismalleen samaa olen itse tässä pähkäillyt. Laitoin kyllä Saunalahdelle kyselyn asiasta, mutta kuten tunnettua se kestää.

Mua ihmetyttää, että asiakasneuvoja kehtasi sanoa, ettei kenenkään muidenkaan asiakkaiden kanssa ole koodissa ollut vikaa. Kai se nyt sitten on todistettu, että voi olla.

Seuraan tilanneta tässä mielenkiinnolla, keskiviikkona puhelimeni pimenee, ellei apua löydy.

5. -AHVEN- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sama homma, tossa pari tuntia sitten tuli viesti että liittymänne siirtyy...22.10 klo xx.xx.

Postin sivuilla ei kuitenkaan lähetystunnuksella näkynyt mitään. Onko se niin että vanha liittymä vaikenee tuolloin 22.10 vaikkei uutta simmiä olis postissa tullutkaan?

6. merzy77

Tykkäykset:
    2
    "]Sama homma, tossa pari tuntia sitten tuli viesti että liittymänne siirtyy...22.10 klo xx.xx.

Uskon niin, että liittymä vaikenee. Minua keljuttaa tässä se, ettei operaattori ja posti viitsi asiaa rueta selvittämään.

Toinen homma tuossa jurppii etten tiedä tuleeko liittymä suoraan kotiin, vai joudunko sen hakemaan postista?? Minulle on annettu kahdenlaista tietoa asiasta. En tiedä mitä uskoa. Seuraapa muuten huomiseen alkaako sitä näkyä postin järjestelmässä ja kerro tällä foorumilla kuinka kävi. Minä seurasin tuota hommaa useaan otteeseen, eikä lähetystä näy verkossa.

7. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itelläni ainakin kun siirryin Sonera -> DNA niin pimeni ajoissa ja olin yli 2 vrk ilman puhelinta. Toki korvaus (puheaikaa) jonka sain DNAlta oli mielestäni riittävä.

Postimies "käyttää" kirjettä teillä kotona, mutta jos et ole kotona vastaanottamassa niin kuittia vastaan pitää hakea se postista. Eivät viitti sitä sun liittymää jättää laatikkoon tmv, voisit hermostua jos esim. minä löytäisin korttisi ja soittelisin 0700-numeroihin (tai mitkä ne aikuisviihdenumerot nyt on) :)

8. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Laitappa minulle liittymäsi tiedot niin lähdemme selvittämään asiaa eteenpäin. Tähän mennessä ei ole tullut aikaisemmin vastaan että kirjattujen kirjeiden lähetystunnus ei olisi jostain syystä vastannut Postin antamaa lähetystunnusta myöhemin.

T:panu.

9. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Saunalahti toimittaa oletusarvoisesti kaikki liittymät kirjattuina kirjeinä väärinkäytösten välttämiseksi.

T: Panu.

10. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Panulle

Hei

En viitsisi tähän foorumiin laittaa mitään henk.kohtaisia tietojani, joten voitko laittaa sähköpostiosoitteesi, jotta voisin pistää sinne tarkempia tietoja tilauksestani.

11. Dundee

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän tuo ole postin vika ettei lähetystunnuksella olevaa lähetystä löydy järjestelmästä silloin kun pitäisi. Eivät taida tiedot päivittyä sinne postin järjestelmään tarpeeksi nopeasti. Itselleni on käynyt monta kertaa esim. netistä tavaraa tilattaessa niin että lähetystunnus tulee tekstiviestinä heti paketin lähdettyä ja myöhemmin katsottaessa lähetystä ei muka löydy järjestelmästä vaikka paketti on jo melkein perillä.

12. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Re: Panulle

Voit lähettää tietosi yksityisviestinä (YV), mutta voit laittaa tietosi myöskin sähköpostilla esim. osoitteeseen panu.lehti@saunalahti.com

13. Guest Vieras

Tiedoksenne postin järjestelmästä

Lähetystunnukset kirjautuvat automaattisesti postin järjestelmään kun posti vastaan ottaa kirjeet ja KUN virkailija viitsiin näyttää kirjettä viivakoodilukijalle, joskus voi käydä niin ettei jotain erää ole näytetty.

jolloin se jatkaa matkaa lajittelukeskukseen ja kirjautuu vasta siellä illalla klo 21.00-23.00

Voihan se olla niin että kirjeiden viivakoodin päälle on mennyt jokin toinen tarra joka estää viivakoodin luvun, mutta yleensä kirje kuitenkin menee perille ja siitä tulee ilmoitus kotia :)

Näissä eilen lähetetyissä jos ne on ollut postissa ennen klo 17.00 niin ne ovat pääsääntöisesti olleet tänään omassa konttorissasi ja huomenna saat ilmoituksen saapuneesta kirjatusta kirjeestä koska se ei ehtinyt tämän päivän jakeluun. Näin käy varsin usein kirjatuissakirjeissä.

14. jarkkoo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS @ Saunalahti
    Noi kirjeiden seurannat tuntuu kusevan postilla pahasti, siis muutenkin kuin kirjatuissa, itselleni tässä joku aika sitten oli tulossa ns. tilaavievä kirje tms, millä siis oli tuo seurantakoodi, ja näkyi seurannassa ihan ok lajittelukeskukseen saakka, jonne sitten muka pysähtyi. No, ilmoituslappu tuli luukusta ja noudin lähetyksen, seuranta väitti edelleen että lähetys on lajittelussa.. Ja postin täti soitteli mulle ja kyseli että mitähän ko. lähetyksen sisältö on, että jos joudutaan korvaamaan... Vaikka mä olin jo sen lunastanut :D Että hyvin vetää posti välillä, hinnat nousee ja palvelu heikkenee.

15. Zyklon

Zyklon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Toivottavasti rupeat "selvittämään" asiaa hieman paremmalla tarmolla kun minun MMS asiaa,olen nyt lähettänyt sinulle kaksi pikaviestiä asiasta kun käskit ottaa yhteyttä,lukenut ne kyllä olet mutta et ole vaivaantunut edes vastaamaan.Saatika saanut MMS toimimaan.

Minulle ja kaverilleni ne tulivat ainakin suoraan postiin.

16. plehti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Saunalahti
    Olen erittäin pahoillani, etten ole ehtinyt paneutumaan sinun MMS-ongelmaan ymmärrän että se on tärkeä ja paneudun siihen mahdollisimman pian. Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen liittyen liittymän toimitusta, niin asia tulikin jo selvitettyä. Liittymätoimituksen tiedot löytyivät postin järjestelmästä - jostain syystä tietoja ei oltu kirjattu Postin toimesta heidän järjestelmään välittömästi lähetyksen toimituksen jälkeen.

Olet ilmeisesti tilannut liittymäsi käyttäen pankkitunnistetta ja valinnut toimituksen yhteydessä, että haluat toimituksen tapahtuvan kirjatun kirjeen sijasta tavallisena kirjeenä.

17. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Kotiin

Hei
    Siinä oli 2 vaihtoehtoa ja luulin sen toisen olevan, että liittymä tulee kotiintoimituksena.
    No jos se tulee kirjattuna, niin ok.

Kävin katsomassa tuolla lähetyksen seurannassa, kirje on jo Oulussa lajittelussa. Toivottavasti tänään tai viimeistään maanantaina kortti tulee minulle, niin haen sen postista.

Ihmeellistä, että lähetys näkyy järjestelmässä yli vuorokauden myöhässä???

18. Guest Vieras

Tässäkin tapauksessa oli kyse vain siitä että postikonttorisi tätä ei vetässyt kirjettä viivakoodilukijan läpi tai veti huolimattomasti. Jos sen olisi tehnyt järjestelmä olisi näyttänyt, kirjeen saapuneen postikonttoriisi, eli perille. Kyse on inhimillisistä virheistä joita varmaan saattuu joka sadannen paketin kohdalla. Postissahan noita menee miljoonia päivittäin.

Jaa tämä viestiketju