1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Erikoiskuoret

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja HIGHEND, 14/1/09.

1. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    Mistähän verkkokaupasta saisi Nokioihin "tuning"-kuoria? Tarkoitan siis hieman normaalista poikkeavan värisiä. Esimerkiksi 3230:aan saa suomesta vain mustia ja punaisia orkkiskuoria, kun etsinnässä on kokomustat vastaavat. Ulkomaiset kaupat vaan listaksi, eli sellaiset mistä näitä saa tilattua edullisesti suomeen.

EDIT: Joku taas kuitenkin sanoo "googlaa!" - olen googlanut ; )

2. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ebay

3. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    eBay... Olen sitä itsekin hieman tutkaillut, muttei sieltä löydy kuin mustia ja punaisia kuoria eri valmistajilta (3230) , mutta muille merkeille ja malleille jo enemmänkin. Mutta katson vielä uudestaan.

4. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    euro1supply.comissa olisi hopeat kuoret 3230:aan, mutta onkohan niissä ne metalliset reunat vai ovatko muoviset? Täällä voi sitten keskustella myös muista kuorista, eikä näistä inun 3230 kuorista ainoastaan.

5. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
  6. samumanu Vieras

Vuosituhannen alussahan noita myytiin hirveetä tahtia ja erikoiskuoria oli monella, nykyään ihmiset ei niitä paljoo osta ja kauppojenki hyllyiltä hävinneet. Eli muutaman vuoden juttu vaan oli, myös itellä näin..

7. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Jep jep... Näitä tuli tosiaan myytyä ja maalattua monellakin. Entisajan vehkeisiin oli helpompaa kaikki muukin. Nykyisissä kuorissa ei ole pinta-alaa paljon minne maalailla. Kuoret on entistä hankalammin irrotettavissa. Nää erikoiskuoret harvoin oli niin hyviä, että mallasivat justiin, aina sielä joku rako oli mut joskus löyty oikeen helmiäkin. Mutta tänäpäivänä se merkitsisi hinnannousua selvästi koska nykyisin kuoret on paljonkin painauttamalla kiinni ja sielä ei kärsi olla milllin kymmenystenkään heittoa. Jos kiinalaiset tekikin ennen kuoria, ovat ne ruoskineet tekijänsä vereslihalle jo uusista puhelinmalleista vuosia sitten.

8. KaKe

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Samsung Glaxy S2, Saunalahti
    Nokialla on myös mallisuoja kuorille ja muillekin osille joten Suomessa ei ainakaan kovin laajamittaisesti voi myydä muuta kuin Nokian alkuperäisiä kuoria.

9. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Ainakin Nokia on näin ilmoittanut huolloille aikanaan kun kiinankuoria oli... Puhelimet ei ole sitten alkuperäisiä malleja. Jep jep... Jos Mersu maksaa kaupassa 100000 ja joku haluaa semmosen tuunata ilman Mersun lupaa, niin Mersuna se myydään eteenpäin ja rekisteröidään Mersuna. Nokia nihlistien omistama laitos jos se sille linjalle menee. Kukaan muu matkapuhelinvalmistaja ei yhtä hanakasti ole tapellut historiansa ainakana modauksista kuten Nokia. Toki tajuan ettei kopioita alettaisi tekemään, rahastamaan, mutta kun nyt on ihan muusta kyse mun mielestä. Kyllä Nokian puhelimiin sopivia kuoria on on myyty ennenkin. Nokian huolto oli niin paskamainen, ettei se virallisesti vaihtanut edes kuoria jos ne ei olleet nokian alkuperäisiä. Takuu menee kun kuori vaihdetaan jne... aivan ylilyöntejä monissakin tapauksissa. Ikäänkuin olisi käytännössä kaikissa sama tilanne missä joka vikaan riittää kuoren vaihtaminen syyksi.

http://www.puhelinvertailu.com/uuti...kia_8800_arte_platinakuoret_ja_1160_timanttia

Ostakaa tuommonen alkuperäsenä jos pitää pelätä kiinalaista halpakopiota ostaa ulkomailta, ikäänkuin mallisuojasta tappeleminen 30 euron puhelimiin olisi Nokialle suunnatonkin tappio. Itse eivät edes myy hyvännäkösiä kuoria suurimmaksi osakseen.

10. KaKe

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Voisihan sitä kravattia toki löysätä tässä asiassa. Mutta on kolikolla toinenkin puoli, miten käy esim. SAR-arvolle? Kuorien laatukin yleensä on mitä se on. Ei se varmasti lämmitä valmistajaa että laitteeseen vaihdetaan kuoret jotka irvistelevät joka suuntaan ja spraymaalit tippuu pois kun laittaa puhelimen taskuun ja silti niissä kuorissa yleensä lukee Nokia. Pohjimmiltaan kyse lienee immateriaalioikeuksien puolustamisesta eikä niinkään modauksen estämisestä.

11. samumanu Vieras

Joskus myös kuoret voi aiheuttaa vikoja, oon useisiin törmänny. Ne esim painaa jotain osaa tjs ja siitä aiheutuu jotain ongelmia. Oon kyl siinä ihan nokian kannalla et ne ei oikein suosi mitä tahansa kuoria. Voishan nokia toki tarkastella eri kuoria ja antaa jonku nokia ok merkin mut kukas ne kustannukset maksais. Tuntuu jotenki hankalalta..

12. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    SAR arvot... Noo, soitatko edes puhelimella sanan varsinaisessa merkityksessä? Oon soittanu pahaimmillaan sen 145h kuukaudessa, siinä missä muut puhuu SAR arvoista ja lähettelee tekstiviestejä muutaman tunnin puheluin. Missä muka on tehty tutkimus, että SAR arvot muuttuvat kuoren maalin takia vaarallisiksi tai joku kiinalainen olisi vaarallinen? Laatukin on mitä on, mutta ei se ole vertalukelvollinen kun kuoret on eri hintasia. Mulla on kuoria ollu satoja ja myytykin. Iso osa on paskaa mutta on joukossa helmiäkin ja todella kunnollisia kuoria. Nokia on ollu jopa omien kuorien päällemaalaamista vastaan.

13. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Asiakas tai tekijä itse ja myy mersunsa vaikka ilman ovenkahvoja eteenpäin mersu nimellä menettämättä takuuta moottorin osalta. Nokia on kyllä itkenyt takuidensa vuoksi kaikenaikaa ja aivan kaikesta.

14. KaKe

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    En ole väittänyt että ne muuttuisivat tai että olisi tutkittu, heitin tuota kautta ilmoille kysymyksen muuttuuko mahdollisesti laitteen tekniset ominaisuudet.

Kysymys kuulukin paljonko voit modata laitetta että se vielä olisi sellainen kun valmistaja on sen tarkoittanut olevan ja siten siinä olisi takuu? Jos mersun pakoputki vaihdetaan itse puutarhaletkusta tehtyyn putkeen ja syttyy tulipalo niin ei varmasti takuu korvaa vahinkoja. Jos taas mersun airbagit vaihdetaan Siwan muovikasseihin niin ei varmasti tule enää viittä tähteä törmäystesteistä joten auton ominaisuudet ovat silloin oleellisesti muuttuneet.

Tekeminen itselle ei ole kiellettyä mutta kaupallinen käyttö jossa mallisuojattua esinettä jäljitellään ja siihen liitetään alkuperäisen tuotteen tavamerkki, ei ole sallittua. Näistähän se homma useimmiten kiikastaa. Ei niitä piraattilenkkareita tai luis vuittoneitakaan saa myydä, miksi kännykänkuorilla pitäisi olla erivapaus?

Jaa tämä viestiketju