Erikoisempi maksutapa, yritetäänkö apinaa koijata?

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Myyn erästä IT-alaan liittyvää tavaraa toisella foorumilla. Kyseessä on alle satasen tavara ja potentiaalinen ostaja haluaisi lähettää rahat kirjeenä koska voi tehdä viikon aikana vain yhteensä X euron edestä tilisiirtoja. A million red flags just started waving like it's Katrina visiting again...

Itse keksin seuraavaa:
-Alaikäinen, ei pääsyä verkkopankkiin
-Vajaavaltainen, edunvalvoja pitää kukkaronnyörejä tiukalla
-Rahoja ei koskaan lähetetä, "paas nyt oikeesti se tuleen" -> poliisi vierailee ovella
-Haistettu kämpässä olevan enemmänkin erikoisempaa rautaa, vieraita ovenkarmit kaulassa eikä kahvin keittämiselle ole kiirettä

Kyllälälä tässä nyt ononon jotain viallalala.

Kreivi S

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
61
Voithan sinä ne kirjeenä pyytää. Jos se yrittää syyttää petoksesta hänellä on todistusvelvollisuus että on jotain lähettänyt. Aika vanhanaikaista silti.

säätäjä86

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
4
Käske lähettää kirjattuna kirjeenä jos saapumista epäilet. Seurattavissa sillä koodilla. Itse olen kerran myynyt noin, kun ostaja asui jossain korvessa eikä omistanut nettipankkitunnuksia.

Kreivi S

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
61
Käske lähettää kirjattuna kirjeenä jos saapumista epäilet. Seurattavissa sillä koodilla. Itse olen kerran myynyt noin, kun ostaja asui jossain korvessa eikä omistanut nettipankkitunnuksia.
Tuossa on se ongelma, että voi lähettää monopolirahaa ja on vastaanottajan kuittaus, että kirje on saapunut.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Päivitystä.

Tuo potentiaalinen ostaja tarjosi reilusti arvokkaampaa kannettavaa vaihdossa, mieti 50e vs 300e (arvioni). Eiköhän tämän ole selkeä yritys koijata apinaa epäonnistuen siinä.

Kreivi S

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
61
Päivitystä.

Tuo potentiaalinen ostaja tarjosi reilusti arvokkaampaa kannettavaa vaihdossa, mieti 50e vs 300e (arvioni). Eiköhän tämän ole selkeä yritys koijata apinaa epäonnistuen siinä.
No nyt alkaa vaikuttaa siltä. Ei ole ilmaisia lounaita.

sovelias

Vuoden foorumilainen -06/-05/-03
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
362
Myyn erästä IT-alaan liittyvää tavaraa toisella foorumilla. Kyseessä on alle satasen tavara ja potentiaalinen ostaja haluaisi lähettää rahat kirjeenä koska voi tehdä viikon aikana vain yhteensä X euron edestä tilisiirtoja.
Mielenkiintoinen selitys, viikkorajoitus tilisiirroissa kai harvinaisempi, kk nostorajoitus yleisempi, mutta harvalla käyttötilillä sellaisia.
No viikko jokatapauksessa vaihtunut että tuo ei siis enään ongelma.

-Vajaavaltainen, edunvalvoja pitää kukkaronnyörejä tiukalla
No sitten ei kannatta myydä edes käteisellä.

-Rahoja ei koskaan lähetetä, "paas nyt oikeesti se tuleen" -> poliisi vierailee ovella
No tuo menisi jo aika leikkimiseksi, tuohon nyt ei kai monikaan menisi.

-Haistettu kämpässä olevan enemmänkin erikoisempaa rautaa, vieraita ovenkarmit kaulassa eikä kahvin keittämiselle ole kiirettä
Siihen ei kai tarvita käteisen lähettämistä, paitsi jos myyjä on niin anonyymi että ostaja ei myyjän tietoja muuten saisi, silloin varmaan myyjä kirjepostinkin hoitaa posterestante.

Kyllälälä tässä nyt ononon jotain viallalala.
Ei kuullosta aivan normaalilta, joko ostaja ei kerro koko totuutta, vaikka ei olisikaan huijaus mielessä. tai sitten juonii jotain myyjän menoksi.

Yksivaihtoehto on tietenkin joku viikkorahalla elelevä, ei nyt aivan holhottu mutta kuitenkin joku valvoo tavallista enemmän.

Top Bottom