1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ericssoneista!

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja JYP, 1/10/02.

1. JYP

Tykkäykset:
    0
    Kiinostaisi kuulla käyttäjien kommentteja Ericssonin R600 ja muista malleista. Itselläni on R600 ja lievän alku kankeuden jälkeen R600 on osoittautunut varsin hyväksi kapulaksi.Sivuttaisnäppäimet toimii kunhan osaa oikeasta kohdasta painaa,eli aivan niin reunasta näppäintä kuin vain voi..akku ei ole mikää boostaaja mut menettelee ottaen huomioon sen koon. Kaikin puolin olen varsin tyytyväinen Ericsson R600:n ja ylipäänsä oma kantani on että Ericsson on luotettavampi puhelin kuin Nokia, vaikkakin kotimaisuus kunniaan, mutta kuinka Suomalainen sitten on Nokia jossa lukee Made In Taiwan, no joo se siitä ;)

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itse olen tykännyt T68 ja vuoden. Ja mitä tohon valmistusmaahan tulee niin ei se mun mielestä laatuun vaikuta. En pidä esim. Porche Boxteria suomalaisena vaikka se täällä tehdään. Saksalainen laatuauto se mielestäni on ;) Ja eiköhän Nokia aika tiukasti valvo olosuhteita joissa puhelimia valmistetaan, joten hyviä nekin ovat. Itselläni ei ole mitään lempi merkkiä. Tälläkin hetkellä käytöstä löytyy kolme eri valmistajan puhelimet.

3. Harald73

Tykkäykset:
    0
    Muutamasta on kokemuksia:

688: Aivan loistava luuri. Kestävä, hyvä kuuluvuus, sopivan kokoinen (ikäisekseen), ei tykännyt kyttyrää edes pesuvadissa käytyään.
    2618: Hidas softa, isokokoinen, hyvä kuuluvuus, pitkä valmiusaika yms. hyvä perusluuri.
    T28: Pieni, hyvä kuuluvuus, kaikesta huolimatta kestävä läppämekanismi, surkea toiminta-aika vakioakulla.
    R320: Hidas softa, hyvä kuuluvuus, kohtuullinen toiminta-aika, hankalan kokoinen, ei kestä vettä (ainakaan kovin hyvin:).
    T68: Hyvä näyttö (varauksin), hyvä toiminta-aika, ei paras mahdollinen kuuluvuus, "Liikaa ominaisuuksia peruskäyttäjälle", softabugeja alkuaikoina.
    T65: Hyvä kuuluvuus, hyvä toiminta-aika, vähän liian pienet näppäimet (ainakin nakkisormiselle), hyvä näyttö.

Tässä muutamia omia mielipiteitäni Ekkerin luureista lyhyesti.

4. Guest Vieras

se on vaan Boxter S

5. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Porsche Boxster ja Boxster S ;=)

Niin ja itse aiheeseen.. Minulla on nyt ollut jonkin aikaa työpuhelimena Ericsson T65 ja olen tyytyväinen siihen kaikin puolin. Akun kesto on hyvä ja näppäimistöönkin olen tottunut alun oudoksumisen jälkeen. Valikot ja tekstiviestin kirjoitus nopeutuivat softapäivityksen jälkeen huomattavasti. R600 olen testannut jonkin verran ja se vaikutti myös ihan positiiviselta tuttavuudelta.

6. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Minulla on ollut T28s ja nyt T68i, ensimmäinen oli ihan laatu luuri. Olisin varmasti pitänyt sen jos T9 olisi löytynyt puhelimesta ja tekstiviestin kirjoitus ei olisi ollut niin hidas.
    T68i sen sijaan on ihan loistopuhelin. Vaikka onkin jo verrattain vanha niin silti vielä huippu teknologiaa. Ominaisuuksia on vaikka muille jakaa(hyvä jos olen käyttänyt puolia mahdollisista) ja vaikka jotkut parjaavatkin tuota värinäyttöä huonoksi niin mielestäni se ajaa asiansa ihan mainiosti. Käyttömukavuus huippuluokkaa ja samoin akun kesto. Vikoja ei ole ollut yhtään, mitä nyt vieläkään en ole jaksanut sähköpostin asetuksien kanssa niin paljon leikkiä että olisin saanut sen toimimaan.
    Herättää huomiota, varsinkin iltasella kun siniset näppisvalot ja valkoinen näytön valo loistavat. Lisävaruisteita löytyy ja loppujen lopuksi eivät olleet edes kalliita.

7. JYP

Tykkäykset:
    0
    jooo...ei parane liikaa välittää nokia ironiasta..hyvii ne on neki =)

8. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eipä tässä t39:ssäkään juuri valittamista ole ollut, kun lopulta sain toimivan kappaleen.

Lähinnä se iänikuinen tekstinsyötön hitaus tulee välillä esille, ja logiikka ei ole samalla tasolla Nokian kanssa. No tekstinsyötön kanssa pärjää ja logiikan puolella taas on Nokiaan verrattuna näppärämpiä esim nuo omat toimintojen pikavalinnat, soitonsiirto, jota teen päivittäin kahteen suuntaan on todella näppärä.

T9:n kanssa on opettelemista kun käyttää Nokiaa ja Erkkiä sekaisin. Tuppaa tulemaan aina väärän puhelimen tapojen mukaan näpyteltyä.

Pohjaliitin on hankala, täytyy katsella, miten päin laturin ja hf:n oikein laittaa ja hivenen huolellisuutta vaaditaan muutenkin kiinnilaittamisessa.

Kokonaisuutena kuitenkin ihan positiivinen puhelin ja vaihtelua Nokialinjaan.

Luotettavuudesta sen verran vielä, että vasta viides Erkki pelasi kunnolla, Nokioitakin olen huollattanut, mutten koskaan yhtä mallia useampaan kertaan ja yhteensäkin vain muutamaa omistamistani malleista.

9. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Noista muuten samaa mieltä, paitsi 688:n sain vettymään. 2618:ssa on minusta huonosti valaistu näyttö, puheaika on pitkä ja ääniohjaukset toimivat hyvin. Sohta on tosiaan hidas.

R310s: Bileluuri nro 1, laittakaapas joku muu kapula olutlasiin ja soittakaa siihen;) Hidas softa.

R600: Nuolinäppäimestä en pitänyt, jämäkkä rakenne. Akun kesto ja kuuluvuus eivät taida olla sen parhaita puolia.

T66: Kokeilin vaan liikkeessä pikaisesti, nuoli- ja luurinäppäimet hieman liian lähellä toisiaan, numeronäppäimet kympin arvoiset.

T20s: Jos käyttö on enimmäkseen puhetta, niin tämä on hyvä. Pitkä puheaika, toimivat ääniohjaukset, kuuluu hyvin(N6210 katkaisee puhelun samassa paikassa, tämä pätkii, mutta yhteys säilyy). Viestivalikko on hidas, viestin avautuminen ja poistaminen kestää ~2sek. Näyttö on liian pieni, jos käyttää enemmän wappia. Perinteinen Erkkiledi, eli jää vilkkumaan tuplanopeudella viestin tultua.

Edit: 628 ja 768: Yksirivisen näytön takia käyttö vähän hankalaa.

10. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse pitänyt jonkun ericsonin...pääasiassa viimeaikoina r600,paras vehje nettiin..kivan muotoinen,valikot on mitä on,mut halpa ja nopea luuri..

Itse sain kokeilla ensin t65..ja päädyin r600 oikeastaan oli hyvä että sai kokeilla ensin...

11. Katti

Katti Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    51
    Puhelinmalli:
    Jolla, Lumia 735, Lumia 1520
    388 oli aikansa peli. Kestävä ja toimii vieläkin. Akku piti vaan olla reilu (2500mAh), koska valmiusajat jäivät muuten olemattomiksi. 688 oli jo mielestäni huonompi ja ei mitenkään edistyksellinen. Sen annoin melko pian vaihdossa saksalaiseen.

12. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    SH888 oli hieno, kestävä puhelin, infrapuna ja modeemi pelasivat Psionin kanssa kuin ajatus.

R320 oli hiukkasen hidas, mutta pidin sen synkronointiominaisuuksista infrapunan kanssa paljon. Pelasi edelleen Psionin kanssa loistavasti.

R380s oli muutama vuosi sitten juuri SE puhelin, jonka halusin ja jota odotin puolitoista vuotta. Ainoa pettymys oli se, ettei synkronointi infrapunalla onnistunut. Hiukanhan se käynnistyksen yhteydessä oli hidas, mutta eipä vanhalla miehellä mihinkään kiire ollut. Sähköpostin tarkistus pelasi sillä kuin ajatus. Nyt parin vuoden käytön jälkeen alkoi sen verran tilttailla, että satunnaisesti puhelin ajatteli akun loppuneen vaikkei niin ollutkaan, ja siksi hankin uuden, eli

T68i:n hankin, kun tuo P800 tuntuu aina vain olevan myöhemmässä. On ollut vasta pari viikkoa, mutta hyvältä tuntuu ja akku sen kuin kestää. Ja taas pelaa synkronointi infrapunalla. Sähköpostikin toimii, eivät ne asetukset niin vaikeita ole, kun on niitä jo pariin Ericssoniin aiemmin näpytellyt. GPRS on todella näppärä uudistus, sähköpostien tarkistaminen (siis onko niitä tullut) sujuu kuin ajatus. Ja sain sen pelaamaan jopa kannettavan kanssa, jossa on Win 95, vaikkei se nettisivujen mukaan sitä tuekaan.

Eli melkein pelkkää hyvää sanottavaa Ericssoneista minulla on. Mutta en halua aloittaa merkkien sotaa, muilla perheenjäsenillä on Nokiat, ja tyytyväisiä ovat niihin olleet.

13. Blur

Blur Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 16GB + DNA / HTC Desire Z + Saunalahti
    Pelkkiä ericssoneja perheessä sen ajan kun muistan, ja muuhun en vaihda. isällä 388:sta lähtien aina uusin huippumalli heh :). ite kun vasta niin nuori että ollu vain 3110 (oli virman puhelimia ja ei sit tarvinnu maksaa siitä ni sain sen ku ei muutakaan ollu :p) ja heti jouluna parinkuukauden päästä t20 johon olin tyytyväinen..siitä vaan meni läppä paskaks ettei oikeen kuulunu mihinkään ja ois maksanu uus etukuori jne jonku 100e ni pädyin T65 ja empä oo katunu..vaikka saattaa tuo T300 olla jouluna ja pikkuveljellä tuo T65 ;) iskän puhelimia aina räpläillyt ja kaikkein paras oli r320 ja pasianssi jota aina salaa pelasin ;) ongelmia on ollu todella vähän joten kyllä se Ericsson on ja pysyy.

14. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Itsellänikin on ollut vain hyviä kokemuksia Ericssoneista lue vaikka allekirjoituksesta.

15. pplehto

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on ollut elämäni ensimmäinen SE (T200) nyt kuukauden verran. Hyviä ominaisuuksia on ollut koko, paino, käytön helppous ja bugittomuus tai en ainakaan ole sellaisia huomannut. Benefoneihin tottuneelle tämä on uusi ja virkistävä ominaisuus :) Puhelimen huonoihin ominaisuuksiin kuuluvat hidas tekstiviestin kirjoitus, joka ei minua pahemmin haittaa, sekä todella surkea akun kesto verrattuna luvattuihin lukuihin. Edelleenkään puhelin ei pysy päällä kuin korkeintaan n. 90h puolen tunnin puhumisella vaikka lupaukset ovat luokkaa 220h/11h. No, täytyy käydä puhelin huollattamassa, kun joskus ehdin.. Kokonaisuutena olen erittäin tyytyväinen SonyEricssoniin.

16. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jepps, pääosin hyvä kokemuksia minullakin!

- GH337, mun ensimmäinen puhelin! Ihan hyvä peruskapula, mitä muistan.... harmi että sillä ei voinut lähettää tekstiviestejä! Ja siihen aikaa se oli PIENI ja kätevä puhelin! =)

- T10s, sellainen minulla on ollut. Toimi ihan hyvin paitsi että joskus saapuneet tekstiviestit meni sekaisin, teksin sijasta näkyi vaan hymiöitä/muita merkkejä, voi olla että se oli tyyppivika!?

- T28s, minulla on ollut kaksi sellaista, huonot asiat oli että vakioakku ei kestänyt kovin pitkään ja softa oli aika hidas. Mitään ongelmia läpän kanssa minulla ei ollut. Pieni ja kätevä puhelin!

- R320s, vähän sama ongelma, eli käyttis aika hidas! Muuten hyvä puhelin, kalenteri saa mun mielestä täydet pisteet!

- R310s, (todella) kestävä ja hyvä luuri, sais olla sama käyttis kun R320s niin se olisi täydellinen, esim. kalenteri olis hyvä olla.

- T39m, hyvä puhelin (vaikka olen saanut vaihtaa sitä kolme kertaa ennenkuin sain yksilön joka toimii 100%), ensimmäinen toimi kyllä hyvin noin 8kk, sitten kenttä hävisi! :(

17. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Hitto menee viel kuukauski ennenkuin T300:nen on kaupasta ostettavissa

18. zumbo

Tykkäykset:
    0
    Mul on T65 ja se on ihan hyvä, mutta välillä siitä loppuu akku. Sitten se sammuu joskus itestää... Johtuu varmaa siitä et siin on se SIM-kortti typeränkarmaisevasti siellä ylhäällä, ja sitä koteloa liikutellessa sammuu ja pyytää PINiä.

19. Alpha- Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    176
    Puhelinmalli:
    Halko
    t28:hyvän kokonen ja painonen, mut akku ei kestä mitää ja lataa välil aika reilust

20. Protek

Tykkäykset:
    0
    Tässäpä kokemuksia:

-GH198: Varmaan eräs kestävimpiä puhelimia, mitä on koskaan tehty. Todellinen työkalu. Kuului silloinkin, kun Nokiat olivat jo täysin verkottomassa tilassa. Valmiusaikaa ruhtinaalliset 30h.
    -GH388: Ainoa käytettynä ostamani puhelin. Pelasi kuin junan vessa ja koki kovaa käyttöä. Siltikään ei moksiskaan.
    -GH688: Mielestäni eräs tyylikkäimpiä Ericssoneja, varsinkin slimmiakulla. Soittoäänten sävellys mukava feature.
    -T10s: Sanalla sanoen pettymys. Ominaisuuksiltaan, kooltaan ja tuntumaltaan ok, mutta katkaisi virrat pienimmästäkin tärähdyksestä. Ei auttanut korjaaminen tai vaihtaminen toiseen. Aiheutti siirtymisen saksalaiseen joksikin aikaa.
    -T39m: Pieni, näppärä ja hintaansa nähden todella monipuolinen. Vanhempaa ruotsalaista sarjaa. Kodin ainoa nettiyhteys. GPRS:n yhteyden muodostuksessa on joskus ongelmia, mutta yleensä buuttaus auttaa.
    -R600: Vaimon puhelin. Kevyt ja näppärä. Köyhempi puhelinmuistio kuin T39:ssä ja 'Etsiteksti' T9:ään verrattuna kökkö. Valikoiden läpiselaus pystysuunnassa ei onnistu nuolinäppäimillä, volumenapeilla kylläkin. Liekö parantunut uudemmissa softissa?

Jaa tämä viestiketju