1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ericsson R310s

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Pare, 9/7/02.

1. Pare

Tykkäykset:
    0
    Päivää kaikille olen uusi täälä ja huomasin lukiessani viestejänne, täälä olevan ihmisiä jotka ovat asiallisia ja sen huomaa jo kieliasusta.Mutta nyt asiaan: eli vaihdoin kamun kanssa vanhan nokian 3310(akku ihan finaalissa) Erkki r300 kymppiin ja mietin tietääkö kukaan käyttökokemuksia, arvosteluja kyseisesta luurista.Itse pidän puhelimesta vaikkakin ohan puhelimen suuri kokoinen ja ominaisuuksiltaan hieman vanhahtava, vaikkakin radio on kovassa käytössä.Olisin kiitollinen jos joku vaivautuisi vastaamaan ja kertomaan onko puhelimeni susi.Kiitos jo etukäteen.

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Ei se nyt susi ainakaan ole. :)

Puhelin on mielestäni paras ns. raksakänny, jos ensisijaisina kriteereinä ovat kestävyys ja kohtuullinen koko.

Kuuluvuuskin on hyvä. Muotoilu on raksakännyjen aatelia.

Miinuksia tulee hitaasta ohjelmistosta ja puuttuvasta kalenterista. Myös WAP-selainta kaipailen itse.

Mutta mielestäni teit hyvän vaihdon, ei tarvitse katua.

3. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Hyvä puhelin joka todella kestää vettä ja iskuja!
    Minun mielestä ainoa miinus on koko, se vois olla vähän pienempi!

4. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Oli ihan pakko lisätä tähän vielä, että vaikka olen omistanut useita hienoja puhelimia, niin ainoastaan R310s on toiminut kuin junan vessa. Toimivuudessa ei ole mitään valittamista, yhteydet ovat aina pelanneet.

Puhelin ei ole koskaan pettänyt minua sen jälkeen kun kolmannessa softassa saatiin bugiton versio sisään koneeseen. Toisaalta R310s-mallissa oli markkinoille tullessa bugisin softa mihin olen koskaan törmännyt matkapuhelimissa...hieman kyseenalainen kunnia.

Vaikka on niitä muitakin bugisia puhelimia tullut vastaan, ei sillä...

5. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Onko kukaan testannut, mitä kaikkea tämä R310 käytännössä kestää, kyllähän minä tiedän, että sen pitäisi olla suojattu vain roiskeenkestävä ja sen pitäisi kestää vähän pieniä töytäisyjä. Mutta onko kukaan pannut puhelinta käytännön koetukselle, esim. kestääkö puhelin saunottamista ja kuinka pitkään, kestääkö kone sateessa puhumista, voiko laitteen upottaa ja kuinka kauan sitä voi pitää veden alla ilman vahinkoja. Tiedän että tällaiset kokeet ovat aika puhelimelle aika vaarallisia :D, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos jotkut näitäkin temppuja on jo kokeilleet ;)

6. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Olen nähnyt, kun luuria on pidetty olutlasissa ja siihen on soitettu. Puhelu yhdistyi ja lasikin värisi.

En tiedä, että juotiinko se olut myöhemmin, mutta luuri jäi ainakin toimivaksi.

7. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Heh :)

Ainakin 310 selvitti ongelmitta raskaan(?) kertausreissun metsässä. Viikko vaihtelevissa olosuhteissa eli sadetta aurinkoa ja hikoilua maastopuvun taskussa.
    Ainoa mistä voisi kitistä on hiljainen soittoääni

8. Tumppu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    6110
    Onkohan tämä samainen metodi käytössä puhelinhuolloilla kovaan hintaan? Siellä toimenpiteestä vaan käytetään nimitystä "ultraäänipesu" ;)

9. rainman

Tykkäykset:
    0
    Tietosi on väärä, sillä toisin kuin Siemens ME45 tai Nokia 5210, R310 ei ole vain roiskesuojattu ja töytäisynkestävä, vaan vedenpitävä ja iskunkestävä. Sanan suorassa merkityksessä.
    Itse puhuin sillä (silloin kuin omistin R310:n) sateessa, tiputin sen autonpesuveteen, kaaduin se kädessä märässä ja kuraisessa metsikössä ja vaimoni heitti sen vihapäissään täysillä puulattiaan, jolloin vahingon kärsi lattia eikä puhelin. Toimi viimeisen päälle hyvin, ja kun vein kauppaan vaihtokoneena, totesivat, että "onpas hyvin pidetty laite".

10. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Täällä todettiin jo että R310s on tosiaan vedenpitävä ja kestää kovimmatkin iskut!
    Minulla on ollut niitä kaks kappaletta ja ensimmäinen toimi vähän kuin testipuhelimena, eli se sai kyllä kyytiä oikein kunnolla! Sitä heitettiin lattiaan, upotettiin veteen (myös suolaveteen), kun se likaantui niin pesin sitä pesualtaassa!
    Ja se toimi hyvin niin kauan kun se oli minun omistuksessa!

11. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Täytyy minunkin varmaan ostaa laite jos se noin hyvä on. Onko kellään tietoa, että onko se vielä markkinoilla? Vuosi sitten se ainakin oli markkinoilla tällöin noin 700mk hintaan(€117) mutta en ainakaan minä ole sitä enää missään nähnyt :( Jos sitä ei kerta enää markkinoilta löydy, niin mikä on kohtalainen käyteyn yksilön hinta.

12. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei ole enää markkinoilla, minulla on yks kappale jäljellä joka on uudenveroinen. Ja minulla ei ole pakko myydä sitä, mutta se irtoaa ~120 egellä! :) (Juu, tiedän että tää ei ole mikään myyntipalsta, mutta kun kerran kysytään niin....) ;)

13. MMM

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nokia
    Joo, ei tätä Erkkiä (R310s) saa rikki edes "normaalia" kovemmalla käytöllä.
    Itse olen käyttänyt laitetta jo pikään ympärivuotisesti työluurina ulkohommissa ja lenkillä radion kanssa sateessä, pakkasessa ja auringossa. Lisäksi se on pitänyt joskus mm. ulko-ovea auki ikäänkuin kiilana, saranapuolella tietenkin.
    Ja kun kuraa kertyy riittävästi, pesen puhelimen vedellä.

14. pkv

Tykkäykset:
    0
    310 erkki

Tyyppivikana olen 310,ssä huomannut semmoisen että jossain vaiheessa se tekee tenän ja ei suostu enään tekemään mitään. sekä coretex kalvo kun kuluu niin se kumi "kuoriutuu"pois...
    T:Ericsson valtuutettu

15. Olli Pietikaeinen

Tykkäykset:
    0
    Re: 310 erkki

Kalvon kuoriutuminen on huomattu c-napissa, muut vielä ehjiä. Totaalista tenää ei ole vielä tehnyt. Satunnaisia ihmetyksiä kyllä aiheuttanut, mm. Ei suostu vastaamaan tulevaan puheluun, käynnistää itsensä uudestaan kun yrittää lukea saapunutta tekstiviestiä (vanhemmiten enemmän, mutta edelleen hyvin harvoin) ja joskus pientä viipyilyä valikoissa. Aika vanha softa koneessa, eli päivityksellä voisivat nuokin korjaantua, mutta ei ole ollut tarvetta.

Kestää todella paljon. On kirjaimellisesti heitetty järveen. Sitten soitettiin siihen ja sukellettiin hakemaan, siellä se soi iloisesti. Myös jalkapalloa on kokeiltu.

Töissä mukana joskus hyvinkin kosteissa ja pölyisissä oloissa, mutta mitään sellaista ei ole vielä vastaan tullut josta puhelin ei olisi selvinnyt.

Se mitä jää kaipaamaan on T9 tekstiviestin kirjoitus (älkää nyt vain sanoko että tässä on sellainen enkä ole vielä hoksannut miten sen saa päälle ;) ja tietty lisäherkut kuten WAP.

Onhan tällä tietty kokoa ja siitä on ollut haittaakin, mutta näin suureksi se on hyvin muotoiltu.

Onnistunut vaihtokauppa.

16. Sampo-

Tykkäykset:
    0
    Omistin R310:n muutaman kuukauden ajan ja onhan se aivan loistava puhelin. Kerran puhuin sen kanssa suihkussa, ja kerran huuhtelin sen vesihanan alla kun oli likaantunut. Jostain syystä tässä keväällä noiden kysyntä nousi ja sain siitä sievoisen voiton kun myin; maksoin 60e, myin 90e. Ongelmana noissa on se että jos käytettynä ostat (uutena tuskin enää saa) niin niiden kestävyyttä on useimmiten sitten testailtu eivätkä ole enää ihan uuden kiiltäviä.

17. MMM

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nokia
    Niinpä... ;)
    Yleensä se kovempi käyttö kyllä tosiaan näkyy...
    Mutta itse kyllä uskaltaisin ostaa tämän puhelimen keneltä tahansa. Jos vikaa löytyy, se on yleensä selkeä=>puhelin on mykkä. R310s siis joko toimii tai ei toimi.

18. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Tätä topickia lukiessa tulee mieleen että R310:n omistajilla luurista on mahtanut olla eniten iloa. Kunnon bileluuri;)

Kuuluvuudesta sen verran, että joskus Itämerellä kaverin R310 löysi verkot ja toisen N6250 ei löytänyt. Molemmilla RL ja sijainti oli...öööh...kai sitä vesillä oltiin tai jossain...

19. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Minulla on kaksi R310 ja kummatkin toimivat kuin unelma. Olen heitellyt sitä maahan, uinut (2) sen kanssa ja rääkännyt sitä muuten vain.

Landella kun ei oikein ole tekemistä niin keksii kaikkea miten R310 voisi rääkätä. Joskus sidon sen nauhaan ja kaivan sen järven pohjaan. Joskus se on roikkunut järven halki uimarannalle jossa se sitten sai odottaa hiekkaan haudattuna kotiin lähtöä.

Tässä pari kuvaa siitä kun avasin R310.

Jos saisin valita yhden puhelimen elämässäni niin se olisi ehdottomasti R310!! Annan sille täyden 10!!

Kolminkertainen hurraa huuto Ericsson R310

20. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Nyt on vihdoin R310 käytössä! Onko jollakulla tietoa mitä ohjekirjassasanotaan R310 turvallisesta käytöstä, itseltä kun puuttuu ohjekirja, enkä ole online versiosta löytänyt oikeaa sivua. Kuinka korkeelta sen sais pudottaa betonilattiaan, kuinka syvälle veteen sen sais viedä ja kuinka pitkäks aikaa jne. Toisaalta eihän ohjekirjalla ole mitään merkitystä, jos puhelin käytännössä kestää, mitä vain. Olis kiva tietää lisää käytännön kokeita mitä tällä koneella on tehty, tuleeko puhelimelle esimerkiksi pysyviä vammoja tai traumoja jos sen yrittää hukuttaa vaikkapa vesiämpärissä.

Jaa tämä viestiketju