1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ericsson ja huollon laatu

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja JS, 10/9/02.

1. JS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Missä mättää?

Niin eli katse _alas_

Sigu on nyt vaihsettu joten laitetaan tähän se mitä siinä luki:
    "T65 tullut korjaamolta (kiitos vain korjausmiehet), mitään EI saatu korjattua, softaa EI päivitetty (lapussa luki että päivitettiin) ja kaiken lisäksi rikkoivat näppäimistän 6 alinta nappulaa --> Ja eikun takaisin (neljännen kerran ;( ) huoltoon"

2. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Niin kuka hoiti sen huollon, Maifon?

3. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Oma kokemus eräästä huollosta. T65:n virtaa ei saanut ollenkaan päälle. Kone oli huollossa pari viikkoa ja tuli sitten takaisin. Raportissa luki, että näppäinkalvo oli vaihdettu, ohjelmat päivitetty, kone testattu ja kaikki oli OK. Muuten hyvä, mutta puhelin oli täsmälleen yhtä mykkä kuin huoltoon viedessänikin. En tiedä miten se oli voitu testata ja todeta toimivaksi, kun siihen ei saanut millään konstilla virtaa päälle, vaikka se oli laturissa.

4. JS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Juu. Eli juttu vähän tarkemmin kerrottuna:

Vein Maifoniin luurin ja valitin sen sammuvan välillä sekä mikrofonin suhisevan puhelun aikana. Lupasivat pistää lauttasaareen meneviin(->korjaukseen). Perjantaina kun sain luurin takaisin niin ups, 6 alinta näppäintä on ihan kuin ne olisi väkisin survottu sisään. Sama suhina jatkuu edelleen (vaikka oli jo toinen kerta kun samaa asiaa korjattiin). Hauskaksi asian tekee se kun puhuin viikonloppuna takapihalla reilu 90-vuotiaan mammani (isoisoäiti) kanssa. Hän kysyi että "imuroiko teillä joku vai mistä tollainen hirveä suhina kuuluu". Ja mammani on suht huono kuuloinen, ei sille nyt huutaa tarvii, mutta vähän kannattaa puhua kovempaa.

Että silleen.

5. Mika

Mika

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 3G
    Itselläni T68 lähti huoltoon 2.9 ja äsken tuli soitto että vaihtoivat puhelimen uuteen. Että sieltä vain noutamaan, palvelu pelaa. Great!

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Aikoinaan vein omani T68:n huoltoon. Päivä ja oli täysin uusi laite taskussa. Samoin uuden akun sain kun suoraan hyllystä kun sanoin että tää vähän heiluu ;)

7. Guest Vieras

mulla oli vikana "vain" herätyskellon toimimattomuus, ja laitoin sen takuu.huoltoon ja kappas vain; sieltä tuli upo-uusi T66, tosin se punainen versio, mutta kuitenkin!

8. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Huolloissa on suuria eroja. Ei kannata ajatella huoltoja jonkin tietyn merkin huoltoina vaan ihan omina yksikköinä, yrityksinä.

Valmistajat väittävät valvovansa merkkihuoltojaan laadun takaamiseksi, mutta joskus tulee mieleen, että mitäköhän se valvonta oikein loppujen lopuksi on.

Ericssoneihin liittyen olen saanut erittäin hyvää ja erittäin huonoa palvelua.

9. iter_x

Tykkäykset:
    0
    Juuri äsken tulin T65:n softaa päivittämästä, etukuoren ja kannen välissä oli mitätön pikku roska jonka pyysin poistamaan... No, vaihtoivat sitten koko etukuoren uuteen. :) Ja koko homma tietysti odottaessani.

10. Harald73

Tykkäykset:
    0
    Eipä ole tarttenut koskaan Ekkerin tuotteita korjauttaa (päinvastoin kuin erään kotimaiseksi väitetyn), mutta softanpäivitys on sujunut Maifon:issa aina nopeasti odottaessa (päinvastoin kuin erään.....).

11. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuli suosista "uudet" kappaleet jokaisen huoltoon viemäni T68:n tilalle. Niitä taisi olla jotain 4-5. Monta kuitenkin. Huonoimman sai lähettää takaisin seuraavana päivänä.

Seinäjoella oleva (JM-NMT huolto) ericssonin huolto ei kyllä tiedä mistään mitään. Kerran kävin T18:n kanssa ja toiste en mene. Luuri "korjauksen" jälkeen paljon pahemmassa kunnossa. Silloin oli vielä Setelekin (huolsi nokiat, ericssonit, benefonit, panasonicit. jäikö joku listasta?) rengastiellä olemassa Ericssonin yhtenä maan päähuolloista.

12. marmi

Tykkäykset:
    0
    R600:n huolto kesti neljättä viikkoa vaikka kyseessä piti olla "selvä tapaus" (uusi puhelin rikkimenneen tilalle). No, onneks ei ollu ku kakkospuheli(me)n(a).

13. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Ei mullakaan ole Erixonit hajonnut ihan itsestään, R320 ehkä hajosi, mutta sitäkin mä tiputtelin maahan melko ahkerasti, kerran tiputin sen sorapintaiselle kävelytielle niin väkivaltaisesti, että antenniin tuli melko syviä uria ja slim-akkuun pieni lommo. Akku kuitenki jäi henkiin ja jatkaa vieläkin elämäänsä. Juu ja luuriin tuli semmonen melkein samanlainen vika kuin mun T65 on tällä hetkellä, eli akku lataantuu äärimmäisen hitaasti, ja se myös kuluu loppuun ennätyslyhyessä ajassa. Noh eka korjauksessa yritettiin vaihtaa akkua, vanha akku lensi roskiksiin tottakai, ja puhelimeen tuli uus akku, sitten kun mä olin menossa sitä noutamaan, niin huomasin, ettei se lähtenyt käyntiin. Tämän jälkeen se vasta meni eteenpäin jonnekkin ericssonin ericoishuoltoon ja uus luuri tulikin tilalle tuota pikaa kun siinä puhelimessa oli joku semmonen vika minkä nimee mä en muista, mutta hyvin tekninen termi se ainakin oli.

No T65:sen mä sain rikki kun suoritin sille lievän kahvihuuhtelun, eli sekin meni huoltoon, tällä kertaa maksua vastaan, mä jouduin maksamaan uuden akun tilaamisen, ja sitten siinä oli sillai että ongelma ei hävinnyt vaikka akku vaihtuikin. Rekisteröikö Ericsson muuten joka korjauksen, nimittäin jos ei rekisteröi, niin sittenhän voisi kahvista putsatun puhelimen viedä eri huoltoon ja saada uuden luurin tilalle, no tämä on kai vain toiveajattelua.

14. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Neljä kertaa olen saanut t39:n vaihdettua ilman nikotteluja suoraan DOA-vaihtona, vaikka kaksi viimeistä vaihtoa olivat jo yli viikon kuluttua alkuperäisestä ostopäivästä. Hgin keskustan Maifonin myyjä haki heti uuden puhelimen hyllystä, paitsi ensimmäisellä kerralla kun jokaisessa hyllykappaleessa oli sama vika ;)

15. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itse olen käyttänyt huoltona Yit-primatelia ja ikinä ei mitään probleemaa. Huoltoajatkin alle viikko yleensä jos ei ruuhkaa

16. jk

jk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    54
    Puhelinmalli:
    Useita erillaisia
    T68i kadotteli kenttää ja sammuili.Sain maifonista huollosta puhelinta hakiessa uuden puhelimen ja akun,tiedotkin oli siirretty uuteen luuriin.Joten vois sanoa että hyvää palvelua!

17. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Yhden kerran olen päivityttänyt softan, muita huoltoja ei ole tarvinnut. Piti odottaa vähän yli tunti, koska päivittäjä oli ruokatunnilla.

18. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä kyllä kaikki puhelimien huollot on ihan samanlaisia.

19. gupla

Tykkäykset:
    0
    Niin, onhan kaikki puhelimetkin samanlaisia

Mut kyllähän huollot kuitenkin pyrkii tekemään "parhaansa". Tahtoo vain olla, että yksi huono kokemus haihduttaa mielestä ne kymmenen hyvää kokemusta. Ihmisiä ne huollon pojatkin (ja tytöt) vain ovat.

20. JS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mulla on jo ties mones kerta kun ne laittaa luurin vain korjaukseen. Uutta ei näköjään tule. Prkl kun rupee tuttamaan kun samaa paskaa saa kokoajan olla roudaamassa korjaukseen.

Jaa tämä viestiketju