1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ercci t39m käyttökokeuksia?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Karhu ('!'), 17/11/02.

1. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eli tästä luurista etiskelen käyttökokemuksia. Ihan mitä vaan, listatkaa huonot/hyvät puolet. Mikäs mahtaa olla luurin hinta liikkeissä, ja paljos ericssonin mp3 händäri maksaa?

Kaikki siis tervetullutta, kunhan se liittyy t39!

Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille.

2. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: SonyErcci t39m käyttökokeuksia?

Se on muuten Ericsson, ei SE. Uutena lienee jo aika mahdoton löytää. Itse olen ollut ihan tyytyväinen, kun sain ensin toimivan kappaleen, vasta viides kapula oli toimiva versio. Vanhalla foorumilla, eli arkisto-linkistä löytyy lisää ko. puhelimesta.

3. Yksikkö

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    S7 ja 950 xl
    gprs toimii hyvin (on nyttenkin käytössä)

4. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ok, kiitti. Luulin että oli sonyericsson ku oli niiden kotisivuilla :) Mut kiitti vinkistä, luen vanhaa voorumii

5. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Heh, se on siis ajalta ennen SE:tä, ei ole enää uusi puhelin, SE:n sivuilta kyllä löytyy vielä.

6. pahkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Itselläni ollut uutena ostettu T39 pari viikkoa, ei vielä ainakaan mitään valittamista. Foorumiin liittymisen aikoihin olin vielä aika vahvasti kaikenlaisia ns. läppäpuhelimia vastaan, mutta ensin R380S, ja nyt sitten tämä T39 on kyllä muuttanut mieleni täysin.
    Tekstareitten kirjoituksessa en ole tuota joidenkin mainitsemaa sanojen perässälaahausta havainnut kuin joskus täyspitkissä viesteissä ihan viimeisten sanojen kohdalla, mutta se ei minua häiritse. Valikot toimivat nopeasti, enkä ole vielä havainnut mitään bugeja/kaatuilua. Datayhteus Handeran ja T39:n välillä IrDAa käyttäen tuntuisi toimivan täysin, ja BT -ominaisuus on itselleni tosi suuri plussa. Tuntuu toimivan HBH-20 -sarjan kanssa täysin, samoin T68:n kera kommunikointi onnistuu. Näppäimet eivät ole sieltä isoimmasta päästä, mutta niihin tottuu äkkiä. Jos olet tuollaista ostamassa, niin kysäise Gigantista, se oli ainakin itselläni ainoa paikka, josta löysin moisen ilman tilaamista uutena. Muista ostohetkellä tarkistaa, että mukaan tulee suomenkielinen, painettu käyttöohje. itse löysin vain "svenskapoppare" version... (toki suomenkielinen manuska löytyy netistä, mutta kuitenkin).

7. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sori, en löytäny yhtäkään topiccii joka ois käsitellyt t39 enemmän kuin yhden lauseen verran.. Eli käyttökokemuksia? Jos joku löytää suoran linkin vanhalle forumilla missä olisi enemmän tietoo niin pistäkkö tänne.

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363

Kyllä näin on, mutta SE on sitä kuitenkin myynyt.
    No koeta vähän etsiä itsekkin, hakuun vain tuloksi yhteensä kohtaan ysejä tyteen ja aika tarpeeksipitkäksi.

Ja oleellinen tässä ketjussa tullut. Pieni, edullinen, monipuolinen, ja jos toimivan koneen saa niin varsin hyvä. Ison akun kun hommaat niin toimintajat alkavat oleen varsin hyvät :)
    Jos jostain löydät r520:n niin siinä vielä parempi laite.

9. blueice

Tykkäykset:
    0
    T39 ollu mulla jo reilusti toista vuotta ja käyttö on ollu puhetta ja gprs. Joku oli vasta löytänyt kyseisen luurin uutena ja hinta oli ~250€ eli mielestäni varsin käypänen hinta näin monipuolisesta laitteesta.

Valmius- ja puheaika tässä puhelimessa ehdotonta huippua, vakiona on 600mAh li-pol akku ja 850 ja 1400 mAh Li-ion akut löytyy jos tarvii enemmän kapasiteettia.
    Itse puhun aika paljon ja pärjään tuolla pikkuakulla viikonlopun yli.

Näyttö on pieni, mutta tarkan resoluution ja 4 harmaasävyn ansiosta erittäin selkeälukuinen ja fontillekin voi itse valita mieleisen koon 3:sta vaihtoehdosta.

Gprs toimii mallikkaasti, itse käyttänyt kaapelilla, bt:llä ja irda:lla. Irdan huomattavasti suuremmasta pingistä johtuen sen hylännyt ja nykyisin käytän bt:llä ja sarjakaapelilla.. Wappi toimii loistavasti, ja sitä tuleekin käytettyä lähes päivittäin.

Email-client on myös toimiva ratkaisu, tosin tein itselleni "luetut" kansion johon siirrän luetut, niin inbox:ssa on vain uudet mailit ja puhelin hakee ne paljon rivakammin.

Kuulokeääni korvaan on todella hyvä, tämän todennut myös muutama Nokiaa käyttävä ihminen.

Viime talvena oli omasta T39:stä katkennu mikin ja läpän valinen johto, ja senkin huolto korjas ripeästi ja sain laitteen takas seur. aamuna. Eli oma yksilö varsin hyvin kestänyt ja todella tyytyväinen olen ollut.

Kuuluvuudesta sen verran että dna:lla olen pärjännyt loistavasti myös kaupunki oloissa (1800-verkko) ja usein oltu samassa paikassa, sama verkko, N33xx ei verkkoa, ja 39:llä vielä soiteltu.

Kaikenkaikkiaan T39 on hintaluokassaan kiistaton kuningas, johon ajan hammaskaan ei ole pystynyt puremaan. (ominaisuudet)

10. blueice

Tykkäykset:
    0

Mikä vika toiminta-ajassa pikkuakulla kun joka paikkaan tunget tuota ison akun teoriaa (totta on että kestää piiiitkäään tuolla isolla akulla)

Mutta voisin vaikka lyödä vetoa, että jos 6310:stä ja vaikka iii:stäkin otetaan vakio 1100 akku pois ja vaihdetaan tilaa 600 mAh:nen niin T39 vetää pitemmän korren niin valmiudessa kun varsinkin puheessa.

Tarkoitan tässä sitä että akun kapasiteettiin nähden toiminta-ajat on T39:ssä loistavat.

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363

Pikku akulla hyvissä oloissa pystyi pääseen varsin hyvään toiminta aikaan, mutta isolla akulla ensimmäinen luuri (r520:n lisäksi)missä voi varsin varauksetta puhua hyvästä toiminta ajasta.
    Pikkuakulla toiminta aika vaihtelee oloista ja käyttötavasta riippuen paljon.
    Käytännön online aika muistaakseni 3-10h, isolla käytännön puheaika vajaa10h- paljon :)
    No en verrannut sitä mihinkään. 6310 on toinen yleisesti saatava kone millä isolla akulla pääsee varsin hyviin tuloksiin.
    mutta silti omassa käytössäni aikoinaan pikkuakulla hyyty välillä, mutta siltikin varsin hyvät ja vertailukelpoiset tulukset vakioakullakin.

12. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Lisää kokemuksia kaivataan.. Ainakin personal jesuksella on t39. Jos sä voisit pistää tänne kokemuksii?

13. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    No laitetaan jotain.

Toiminta-ajat, näyttö ja sähköpostit onkin jo käsitelty. Puhelin on toiminut erinomaisesti ja Malesialaisesta alkuperästä (oma yksilöni) huolimatta se on kestävän ja laadukkaan tuntuinen, läppää on tietysti syytä varoa. Viestien kirjoitus on vähän hidasta, mutta 3 viestiä putkeen ja t9 on hyvä yhdistelmä. Iso muisti ja äänivalinnat ovat myös hyvä ominaisuus. Bluetooth ja gsm1900 -taajuusalue voi olla joskus hyödyllinen. Kalenteria ja tehtävälistaa ja niiden synkronointia Outlookin kanssa tulee paljon käytettyä. Tämä on parhaita minulla koskaan olleita puhelimia.

14. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Montas textarii mahtuu?

15. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Faijani osti tuollaisen vähän päälle vuosi sitten eikä se ole koskaan käynyt huollossa (paitsi softauksessa). Hyvältä luurilta se kyllä on vaikuttanut.

16. Amppman

Amppman

Tykkäykset:
    0
    Todella hyvä luuri nimenomaan toiminta ajan, koon, läpän ja metalli rungon puolesta mutta minulla kyseinen luuri hajosi 2 kertaa puolenvuoden aikana joten vaihdoin sen pois

17. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos sattu saamaan toimivan luurin, niin se oli yksi markkinoiden kestävimpiä.
    Ja vaihtamalla se ei aina tuntunut millään tulevan kuntoon.

18. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Edelleenki samaan kysymykseen vastausta haen!

19. MJ

Tykkäykset:
    0
    No mulla on toi GPRS -käytössä IrDAn kera, ihan jees. Puhelimena jos tuota käyttää, ärsyttää lähinnä huonot näppäimet ja mikrofoniääni on vaimea. Sinänsä malli on tyylikäs eli antaisin arvosanan 8 (T68:lle 10-) Jos et tarvii bluetoothia, voisit harkita T300:sta, joka tosin on vähän pliisun näköinen.

20. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    + hyvä kuuluvuus
    + hyvät puhe/toimintaajat
    + e-mail klientti
    + selkeä näyttö, vaikka onkin pieni
    + kestävä runko
    + toimii hyvin GPRS-käytössä
    + nopeat valikot (vertaan T28s:ään)

- hidas tekstarinsyöttö

Ei voi muuta sanoa että se hyvä puhelin, paras mikä minulla on ollut tähän asti, vaikka alussa olikin vähän ongelmia!

T39m käyttökokemuksia

Ihaaaa tarpeex monta!

Jaa tämä viestiketju