1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Epäonnistuneet puhelinkaupat...?!

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Wailah, 18/1/03.

1. Wailah

Tykkäykset:
    0
    Pari viikkoa sitten tein kaupat 8850 puhelimestani niin että minun piti vaihtaa se Playstation2:seen postin välityksellä.

Noh, minä laitoin puhelimen sille toiselle osapuolelle niin kuin sovittiin ja hän sanoi laittaneensa konsolin minulle päin tulemaan...

Nyt ei kuitenkaan ole PS2:sta kuulunut.

Mulla on kuitenkin sen toisen osapuolen puhelinnumero, mutta kun siihen soittaa niin ei saa yhteyttä. Ja numerokin on salainen.

Ja kyllähän sain hänen osoite tietonsakin mutta sillä nimellä tai osoitteella ei löydy mitään...

Mitä pitäisi tehdä?

Rikosilmoitus Poliisille?

2. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Olit aika tyhmä kun lähetit vaikka numerot ja osoiteet ovat salassa. Ei kai tuossa muu auta kuin poliisille meno.
    Minä en koskaan lähetä mitään ellen ole saanut vastapuolen osoite- ja numerotieoja. Lähetän aina numeron finderiin niin että saan tietää jos numero on oikea.

3. heino79

Tykkäykset:
    0
    Rikosilmoitus kannattaa tehä.

4. Julli

Tykkäykset:
    0
    Missä paikassa teit kaupat? Oliko huuto.net? Jos oli niin ne saa siellä selville kaikki tiedot myyjästä!

5. fly

Tykkäykset:
    0
    harmillisia tälläiset tapaukset... ei muutakun poliisiasemalle vain tekemään rikosilmoitus. Jos teit kauppaa huuto.netin kautta, niin kerrotko tän huijarin nickin että se ei enää muita pääse kusettamaan, ainakaan samalla nickillä

6. Abra Ham

Tykkäykset:
    0
    no jos on sillä mielellä liikkeellä että haluaa huijata "tyhmiä" ihmisiä niin olisiko se laittanut oikeet tiedot edes huuto.nettiinkään?

7. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Tee rikosilmoitus, jos teit kaupat huuto.netin kautta niin ilmoita välittömästi myös heille.

8. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Olemme yrittäneet saada tähän ketjuun joitakin hyviä toimintatapoja tällaisten varalle, toivon mukaan jokin niistä on avuksi.

9. Wailah

Tykkäykset:
    0
    En tehnyt kauppoja Huuto.netin kautta, mulla oli ilmoitus Keltaisessa pörssissä.

Saako poliisi selville sen numeron omistajan nimen vaikka se olisikin salainen?

Ja kyllähän se osoite johon puhelimen lähetin on pakko jonkun olla...

Mutta täytyy varmaan sitten se rikosilmoitus mennä tekemään.

10. Julli

Tykkäykset:
    0
    Kyllä poliisi saa sen numeron selville! Huonompi homma tollanen.

11. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Joo kyl toi finder on ihan ehdoton näissä jutuissa.

12. IceDice

IceDice Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire
    Toi on kyllä aika vittumaista... Tosiaankin pitäis mennä morjestamaan "kaveria" pesismailalla, kyllä siinä polvilumpiot paukkuis!

13. 2kind

Tykkäykset:
    0
    Menee ehkä himpun verran off-topic, mutta mainittakoon tässä.

Kyselin kerran poliisilaitoksella, kuinka noiden salaisten puhelinnumerojen kanssa toimitaan. Kuulemma ensin on aina tehtävä rikosilmoitus, minkä jälkeen homma siirtyy poliisin tutkintaan ja vasta kun tutkinta on päättynyt, VOI pyytää kopiota tutkintapöytäkirjoista, missä nuo numero-/henkilötiedot näkyvät, mikäli tutkinta johtaa syytteeseen.

Eli salaisen puhelinnumeron itselleen ottanut nauttii Suomessa melkoisen hyvää intimiteettisuojaa, ja niitä salattuja numeroita EI kannata tivata numerotiedustelusta, sillä hekään eivät näe tietokannastaan kuin sen pelkän numeron.

14. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Ei välttämättä jos kyseessä on ennakkoon maksettava liittymä kuten minun tapauksessani..

Kytille vaan mars! Tosin heitähän kiinnostaa vaan ylinopeudet koska niistä saatava hyöty on suurempi(saa vi*tuilla sekä sakottaa)

15. Julli

Tykkäykset:
    0
    Onko luotettavaa ostaa puhelin ihmiseltä joka pistää osoitteen Yrityksen osoitteeksi? Puhelin tulisi postiennakolla. Numerokin on yrityksen.

16. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Jaa tämä viestiketju