1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Epäilyttävää liittymä puhelinmyyntiä

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Saukki, 15/12/03.

  1. Saukki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2966
    Tykkäykset:
    0
    Asiakas kertoi liikkessä tänään kun liittymästä kysyttiin että oli kuulema joku äijä soittanut Soneran nimissä ja ruvennut hoitamaan liittymävaihtoa ja hoitanut hänelle sopivan liittymätyypin ja etusopimukset sun muut.
    Liittymämyyjä oli tiennyt asiakkaan henkilötunnukset ja kaikki (selittynee ehkä Soneran kauppias sivuilla olevasta aukosta) ja homma oli hoitunut helposti ja asikas oli hoitanut perheen muutkin liittymät sopiviksi.

    Kun asiaa hieman tutkittiin oli tämä "Sonera" joka liittymämyynnin oli suorittannut ollut eräs hieman suurempi etelä-suomalainen kodinkoneliike.
    Asiakas oli täältä pohjoisesta ja siinä paikallinen liike menetti asiakkaan.

    Mitä tämmöinen touhu on? Ja mitä mieltä olette tästä?
     
  2. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Omalle kohdalle sattui myös vastaava tilanne.

    Soittaja oli kohtelias, esitteli itsensä ja työpaikkansa sekä ehdotti liittymätyypin vaihtoa. Minusta asiassa ei ollut mitään outoa tai hämärää, kohdennettua ja asiallista telemarkkinointia.

    Ja ne asiakastiedot ovat todennäköisesti peräisin ko. liikkeen telepuolen asiakastietokannasta, eli on avannut siellä (tai liikkeen jossakin haarakonttorissa) liittymän tai tehnyt muutoksia liittymäänsä siellä.
     
  3. Saukki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2966
    Tykkäykset:
    0
    Tässä tilanteessa asiat olivat hieman eri tavalla. Kuten aijemmassa viestissä mainitsin.
     
  4. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Epäilen. Yleensä sieltä löytyy kuitenkin taustalla joku "unohtunut" liittymänavaus tai päivitys kun ollaan oltu matkoilla esim. sukulaisia moikkaamassa.

    Mikäli markkinointi tosiaan perustuu täysin tuon Soneran kauppiaspalvelun tietoturva-aukon hyödyntämiseen (puhelinnumeron ja nimen avulla näkee henkilötunnuksen loppuosan ja liittymätiedot) niin sitten kannattaa luonnollisesti informoida Soneraa asiasta mahdollisimman pian.
     
  5. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Mielestäni parempi näin kuin noin.
     
  6. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Epäselvissä tilanteissa kannattaa aina ottaa yhteyttä operaattorin asiakaspalveluun, sieltä voivat tarkistaa kuka tehnyt ja mitä.
     
  7. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Kieltämättä outoa toimintaa

    Mielestäni tuo on vähän outoa toimintaa. Itse en kyllä puhelimessa liittymää, enkä liittymätyyppiäkään vaihda, jos joku minulle soittais ja ehdottais.
    Mielestäni tuollaisen on lähdettävä asiakkaasta itsestään, eikä kenenkään tyrkyttämänä.
    Minusta tuossa jo "haiskahtaa" joku ;)
     
  8. Saukki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2966
    Tykkäykset:
    0
    Re: Kieltämättä outoa toimintaa

    Totta tosiaan haiskahtaa, eikä tuo selittämäni tilanne ollut yksittäis tapaus vaan sitä on tapahtunut isommassa mittakaavassa. Myyjä(t) esiintyy Soneran asikaspalvelijana vaikka ei sitä ole.
     

Jaa tämä viestiketju