1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ensimmäistä älypuhelinta hankkimassa - ehdotuksia?

Keskustelu osiossa 'Windows Phone', aloittaja Pride82, 1/10/07.

1. Pride82

Tykkäykset:
    0
    Reilun 5 vuotta palvellut Nokia 6600 pöllittiin viime perjantaina ja nyt on aika etsiä uusi luuri.

Olin jo hankkimassa N95:sta, mutta ajatus PDA-laitteista pysäytti.

Eli kaipaan suosituksia / käyttökokemuksia / hyviä ja huonoja puolia yms.

Etsin laitetta, josta löytyvät seuraavat ominaisuudet. Täydellistä yksilöä tuskin löytyy, mutta kuitenkin. :)

-Helposti käytettävä puhelin + tekstiviestit/Email (tekstiviestejä tulee kirjotettua suht paljon)

-WLAN (UMA -ominaisuus ehdottomasti plussaa)

-GPS (ja mahdollisuus käyttää myös muita GPS-softia)

-3G ("mobiililaajakaistaa" varten)

-Mahdollisimman pienikokoinen ja kestävä, kuljetus tapahtuu taskussa.

-Windows Mobile -> löytyy paljon softaa (IRC, mese, webbiselain, putty nyt ainakin :p)

-Muistikortti

-Perus(video)kamera ominaisuudet

-Käytön onnistuttava yhdellä kädellä, liikkuessa (vastaaminen yms)

-USB-liitäntä plussaa

Tässä joitakin malleja, joita olen pikaisesti vilkaissut / minulle on ehdotettu.

1) HP IPAQ HW6915

2) Samsung i600

3) HTC P3600 "Trinity"

4) Fujitsu Siemens Pocket Loox t830

2. mae

Tykkäykset:
    0
    alkukokemuksena p3600:sta n-gagen jälkeen sanoisin lyhyesti että melko surkea puhelin mutta oikein kiva leikkikalu muuten. Kättöliittymää ei ole ajateltu aivan loppuun tai ei ollenkaan, pikkukosketusnäytöille tarkoitetusssa softassa on jotain 2x2mm kokoisia ikoneja joihin pitäisi osua! Teksiviestin kirjoittaminen vaatii siis hiukan keskittymistä, ei todellakaan onnistu kävellessä ainakaan perusnäppäimistöllä (joita muuten on saatavana isompiakin freewarena), suomen kieltä ei ole tuettu t9:ssä. Softaa löytyy paljon jo freewarena ja gps on mukana. Puhelimen käyttö on melko kankeaa, mutta en kadu valintaani. Halusin kosketusnäytöllisen gps vekottimen jossa on puhelin mukana, sekä sähköpostit ja internetin selailut onnistuu mukavasti ilman turhia tappeluja. Kamera on ihan niin surkea kuin odotinkin, wlan on aika kranttu wippies-wlan boksille, muissa wlaneissa en ole huomannut vaikeuksia. Eniten ärsyttää tuo että puhelin pitää asettaa sammumaan idlenä koska näytössä palaa muuten taustavalo koko ajan himmennettynä. Puhelin tietysti vastaa soittoon vaikkase on sammutettuna että ei siinä sen puolesta mitään.

Ja se vielä että tuen voin käytännössä unohtaa valmistajan puolesta, muutamia sähköposteja olen kysellyt erinäisistä asioista mutta mihinkään ei ole vastailtu. Takuukin on melko mielenkiintoinen jos keskustelupalstojen kirjoituksia on uskominen.

3. Pride

Tykkäykset:
    0
    Kiitos vastauksestasi! Juuri tällaisia kokemuksia halusinkin!

P3600:sta EN ota. :D

4. K@rtsa Vieras

Käyttöliittymähän on ilmeisesti Windows puhelimissa kaikki sama? missä sulla on noin pienet noi ikonit? mulla kyllä ohjelma ja asetus ikonit on ihan reilun kokoisia. Puhelinta pystyy ihan mallikaasti ohjailemaan pelkkien nappien kanssa, ainoa kun tarvit stylus.ta on kun sun pitää kirjoitaa jotakin. Mitä tarkoitat että että puhelin pitää asettaa sammumaan idlenä?? kyllä mulla taustavalo sammuu siihen aikaan kun olen itse määrännyt.

5. mae

Tykkäykset:
    0
    Sama windoswshan niissä on, luulisi että sitä olisi hiukan tehty sormilla käytettäväksi, jotenkin tuo näppäinten yhteiskäyttö ei ole vielä hanskassa, yrittää kaikkea käyttää sillä kosketusnäytöllä. Enkä tarkoita että olisin yhtään pettynyt vaan olen oikein tyytyväinen vekottimeen. Ei minusta tuo puhelinpuoli kuitenkaan ole mitenkään erityisen jouhea käyttää verrattuna peruspuhelimiin.
    Tuo taustavalo tosiaan ei minulla kokonaan sammu vaan himmenee jonkun ajan kuluttua ja sitten taas hetken kuluttua koko näyttö pimenee (ei palaudu siitä kuin power napilla), ei samalla tavalla kuin nokioissa että näyttö jää päälle ja pelkkä taustavalo sammuu joloin esim kellonajan pystyy lukemaan vaikka taustavalo ei pala.

6. K@rtsa Vieras

Sama homma mullakin oli että yritin vain kosketusnäytöllä tehdä kaiken, mutta sitten oivalsin käyttää niitä näppäimiä mitä luurissa on ;) ja huomasin että pystyy paljon asioita tehdä/tarkistaa ilman stylusta tai näyttöä koskematta

Ok, nyt hokasin mitä tarkoitit kun puhuit siitä näytöstä :) olen samaa mieltä, on kyllä joskus aika ärsyttävä, hyvä asia on että pystyy heti sammuttamaan näytön virta napista=säästää akkua

7. KLF

Tykkäykset:
    0
    HTC S710 Smartphone WM6 ja suomenkielinen T9 löytyy/toimii oikein mallikkaasti. Käyttölogiikka vieläpä vaihtelee mukavasti sen mukaan, kirjoittaako pienellä vai isommalla näppäimistöllä.

Kosketusnäyttöä tässä mallissa ei ole, sen puute koskettaa eniten joitain harvoja ohjelmia joiden valikot on tehty ainoastaan kynällä käytettäviksi.

8. K@rtsa Vieras

9. K@rtsa Vieras

Jos Windows/PDA voi jostakin kehua on se että niihin kyllä noita erillaisia Gps softia löytyy pilvin pimein.

10. kumikaksonen

Tykkäykset:
    1
    Tuota vehjettä tuli tänään katsottua myös netin syövereistä ja meinasin jopa aiheesta jotain kirjottaakin. Todella mielenkiintoisen oloinen vaikka näppäimistöä ei löydykään. On vähän kahden vaiheella, että olisiko tuo vai kenties Toshiba Portege G900 seuraava luurini, ellei eteen tule vielä muita ehdokkaita. Jotenkin tuntuu, että saisi se VGA-näyttö olla, kun on tihrustanut tuota 240*320-ruutua ihan kyllikseen.

11. Pride

Tykkäykset:
    0
    Hommasin Samsung SGH-i600:n. Maksoin 280e, kuin uusi (ei naarmun naarmua).

12. Karwin

Karwin

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 2
  13. Ihmettelevae

Tykkäykset:
    0
    Lisään nyt tähän ketjuun tämän: Ostaako HTC X7500 vai HTC Tytn II?
    Mitä eroja näillä kahdella on? Muuta kuin koko ja paino?

14. Karwin

Karwin

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 2
    Seitsemän gigan kovalevy..
    Riippuu ja roikkuu mitä haluaa. Itse tykkään taskulaitteista. PDA Databasessä pääsee mukavasti vertailemaan koneita:
    http://pdadb.net/index.php?m=pdacomparer

Jaa tämä viestiketju