1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ensimmäistä älypuhelinta etsimässä

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Tsukaji, 15/11/12.

1. Tsukaji

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 2610
    Terve!

Olisi aika päivittää tämä Nokia 2610 johonkin hieman nykyaikaisempaan puhelimeen. Käyttiksenä pitäisi olla Android ja hintahaarukka olisi siinä 250-300 €. Mitään erityisen raskaita softia en varmaankaan tule käyttämään, vaan lähinnä netissä surffailua. Minkäänlaista kameraa minulla ei tällä hetkellä ole, joten olisi ihan kiva, jos puhelimen kameralla saisi edes välttäviä kuvia hirveiden sijaan.

Käykö tämä MiniSIM-kortti, mitä tämä nykyinen puhelimeni käyttää, näihin nykyisiin puhelimiin, vai pitääkö samalla käydä kysäsemässä operaattorilta SIM-kortin päivitystä pienenpään malliin?

Onko näissä Androideissa mahdollista ladata navigaattorikartat kännykkään, vai pitääkö karttoja varten olla aina nettiyhteys päällä? Ulkomailla tuo navigointi saattaa tulla kalliiksi, jos pitää olla yhteys aina auki karttoja varten.

2. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
    Laittaisin 50-70€ lisää ja hankkisin Samsung Galaxy Nexusin tai Galaxy S II:n.
    Loistavia malleja, joista II:ssa varmaankin parempina puolina monipuolisempi kamera, muistikorttipaikka ja aloittevalle Androidkäyttäjälle suoraan paketista laajempi softan määrä/parempi laatu.
    Nexusin puolesta puhuu puhdas Android juuri sellaisena kuin Google sen on suunnitellut ja tätä kautta myös päivitykset suoraan Googlelta. Tarkempi ja suurempi näyttö. Sekä tarpeen tullessa laajempi customkäyttistarjonta.

Niin ja offline-karttoja saa kyllä ladattua lukuisten eri hintaluokissa pyörivien navigointisoftien avulla, itse olen käyttänyt Sygic-softaa, joka käyttää Tomtomin karttoja ja maksaa pohjoismaiden kartoilla jotain 20€:n luokkaa. Paljon halvempiakin, kuin myös kalliimpia löytyy.

3. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3134
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Itse asiassa tuohon Nexukseen taitaa tulla täällä euroopassa päivitykset Samsungin kautta, jolloin ne tulee hieman jälkijunassa. Toki yleisesti ottaen nopeammin kuin muihin luureihin. Kamera tuossa nexuksessa on kyllä verrattain surkea ja jo pelkästään sen takia ainakin itse ottaisn s2:sen. Makuasioita toki ja kumpi painaa vaakakupissa enempi.

Jaa tämä viestiketju