1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ensimmäisen Windows Mobile puhelimen osto

Keskustelu osiossa 'Windows Phone', aloittaja Sakkee, 14/3/09.

1. Sakkee

Tykkäykset:
    0
    Olen nyt hetken lueskellut juttuja näistä älypuhelimista, vai paremminkin kämmenmikroista? Ja kiinnostus on kasvanut kovasti. Siksipä kysynkin teiltä viisaammilta, että mitkä näistä windows mobilea käyttävistä puhelimista soveltuisi "aloittelijalle" ja mielellään alle 500€ hintaluokassa. Ehkä tärkein ominaisuus puhelimelle olisi Internet selain. 3G on ehdoton ja 3g 900mhz(?) joka toimii myös syrjäkylissäkin olisi plussaa.
    Google puhelimet ovat herättäneet kiinnostusta hintansa ja kehuttujen ominaisuuksiensa puolesta, mutta nehän eivät vielä ole Suomen markkinoilla.
    Milloinkas nämä ilmestyvät ääkkösillä varustetulla QWERTY-näppäimistöllä?

2. kitevesku Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    230
    Puhelinmalli:
    Windows Phone
    Sony Ericsson Xperiassa, Samsung i780:ssa on omat näppämet åäö-kirjaimille. HTC Touch Pro ja S740 tarjoaa åäö:n yhdessä fn-näppäimen kanssa.

Kaikissa kosketusnäytöllisissä on hyvät selaimet (nykyään opera 9.5), mutta HTC Touch HD on ylivoimainen näytön koon ja tarkkuuden suhteen (3,8 tuumaa ja 800x480).

Samsung Omnia on hyvä peruspuhelin ilman näppäimistöä. Samsung i780 on edullinen näppispuhelin, kuten myös S740, mutta siinä ei ole kosketunäyttöä.

SE Xperia X1 on kyllä kaikista monipuolisin ja HTC:n vastaava malli on touch Pro.

Eli vaihtoehtoja löytyy ja lisää on tulossa. Halvin puhelin on Samsung i200 n. 199 euroa.

Tsekkaa eri mallit http://www.windowsmobile.fi

VESKU

3. Rapis

Rapis Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    85
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3 Gold
    tähän ei nyt voi muuta lisätä, kun samsung i780 kannattaa unohtaa heti kättelyssä vaikka sen optinen hiiri on loistava.
    Velipojalla on moinen ja se ei oo toiminu päivääkään ja, kun tuolla lukee samsungin osiossa juttua siittä, niin ei ole ainoo =)

Vain minun mielipide...

4. kitevesku Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    230
    Puhelinmalli:
    Windows Phone
    Oliko veljelläsi WM6.1 päivitys? Minulla on parikin kollegaa, jotka ovat sitä mieltä, että i780 on just se paras - ja on kuulemma toiminut.

Tää on tätä.

VESKU

5. Sakkee

Tykkäykset:
    0
    Kiitoksia vastauksista. Tuo Veskun mainitsema Htc Touch Hd vaikutti mielenkiintoiselta vaikkakin tyyris onkin. Mitkäs sitten voisivat olla vaihtoehtoja windows mobilelle edellä mainittujen kriteerien mukaan? Meni hieman kyllä ot ja pahoittelen tätä.

6. Rapis

Rapis Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    85
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3 Gold
    Juu tää on tätä =) Mä päivittelin siihen samana päivänä, kun sen siihen sai. itse en sitä sen jälkeen ole pahemmin räpläilly, mutta velipoika kehu, että ei se siittä paljoo muuttunu, mutta jotain parempaa kuulemma tuli.

7. mae

Tykkäykset:
    0
    Näin sivuhuomautuksena kannattaa selvittää takuuasiat ennen kuin lähdet ostelemaan, ja jos htc:n erehdyt ostamaan joudut takuuasioissa turvautumaan scf-huoltoon. Netistä ja varmaan tältäkin palstalta voit lueskella paljonkin ihmisten kokemuksia ko. lafkan hyvästä ja asiantuntevasta huollosta.

8. hoopo

Tykkäykset:
    0
    Aika jännä. Monet moittivat ko. puhelinta ja minäkin melkein kypsyin täysin siihen kunnes sain takuuseen uuden puhelimen. Nyt toiminut loistavasti ja pois en antaisi. Jos saa yhtä hyvän puhelimen kuin tämä minun niin onnea! Ehkä jokaisella merkillä on yksilöeroja. Minulla ei yksikään nokian puhelin ole kestänyt kuukautta pidempään. Ericssoneja taas en ole saanut yhtään hajalle vaan ostanut uuden vaihtelun vuoksi. Jos kaikki jatkuu vähintään vuoden vielä yhtä hyvin niin uskallan kyllä samsungin windows puhelimen ostaa jatkossakin.

9. tuppe

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 / Lumia 900
    en muuta sano kuin mitä itse kokenut.
    ensimmäinen windows mobile kännyn ostin viime kesänä.
    tuli aikamoinen "kulttuurishokki" vekottimen kanssa.
    kun/jos hommaat puhelimen niin anna aikaa, hermot saattaa mennä ja varmaan meneekin jonkun kerran mutta pikkuhiljaa tullut tutummaksi ja ei sen pahempaa valittamista löytänyt.

kuten timanttijutussakin jo joku sanoi, jos hommaat kännyn niin laita samalla datayhteys kiinteällä kuukausimaksulla, olennainen osa pakettia ja vaikka sitä harvemmin kenties tarvitsee niin silloin kun tarvitsee on se hyvä olla olemassa, esm läppärin kanssa, satunnaiseen netin selaamiseen, mailit jne jne.

10. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4715
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Käytettynä itse ostin ekan WinMobilen ja tuossahan se pöydällä makaa kun ei sen käyttö ollutkaan sellaista mitä odotin. Ei nyt hankalaa, mutta ei myöskään niin helppoa että olisin enemmänkin alkanut käyttämään.

11. Bigstone78

Bigstone78

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    HTC One M7
    Itse ostin parin Symbian S60 -luurin jälkeen käytettynä myös ekan Windows Mobile -luurin (HTC TyTN). Olin itseasiassa positiivisesti yllättynyt käytettävyydestä kaiken sen negatiivisen vähättelyn jälkeen mitä netistä luin. Paras asia tuossa on kuitenkin mielestäni se, että netistä löytyy paljon softaa jolla tuota saa kustomoitua mieleisekseen. Se on toki sanottava, että silloin tällöin tulee vastaan toimintoja joihin on hankala osua sormella.

Muista WM6-puhelimista ei ole kokemusta, mutta ainakin Tytinässä on se etu, että sitä voi käyttää niin kosketusnäytöllä, näppäimistöllä, vieritysrullalla ja perinteisillä toimintonäppäimillä.

12. hmmhhh

Tykkäykset:
    0
    Itsellä meni viikonloppu touch pron kesyttämiseen. Sen jälkeen en oo katunut hetkeäkään ostosta.

Eli laitoin RomeOS firmiksen sisään ja ohjelmat sun muut.

13. Pikkuhannu

Pikkuhannu Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 830
    Itsekin symbianista wintoosaan siirryin, Tytn, Diamond, S730, Sonierkki X1, Kaiser, nyt taas Diamond tulossa... Ekan diamondin menin vaihtamaan noksun 5800 jolla ei tee wintoosaan verrattuna mitään.. Pari noksua välissä oli, mutta on se niin köyhä tekele, että ei enää sellaisia imo...
    Android on myös kokeiltu, kunhan sitä hiukan kehitellään ja takuun toimimaan suomessa, niin siinä on kova kilpailija wmlle...

14. Rapis

Rapis Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    85
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3 Gold
    Sama juttu, kun autojen kans aina joka tuotteessa noita maanantai kappaleita löytyy. Käytettävyydeltään on kyllä aikas loistava kampe, mutta jäi itelle huono maku vaan tuota räplätessä. Toisekseen mulla ihan liian nakki sormet sen näpäimistölle :D

Tuntuu tuolla porukalla olevan HTC:n kans ongelmaa näiden näyttöjens kans, että kaippa näitä on joka merkissä...

15. skene2

Tykkäykset:
    0
    ite oon vasuri ja aika monen luurin käyttö on hankalaa kun luuri näppäimistöineen on suunniteltu oikeakätisille.

esim. styluksen käyttö vasemmalla kädellä on hankalaa, kun pystysuuntainen scrollbar on oikeassa laidassa -> vasen käsi peittää näytön.

16. olli89

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Htc pro2 Saunalahti
    Voisiko joku kertoa näistä windows puhelimista kokemuksia?

Uskon että monetkaan ei uskalla ostaa windows mobile puhelimia,eli ne joilla sellaisia laitteita on ollut niin voisivat kertoa mitä ottaa huomioon kun on ostamassa ensimmäistä kerta näitä laitteita.

esim jos joku saisi kirjoitettua suomen kieliset ohjeet myös noista rom systeemeistä ja muokattavuudesta.

ja miten saisi 6.1winmobilen päivitettyä turvallisesti 6.5 versioon,(tällähetkellä siis epäviralliseen) ,(löytyy paljon englannin kielellä)

17. essex

Tykkäykset:
    6
    Minä olen nyt aika vahvasti kääntymässä diamond2 puoleen, mutta tahtoisin kysyä pari kysymystä. Aluksi sanottakoon, että olen käyttänyt hakua, mutta en tullut viisaammaksi.

Sen tiedän, ettei käyttöjärjestelmä ole suomeksi..ok. Mutta kuinka paljon puhelinta saa suomeksi? Siis lähtien ihan valikoista liikkeelle? TouchFlo:n saa ilmeisesti suomeksi, mutta kuinka paljon se puhelimessa näkyy?

Anteeksi tyhmyyteni, kun ensimmäistä wm-puhelinta olen ostamassa.

18. kitevesku Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    230
    Puhelinmalli:
    Windows Phone

Touch Flow3D pitää sisällään HTC:n tekemät "karkkikäyttöliittymät" tänään ruutuun (home), kontakteihin kuvilla, piakvalinnat sovelluksiin, viestien luku yms. jos asioita hirveesti yksinkertaistaa niin sanotaan vaikka, että 20% puhelimesta suomentuu. Lisäksi suomalaisessa Diamond2:ssa on suomenkielinen TX9.

Diamond2 on hyvä luuri ja Windowsia on "turha pelätä". Saat muokattavan luurin, joka on vielä tyylikkään näköinenkin. Eipähän tule jokaisella vastaan.

Terkuin,

VESKU

Jaa tämä viestiketju