1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

ensimmäinen älypuhelin, asha, mikä?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Teppo77, 30/5/13.

1. Teppo77 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    nokia
    Heippa!

Olen uusi foorumilainen ja vähän vinkkiä kysymässä. Luulen että tänä vuonna tulee se hetki kun siirryn nykyaikaan eli vaihdan uskollisesti palvelleen Nokia 2220 sliden älypuhelimeen. En ole koskaan sellaista niin himonnut, mutta esim. kartat ja whatsupit tuntuvat ihan käyttökelpoisilta jutuilta. En tiedä pätkääkään älypuhelimista, joten mitähän hyvää edullista perusmallia suosittelisitte?

Olen aina käyttänyt Nokiaa ja siksi noteerasinkin heti uutiset tulevan Ashan julkaisusta ja siitä että hinta tulee olemaan vain jotain satasen luokkaa. Onko jollakulla asiaatuntevalla pahaa sanottavaa tästä mallista?

Suuri surffailija en ole, tai en halua olla koska olen aina inhonnut sitä että porukka on naama kiinni siinä iPhonen ruudussa. Facebook, spotify, reittiopas, verkkopankki, sähköposti, kartat ja Whatsup tai vastaava pitäisi pelittää, mutta muulla ei ole niin hirveästi virkaa minun käytössäni.

Olisiko uusi asha fiksu hankinta, tai mikä olisi?

2. jviirret Vieras

Ashoissa ei ole GPS:ää, eli kovin vajavaiseksi jää siinä suhteessa. Jos hintaluokka on tuo n. 100e, niin itse lähtisin(lähdin) liikkeelle edullisella android-luurilla. Ikävä kyllä näissä sitten tulee muistirajoitukset vatsaan jos kovin monta sovellusta asentaa kerralla :( Tuo sun lista vaikuttaa kyllä siltä että toimii vaikka Samsung gio:lla.
    Kiinasta suoraan tilaamalla saa ihan päteviä kamppeita tuossakin hintaluokassa, mutta kynnys itse tilaamiseen taitaa olla suuri?

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Foorumilla ei kaikki luokittele Ashojs älypuhelimiksi, valmistaja luokittelee ainakin osan tuoreimmista.

Jos haluat/tarvit GPSää niin Asha mallistosta sisäinen GPS puuttuu. jos GPS ei tärkeä, ja halua sen mitä Asha tarjoaa niin tutustu.

Jos Nokiaa haluat, ja aälypuhelimen ja tuoretta malli niin katso Nokia Lumia mallistoa, 520 tulossa(?) kauppoihin, 620 löytyy, samoin 720 jne. Hinta sitten isompi, eli budjettiasi pitää kasvattaa.

ovat Windows Phone 8 (WP8) laitteita, älypuhelimina rajoittuneempia verrattuna Symbian koneisiin, mutta se Symbian oli ja meni. jos kauppiaaltasi kuitenkin löytyy niin Symbianeista 701 ja 808 mitä voit katsoa, jos edukkaasti tarjoaa.

WP8 on varsin turvallinen ja helppo valinta. mutta tähän hätään avain satasen pintaa niitä ei saa. mutta satasen Ashaan verrattuna tulee vastinetta rahan edestä.

Jos halpaa älypuhelinta, nin kaupoissa on pilvinpimein eri hintaisia ja merkkisiä Android puhelimia. jos sinulla tuttu luotto kauppias tai alaa tunteva ystävä, niin voit keskustella aiheesta. (ja tuesta). tarjonta on siis hyvin kirjavaa.

Ostit sitten minkä vain, niin varmista myös liittymäjutut ja se että myyjä lupaa sovittuun kauppahintaan sut alkuun uuden laitteen kanssa. mukaan luekien tietojen tuonti, tilien luonti jne.

4. Teppo77 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    nokia
    kiitos jviirret ja sovelias! olihan tuossa sellaisia pointeja, jotka eivät vielä olleet mielessä.
    voi olla, että tällä kertaa en mene sokeasti nokian perässä, sillä android voi olla turhan "simppeli" mutta lumia taas tuntuu vähän jo välineurheilulta. saattaapi android vetää pidemmän korren.

5. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    En nyt Lumia 520:stä sanoisi "välineurheilupuhelimeksi" kun on kuitenkin sieltä halvemmasta päästä älypuhelinten hintakaarta. Toki halvimpia Android laitteita saa vielä muutaman kympin edullisemmin, mutta kyllä niissä on myös sitten omat rajoitteensa raudan ja suorituskyvyn suhteen. Vastaavasta Androidista saa kyllä maksaa about Lumia 520:en hinnan.

6. jviirret Vieras

Mistäs tätä saa?

7. mrl586

Tykkäykset:
    5
    Kaupasta?

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Linkkiä heittää ?
    Edit:
    Suomesta.

9. tmr97 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    66
    Kun tänään kävi ilmi, että iPhone 4 saa iOS7:n, niin esim tele.fi:n tarjous 240€ tai 24kk*10€ on aika kova sana. Itse ottaisin tuon, jos suurempaan web-selailuun on joku muu laite, pädi tai tietokone.

10. Xaser

Xaser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    29
    Puhelinmalli:
    1020
    Ei mistään vielä, kuun lopussa voisi irrota jo.

Jaa tämä viestiketju