1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

email outlookin/kännykän clientin kautta

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja apache, 8/3/04.

1. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    Jos asennan sähköpostin email-clientin sisältävään puhelimeen, ja haen sillä mailin kännykkään. Miten on tilanne, jos sen jälkeen outlookilla katson saapuneet mailit, löytyykö sieltä enää sitä samaa mailia jonka luin ensin kännykällä?

Ja tilanne toisinpäin, jos haen outlookilla ensin mailin koneelle, kännykällä sitä samaa mailia ei voi enää hakea?

Toimiiko kännyköiden clientit eri tavalla kuin esim outlook, et client jättää aina palvelimelle kopion viestistä, ja outlook ei? (kai outlook:iin voi määritellä et se jättää kopion palvelimelle?)

Vai onko ero vain siinä, et mitä sähköpostipalvelua käytän?

2. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse luen meilejä selaimella, puhelimella ja mailisoftalla. Se onnistuu kun käytää IMAP-syteemejä. Eli ohjelma ei poista viestiä serveriltä päätelaitteeseen ladattaessa. Näin olen asia ymmärtänyt...

3. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2646
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Minä luen sähköpostini P800:lla pop-protokollalla, ja säilyvät ne viestit palvelimella senkin avulla (kunhan ei mene poistamaan niitä puhelimestaan ja sitten ottamaan uudelleen yhteyttä sähköpostipalvelimeen koska silloin ne poistetaan). Kun sitten menen kotiin ja luen postit Outlookilla, niin siellähän ne edelleen ovat.

4. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    aivan, mutta jos luen mailit ekaks vaikka sillä outlookilla niin voiko sit sen jälkeen lukea myös kännykällä?

mikäli olen oikein antanut itseni ymmärtää, ei ole väliä sillä käyttääkö pop vai imap-protokollaa, imapin hyväksi on vain se et voi hakea kaikki kansiot eikä vain inboxin?

5. SV-3310 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Jos Outlook on yhtään samanlainen kuin Outlook Express niin siinä on "jätä palvelimelle"-toiminto. Puhelinten clienteista en tiedä, mutta eiköhän jokaisessa PC-ohjelmassa ole toiminto "älä poista palvelimelta kun poistetaan roskakorista". Sellaisen jos saisi päälle puhelimen ohjelmaan niin voisi huoletta poistaa puhelimesta posteja.

IMAP on paljon enemmän kuin POP mutta jos ei tarvitse muuta kuin POP:n niin samapa se kumpaako käyttää.

6. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Muistaakseni Nokian Series 60 -luurit tai Sony Ericsson P800/P900 eivät POP3:a käyttäessä edes oletuksena poista viestejä palvelimelta.

IMAP4:ää käytän itse, koska palvelin sitä tukee ja soveltuu paremmin tällaiseen useilla laitteilla lukemiseen. Sähköpostini käyttö vaihtelee kotona Windows-clientin, työpaikalla Unix-shellin ja tien päällä kämmenmikron tai puhelimen IMAP4-clientin välillä.

t. tero

7. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    harmi vaan et en pääse testaamaan imap:lla enää tällä hetkellä, täytyy taas hankkia vastaava puhelin.

mut kiitos näistä tiedoista!

Jaa tämä viestiketju