1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Elisaverkko

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja kimmo, 19/9/06.

1. kimmo Vieras

Tiedän että tästä on puhuttu aiemmin, mutta hakusana "saunalahti" antaa yli 7tuhatta vastausta.
    Olin aikoinaan SL:n asiakas, lopetettiin, koska verkko ei meillä kertakaikkiaan pelittänyt. Myöskin itselleni tulleet yv:t slahden liiketoimintajohtajan plehden puolelta vahvstivat käsitystäni lopettamisen puolesta.
    Nyt avasin uudestaan, testasin verkon toimivuuden ensin SLprepaidilla. Kaikki ok.
    Kuitenkin, äsken puhuin kaverini kanssa, reilut 20 minuuttia, puhelimeni katkaisee yhteyden. Katkaisun jälkeen, akussa on "täydet palkit".
    Oli miten oli, niin käyttämäni somera ei ole tätä koskaan tehnyt.

2. Jago

Tykkäykset:
    1
    Ja pointti oli?

3. kimmo Vieras

4. Panda Vieras

AV-alueelta selviää että kimmo on korkannut itseään väkevämpää, ja siksi tuo teksti ei kai ole oikein ymmärrettävää.

5. kimmo Vieras

Sitä en kiellä, ettenkö olisi ottanut..silti en käsitä mitä sillä on tämän asian kanssa tekemistä.
    Soitin kaverilleni Sl-Sl puhelun, kesken puhelun, noin 20 minuutin jälkeen luurini(N70) päätti katkaista yhteyden. Oman puhelimeni akkunmittari näyttää 5 tolppaa, kaverini luuri tapansa mukaan "johdon varassa".

6. axu

Tykkäykset:
    0
    Noh, lopeta se prepararaid ja joko jatkat surinan käyttöä tai kokeilet miren Finnetin verkko paikkakunnallasi toimiil. Osta vaikka DNA Prepaid.

7. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    itselläni saunalahdella oli vaikea välillä pystyä soittamaan ollenkaan. kun koitti soittaa jonnekin niin tuli nopea tuut-tuut ääni eikä puhelu yhdistynyt. liekkö johtuu verkon ruuhkaisuudesta?

8. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Tuttavalla oli samaa ongelmaa. Samaten häneen päin ei ajoittain saanut yhteyttä, vaikka puhelimen piti olla koko ajan "kentissä". Samsungin 2G-puhelin. Kun vaihtoi Kolumbukseen, niin ongelmat katosivat.

9. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itselläni ollut SL nyt keväästä lähtien,juu on sitä ongelmaa aina silloin tällöin,verkko varattu ym vastaavaa...sekin on tietysti outoa että videopuheluista näkyy välillä veloitusta vaikkei nokia 9500 mallissa ole siihen mahdollisuutta.

10. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    Saunalahti taitaa olla viimeisin näistä neljästä elisan verkossa toimivista operaattoreista, et liekkö SL viimeisenä prioriteeteiltään elisan verkossa, kerta kolumbuskin toimii...

11. SYS 49152 Vieras

Mutta Kolumbusta ei oikein voi laskea operaattoriksi eikä ole sitä koskaan ollutkaan, se on aina ollut markkinointinimi. Enkä tiedä miten tuohon Saunalahteen pitäisi suhtautua kun sekin on osa elisaa, eli lasketaanko se operaattoriksi vai brändiksi. Jos lasketaan puhdasoppisesti niin operaattoreita elisan verkossa taitaa olla vain elisa itse kaikkine brändeineen (elisa, Kolumbus, SL) ja Cubio.

Tuleeko muuten mieleen muita jotka operoivat elisan verkossa? Siis sellaisia joilla ei ole kuluttaja-asiakkaille liittymiä.

12. aimo Vieras

Höpö höpö.

Ainoa merkittävä ero on siinä, että Elisa/Kolumbus käyttää omaa verkkoaan, kun taas Saunalahti virtuaaliverkko-operaattorina roamaa Elisan verkossa.

13. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Käsittääkseni osa Fujitsun Patjoista käyttää Elisan verkkoa ja osa taas Finnetin. Samoin ÅMT on virtuaalisen manner-Suomessa sekä Elisan ja Finnetin verkoissa.

14. jake79 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    ok, no hyvä että korjasit asiaa :) eli johtuneeko ruuhkaisuus sit tuosta virtuaalisuudesta, eli kolumbus/elisa on etusijalla ja sen jälkeen sit roamaukset?

15. aimo Vieras

Ei pitäisi verkossa olla käyttäjien liittymän suhteen minkäänlaista priorisointia.

16. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Eikait niitä priorisoidakaan, henk.koht. mielipide on että tuo virtuaaliverkkosysteemi aiheuttaa sellaisia ylimääräisiä mutkia matkaan jotka aiheuttavat noita verkosta putoamisia vaikka luurissa täydet palkit olisivatkin. Syistä tai avuista ongelmaan ei tosin ole mitään hajua. Paitsi operaattorin vaihto;)

Itsekin olin Sauniksen asiakas kohtuukauan, virtuaaliverkon tullessa alkoivat myös ongelmat, itse olin "pimennossa" vaikken sitä itse mistään nähnytkään, puhelut eivät lähteneet/tulleet perille jne. Nyt Kolumbuksen kortti samassa koneessa eikä mitään ongelmaa. Vaimokkeella edelleen Sauniksen liittymä, ja joka välissä saa olla puhelinta boottaamassa että saa soitettua.

Lieneekö Sauniskaan koskaan myöntänyt että jotain hämminkiä on.

17. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Tuskinpa. Saapa nähä millon elisa päättää purkaa ton SL:n virtuaaliverkon, periaatteessa varmaan käynyt aivan turhaksi nykyään, vaatisi vaan sim-korttien vaihdon. Tosin tällä varmaan parantuisi tuo SL:n laatukin, ainoana huonona puolena AgileMessenger luultavasti muuttuisi maksulliseksi:D

18. kimmo Vieras

Itse olin sauniksen asiakkaana 04, suhde jatkui vissiin reilun vuoden. Puhelin alunperin soneraverkossa, ei mitään ongelmia. Sl tehtyä sopimuksen elisan kanssa, alkoivat ongelmat. Ei verkkoa, yhteys katkesi kesken puhelun, minua ei tavoitettu jnejne.
    Viimeinen niitti arkkuun oli pikkupomo Plehden "yksärit", missä hän "toivoi" minun muuttavan viestieni esitystapaa Palstalle kirjoittaessani.
    Oli miten oli, niin taas olemme slahden asiakas, valitettavasti ainoastaan heillä on todella hyvät pakettitarjoukset. Palstalle pistin vaimoni kirjoittamaan pari viestiä, viimeisin niistä jo dellattiin.
    Mennään sitten vaikka oikeuteen, mutta kyllä ihmetellä täytyy, miten noin pelle mies on päässyt noin korkeaan virkaan.

19. kimmo Vieras

[quote="sane"periaatteessa varmaan käynyt aivan turhaksi nykyään, vaatisi vaan sim-korttien vaihdon. Tosin tällä varmaan parantuisi tuo SL:n laatukin, [/quote]
    Saunis maksoi aikoinaan uusista simmeistä satoja tuhansia. Esitin jo 2v takaperin että saunis purkaisi kaupat, ja vaatisi toimivia kortteja. Kuulema niissä korteissa ei ole mitään vikaa..ihmettelen.
    Simmien uusiminen tulee vielä jossain kohtaa vastaan, uskon minä.

20. jjs

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Mitäs tekemistä niillä akun tolpilla on puhelujen pätkimisen kanssa? Kai kenttä voi olla huono vaikka akkua olisikin jäljellä? Vai täh?

Jaa tämä viestiketju