1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Elisa Elisan saldopalvelu tökkii

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja merzy77, 8/8/06.

  1. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Nyt on Elisan saldopalvelu ollut pois käytöstä ainakin 2 päivää. Tekstissä lukee, että palvelu on tilapäisesti pois käytöstä. Yritä myöhemmin uudelleen.

    Soitin Elisan aspaan. Sieltä käännettiin tekniseen tukeen ja tekninen tuki sanoi, että henkilöasiakaspalvelu tietää asiasta.

    Kerroin, että minut juuri käännettiin teille tekniseen.

    Eivät tienneet asiasta mitään. Ihmeellistä on tämä homma.

    Onko kenelläkään tietoa kuinka kauan ko. palvelu on pois päältä. Oletteko saaneet elisan aspasta asiaan vaastausta?
     
  2. Celleri

    Liittynyt:
    13/8/04
    Viestit:
    903
    Tykkäykset:
    5
    Modeille pyyntö!!! Luokaa Vika&häiriö palsta foorumille. Yksittäiset ongelmat saa raportoida ja puida siellä vapaasti ja jokaisen vielä omana ketjunaan.
     
  3. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Tarkoitatko liittymän saldotiedustelua?

    Ainakin tekstarilla toimii. Testasin juuri sekä normaaliliittymällä ( saldo numeroon 18258) ja pakettiliittymällä ( paketti numeroon 18258) ja molemmat toimivat normaalisti.

    Edit: myös 080090598 numero toimii soittamalla.
     
  4. Basu

    Liittynyt:
    14/6/03
    Viestit:
    569
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    A5 (2016)
    Samoin mulla toimii kun soitan tonne numeroon ja tilaan tekstiviestinä sen saldon.
     
  5. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Toimii sekä netissä että viestillä.
     
  6. aimo Vieras

    Samoin minulla.
     
  7. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Ei toimi minulla. Miten voi olla jokin liittymäkohtainen toimimattomuus. Luulin todella, että vika olisi yleinenkin.
     
  8. irritus

    irritus Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    16/1/05
    Viestit:
    1598
    Tykkäykset:
    204
    Puhelinmalli:
    Nokia 6630, 700, N-Gage, Siemens M35
    Mahtaisiko laskutuskausi olla juuri vaihtumassa? En ole pitänyt kirjaa siitä milloin saldo on toiminut ja milloin ei, mutta mutu-menetelmällä vaikuttaisi siltä että Elisan saldopalvelu taitaa ottaa aina laskutuskauden vaihtuessa parin päivän loman.
     
  9. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Ei se oikein siltä vaikuta. Jos laskutuskausi vaihtuu tulee teksti: "tälle liittymälle ei ole kertynyt puheluita ja tekstiviestejä" tms. En muista tarkkaan sanamuotoa???

    Tuo ilmoittaa, että se on pois käytöstä.

    Lähetin palautetta Elisaan, tottapa korjaavat asian mikäli aihetta ilmenee.
     
  10. -MAH-

    -MAH-

    Liittynyt:
    1/12/05
    Viestit:
    573
    Tykkäykset:
    0
    Onko tästä "tutkittua" tietoa? Minulla tuo palvelu (siis tekstiviestikysely PAKETTI ---> 18258) on toiminut aina, riippumatta siitä olenko käyttänyt kyselyä missä vaiheessa laskutuskautta tahansa.
     
  11. LateX Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/12/03
    Viestit:
    869
    Tykkäykset:
    51
    Tuo saldopalvelu toimii kyllä toisinaan todella hassusti.
    Itselläni on useita Elisa-liittymiä ja toisinaan se pelaa jostain
    liittymästä ja jostain toisesta saattaa viikonkin ajan ilmoittaa
    että palvelu on poissa käytöstä.

    Vaikka puhelimella soiteltaisiin päivittäin niin yleensä
    se on 2-4 päivää jäljessa ja joskus jopa yli viikon.
     
  12. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Joo, tuo perässä laahaaminen lienee aivan normaalia;) Itselläni tosin 1-3 päivää useimmiten.

    edit: ei luulisi kuitenkaan olevan mahdotonta tehdä "lähes" reaaliaikaista saldoseurantaa tämän päivän tekniikalla?
     
  13. polle

    Liittynyt:
    13/1/05
    Viestit:
    555
    Tykkäykset:
    0
    Täälläkään ei ole toiminut 4-5 päivään. Vika alkoi laskutuskauden vaihteesta.
     
  14. mrv

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    154
    Tykkäykset:
    0
    Jos puhutaan Elisan netissä toimivasta laskuerittelystä/palvelubortaalista, niin se on ilmoitellut koko olemassaolonsa ajan erinäisiä virheilmoituksia ajoittain sekä näyttänyt tyhjää laskua / ei laskua ollenkaan. Viimeisin teoriani myös oli, että yöaikaan ei voi maksaa uutta laskua, mikä ilmenee siinä että jo aiemmin näkynyt lasku ei näy listassa yöaikaan.
     
  15. Jussi2000

    Jussi2000 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    22/6/02
    Viestit:
    6950
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Kokeilin niin laahaa tälläkin hetkellä reilut 2,5 päivää jäljessä. Jotain kehitettävää Elisalla olis tässä asiassa. Soneralla saa tiedon saman päivän saldosta kun lähetttää saldo kyselyn.
     
  16. puhuja

    Liittynyt:
    11/4/05
    Viestit:
    108
    Tykkäykset:
    1
    Ja jopa dna:lla kyseinen palvelu toimii paremmin. On muuten wap-palveluna ihan hyvä,näytti myös käytetyn datasiirron määrän. Toivottavaa olisi,että elisa saisi saldo-palvelun pikimmiten kuntoon.
     
  17. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Parisen viikkoa pian mennyt, eikä palvelu pelaa vieläkään. Ihmeellistä on. Aina vain lukee aspan tiedotteissa, että ko asia on tutkinnasa.

    Sanoivat kyllä, että saldon saa heiltä soittamalla. Jonotus on vain kova, tänäänkin jonotin varmaan tunnin.
     
  18. -MAH-

    -MAH-

    Liittynyt:
    1/12/05
    Viestit:
    573
    Tykkäykset:
    0
    Hmm. Tämä on kumma juttu, minulla tämä saldopalvelu toimii tälläkin hetkellä. Siis PAKETTI numeroon 18258, ihan normaalisti tulee paluuviestinä tieto.
     
  19. LateX Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/12/03
    Viestit:
    869
    Tykkäykset:
    51
    Testasin juuri soittoa kolmesta liittymästä saldonumeroon
    0800-90598. Tällä kertaa kaikki pelasivat mutta kaksi antoi
    5 päivää vanhan tiedon ja yksi 4 päivää vanhan.

    Kaikilla liittymillä on soiteltu päivittäin.
    Toisinaan saattaa olla että toisista numeroista saldopalvelu
    ei pelaa viikkoihin ja toisista pelaa koko ajan.
     
  20. Panda Vieras

    Ei pelaa ei. Kovasti väittävät että asialle tehrään jotain mutta kuinka iso voi vika olla ettei vieläkään toimi?
     

Jaa tämä viestiketju