1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Elisa Elisan saldopalvelu, ihmeellinen oikku

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja merzy77, 31/1/07.

  1. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Otimme tyttärelle reilu kuukausi sitten pakettiliittymän. Saldotiedotus ei pelaa, vaan ilmoittaa: "tämä on tarkoitettu vain elisan pakettiliittymäasiakkaille"
    Tytön liittymä on siirtynyt Kolumbukselta.
     
  2. Harald Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    4/8/03
    Viestit:
    1319
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa

    Missä muodossä lähetät viestin saldopalveluun? Kokeilin itse ja sekä viesti PAKETTI että SALDO numeroon 18258 toimivat oikein.
     
  3. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Kirjoitan viestiin paketti, kuten omaankin liittymääni. Minulla toimii, mutta tyttärellä ei.

    Pieni korjaus, sorry kirjoitusvirhe. Paketti-sanalla pitäisi toimia, mutta niinkuin sanoin ei toimi
     
  4. rbrbrb

    Liittynyt:
    12/6/04
    Viestit:
    887
    Tykkäykset:
    0
    Ei se tuollaisella sanalla toimi.
     
  5. Panda Vieras

    Itselläni tuo palvelu on toiminut viimeksi syyskuussa. Aspa sanoo voi voi.
     
  6. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Joo samoin mulle, kun oon ny kuukauden tästä asiasta "kättä" vääntänyt heidän kanssaan.

    Soitin tekniseen tukeenkin, mutta sieltä käskettiin soittamaan aspaan.

    Mitä tekee tekninen tuki, ellei sinne saa soittaa ja kysyä ongelmista?? Eikös nuo ole ns. teknisiä ongelmia, ellei jokin homma pelaa?
     
  7. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Joopa joo... ja kohta ne varmaan sanoo niinkun mullekin kun ei nettiliittymä toiminu. Markkinoilla on muitakin, senkun valitset mieleisesi jos ei miellytä palvelumme. Sehän se ratkaseekin asian, niin teinkin lopulta.
     
  8. LateX Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/12/03
    Viestit:
    869
    Tykkäykset:
    51
    Minulle Kolumbus ei ole pystynyt kertomaan missä kohtaa
    kuukautta pakettiliittymäni kausi katkeaa. Tiedossa on
    vain reilun viikon mittainen vaihteluväli jolloin se tapahtuu.
    Aspan koneeltakaan sitä tietoa ei löydä eikä siellä kukaan osaa
    sanoa miten voisin seurata liittymän saldoa.

    Lisäksi PAKETTI viestillä saa mitä ihmeellisimpiä vastauksia.
    Kerran tuli ilmoitus ettei saldoa ole kertynyt, seuraavana
    päivänä saldo oli n. 100 min niinkuin pitikin ja kun sen jälkeen
    liittymä oli viikon kayttämättä oli saldo kavunnut 600 minuuttiin.

    Sellainenkin ihmeellisyys että jos puheaikaa on paljon jäljellä
    niin kausi vaihtuu paljon aikaisemmin jolloin jää aikaa käyttämättä
    ja jos 1000min tulee hyvin nopeasti täyteen niin kauden vaihtuminen
    siirtyy pidemmälle jolloin joutuu maksamaan kalliista lisäminuuteista
    .
    Vainoharhainen voisi luulla että kauden vaihtumista muutellaan sen
    mukaan miten Kolumbus saisi liittymästä enemmän rahaa ;)
     
  9. puhuja

    Liittynyt:
    11/4/05
    Viestit:
    108
    Tykkäykset:
    1
    Aika vaihtaa palveluntarjoajaa? Kyllähän tuo on tärkeä tieto millon laskutuskausi vaihtuu.
     
  10. LateX Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/12/03
    Viestit:
    869
    Tykkäykset:
    51
    Olisi varmaankin. Käytössä yhteensä 6 Elisa+Kolumbus liittymää.
    Alunperin kun tuon pakettiliitttymän tilasin niin sovittiin että laskutus
    on kalenterikuukausittain ja sain siitä kännyyn vahvistusviestinkin.

    Jälkikäteen kertoivat että on täysin mahdotonta laittaa
    sitä kalenterikuukausittain mitä kyllä ihmettelen.
    Nytten laskutus katkeaa välillä 4.-11. päivä eli 8 eri vaihtoehtoa ;)

    Laskun suuruuttakaan ei pysty viesteillä tarkistamaan eikä
    se näy myöskään Kolumbuksen aspan koneella ;)

    Elisa-liittymien puolella taas saldokysely laahaa 3-10 päivää
    jaljessä vaikka Saunalahden puolella pystyvat muutaman minuutin
    tarkkuuteen.

    Se hyvä puoli Elisan/Kolumbuksen aspassa on että sinne ei koskaan
    tarvitse jonottaa yli 30min koska puhelut katkeavat aina 30min kohdalla ;)
     
  11. rbrbrb

    Liittynyt:
    12/6/04
    Viestit:
    887
    Tykkäykset:
    0
    Kuluttajavirasto auttaa varmasti. Eihän tuossa ole mitään järkeä, kun et voi tietää koska minuutit on käytetty/paljonko niitä on vielä jäljellä.

    Maksat kuitenkin palvelusta kk maksua, joten sen mukaan pitää paketinkin toimia.
     
  12. samumanu Vieras

    Itellä 1 elisan liittymä vain sähköpostien lukua varten ja datapaketti 4€/25M kk. En missään vaiheessa oo saana selville tarkkaa päivää millon laskutus toppaa ja alkaa vaikka oon monta soittoa tehnä. Tästä syystä lopetinkin kunnon datakäytön eikä 25M voi ylittyä millään, en oo kuitenkaan jaksana valittaa sen pitemmälle ku ei oo mulle niin tärkee juttu mut aattelin ny mainita että on tämösiä onkelmia muillakin..
     
  13. Panda Vieras

    "Liittymän puhuttujen puheluiden määrä kuluvalla laskutuskaudella on 0.0 minuuttia ja lähetettyjen tekstiviestien määrä 0kpl"

    Tätä se on minulle hokenut syyskuusta 2006 asti. Aspan mukaan joilain asiakkailla se sanoo olevansa pois käytöstä ja että ei kellään muulla näytä nollaa... Joopa joo. Taitaa olla aika alkeellisia noi systeemit elisalla?

    Samaten kun poistin vastaajan netin kautta, parin päivän päästä oli sen oman hallinnan mukaan poistunut vastaaja. No viesti siihen vastaajaan oli jätetty kuitenkin viikkoja myöhemmin... Aspan mukaan "oli jäänyt verkkoon päälle". Tippasen huvittavaa-tai sitten ei. Kun ei "taas mikään toimi".
     
  14. LateX Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/12/03
    Viestit:
    869
    Tykkäykset:
    51
    Nytten oli sitten Kolumbus 1000min pakettiliittymä reilun viikon
    käyttämättömänä. Silla aikaa siihen oli ilmestynyt yli 500min puheluita.
    Voi tuo toki siitäkin johtua että tekstiviestillä tilattava saldo
    on ihan mitä sattuu. Joskus se on ilmoittanut saldoksi 100min
    ja että kauden vaihtumiseen on vielä 3 viikko aikaa. Parin päivän
    päästä se onkin 0 minuuttia ja sitten taas jotain ihan muuta.

    Harmitti vähän kun näytti etten ehdi puhua 1000min limiittiä
    täyteen mutta Kolumbus näköjään auttaa tässäkin ongelmassa ;)

    3 viikkoa sitten pyysin erittelyn niistä vuosien takaisista
    joita nyt ovat tammikuussa laskutelleet. Ei vaan ole sitäkään
    erittelyä tullut. Eli edessä taas muutaman tunnin jonotus aspaan.
     

Jaa tämä viestiketju