1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Elisa Elisan palvelumuutosten hinnoittelu webin kautta?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja SV-3310, 27/7/05.

  1. SV-3310 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    3/7/03
    Viestit:
    2316
    Tykkäykset:
    19
    Veloittaakohan Elisa itsepalveluna tehdyt muutokset, esim. vastaajan kielen vaihto, hinnaston mukaan vai onko web-käyttö maksutonta/halvempaa? Aspaan en voi juuri nyt jonottaa ja täällä varmastikin tiedetään.
     
  2. Janisku

    Liittynyt:
    13/1/05
    Viestit:
    472
    Tykkäykset:
    0
    Niiden hinnat mainitaan aina ko. muutossivulla.
    Katso vaikka niillä testitunnuksilla.
     
  3. aimo Vieras

    Ei sinne tarvitse kauan jonottaa, itse soitin tänään kahdesti ja kummallakin kerralla vastattiin HETI ;)

    Puhelinvastaajan hinnoittelu omalla palvelusivullani näyttää seuraavanlaiselta, eli sama tehdäänkö itse webissä vai asiakaspalvelun kautta:

    Avausmaksu 0 e

    Kuukausimaksu 0 e

    Viestien kuuntelu - liittymätyyppisi mukainen puhelumaksu Elisa Matkapuhelinliittymään

    Tervehdyksen vaihto tekstiviestillä - liittymätyyppisi mukainen tekstiviestin hinta

    Palvelukielen muuttaminen 7,89 e

    Salasanan palauttaminen 7,89 e

    Salasanan ohitus/kytkentä 0 e


    Toisaalta muutosta tehtäessä palvelu ilmoittaa aina, jos toimenpide on maksullinen.
     
  4. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3686
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Nettihinnoista ei ota mitään selkoa. Jossain vaiheessa jossain asiakastiedotteessa tms. luki että netin kautta muutoksia voisi tehdä maksutta, ja nyt monessa kohtaa mainitaan sama hinta kun muilla tavoin muutettaessa. Sitten kun katsoo lisäpalvelujen hinnastoa, siellä lukee "Useimmat lisäpalvelut saat puoleen hintaan kun hankit ne verkossa."

    Vastaavaa epäselvyyttä on muuallakin, lisäpalvelujen esittelyssä mainostetaan että Paikantimella voi lähettää tekstiviestejä hintaan 5c/kpl, mutta paikantimen sivulla ja lisäpalveluhintataulukossa mainitaankin hinnaksi 12c/kpl. Samoin palveluvalikon päivittäminen on taulukon mukaan maksullista, vaikka ainakin aiemmin se on ollut maksutonta ja palvelun esittelyssä ei puhuta mitään päivittämisen maksullisuudesta.

    Muutin vahingossa vastaajan kielen pari viikkoa sitten. Muutaman päivän sisällä pitäisi tulla lasku, kerron sitten onko kielen vaihtamisesta veloitettu.
     
  5. Janisku

    Liittynyt:
    13/1/05
    Viestit:
    472
    Tykkäykset:
    0
    Näin on valitettavasti melkein kaikilla operaattoreilla.
    Ikävintä tuossa on kuitenkin juuri nuo virhelaskut, jotka voi selvittää yleensä vain maksamalla, tai jonottamalla laskutusasiakaspalveluun, joissa on melkein aina yleensä ruuhkaa.
     
  6. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    No kokemusta on Sonerasta, sivulla ilmoitetaan kyllä selkeästi tilausvaiheessa, mikäli palvelusta menee maksu ja myös sen maksun suuruus.
     
  7. Janisku

    Liittynyt:
    13/1/05
    Viestit:
    472
    Tykkäykset:
    0
    Huomaa sana: melkein kaikilla.
    En nyt viitsi suositella mitään erityistäoperaattoria, koska siitä ei täällä edes pidetä.
     
  8. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3686
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Kielen vaihdosta ei ollut mitään merkintää laskussa.
     
  9. Janisku

    Liittynyt:
    13/1/05
    Viestit:
    472
    Tykkäykset:
    0
    Onneksi osaavat olla edes sen verran järkeviä, kun kerran hinnoista ei ilmoiteta selkeästi.
     

Jaa tämä viestiketju