1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Elisa Elisan laajakaista; asiakaspalvelun töppäilyt

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja vtormane, 4/1/05.

1. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Joo, vasta viime viikolla kytketiin Elisan laajakaista ja no nyt meni hermot :(

1. Tilatessa kysyin nimenomaan että saanko liittymän tauolle(eli ns. säilytykseen joka maksaa 9e/kk.) koska matkustelen paljon ja nytkin olen lähdössä helmikuun alussa ulkomaille 3-4 kuukaudeksi. Sanoivat liittymää tilatessa että toki, kyllä onnistuu. Nyt kun soittelin aspaan (jonotus kesti 1h 25 min) niin sanoivat tylysti että ei käy. Säilytys onnistuu kuulemma vain tiettyihin etelän kaupunkeihin.

2. Luvattua 40e lahjakorttia piti kirnuta erikseen, toisinsanoen eivät lähettäneet sitä tilausvahvistuksen yhteydessä kuten lupasivat liittymää tilatessa.

3. Tänään tuli lasku tietoturvapalvelusta jonka piti olla ilmainen 3kk. S-etukorttia tilatessa vilauttamalla. Soitto aspaan jossa vaan totesivat että oho. Eivät edes pahoitelleet virhettään.

Edellämainittujen syiden takia irtisanoin liittymäni tänään. Päätökseen vaikutti erityisesti kohta 1. Mielestäni maksan aivan turhaan 3-4 kuukauden kuukausimaksut kun olen ulkomailla. Jos olisin alunperin saanut oikeata tietoa niin en olisi koko laajakaistaa ottanutkaan vasta kuin reissun jälkeen keväällä.

Summa summarum: Ei vakuuta Elisan toiminta tällä saralla. Taidan ottaa Soneran liittymän reissun jälkeen, senverran pännii tämä touhu.
    Aivan järjettömiä myös nuo jonotusajat asiakaspalveluun. Jonotin laskutukseen 1h 25min! Ei voi muuta sanoa kuin hohhoijaa.

2. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Niin harvoin se vaihtamalla paranee :) Sonera takas niin kaikki taas toimii loistavasti.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mitäs järkeä on vaihdella jos parempaa ei ole tiedossa :) sillä vaivalla kinuaa ne luvatut asiat...

4. vtormane

Tykkäykset:
    0
    Niin, en nyt ihan ymmärtänyt mitä tarkoititte. Minulla ei siis ole ollut laajakaistaa ollenkaan ennen viime viikkoa...

Ajattelin vaan että jos saisi parempaa palvelua Soneralta ja vähemmän sekoiluja. Soneran liittymän saa käsittääkseni tauolle tänne korpeen.
    Elisa kiinnosti juuri siksi että saisin sen halutessani tauolle, hintaan 9e/kk. Mutta valehtelivat sen minulle päin naamaa jotta tilaisin liittymän.

5. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Ok, luulin, että sulla oli Sonera aikaisemmin. No ota se niin saat hyvää ja asiantuntevaa palvelua.

T. 12 vuotta Soneran asiakkaana

6. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sinulla sentään toimii jo ELISA ADSL,vaan ei minulla...Tilasin sen 15.11.2004 ja asennus piti olla ennen joulua...No,uusimman tiedon mukaan asennus piti olla eilen...eipä vieläkään...taitaa olla vieläkin paras vaihtoehto tänne korpeen tämä primetime...

Ei se mitään vaikka jonotit aspaan noin pitkään...minä jonotin vain 20min jonka jälkeen aspassa ei tienneet asiasta mitään...

7. Arskis

Tykkäykset:
    0
    No niin, luulin, että vain mulla ei tuo Elisan laajakaista oikein toimi, sillä nytkin surffailen neljän megan nopeudella, joka kuitenkin mittarin mukaan on 98.7kbps.

Eli kyllä minä mieluummin maksan kuuskymppiä sille, joka edes yrittää toimittaa asiakkaalle tuotetta, josta asiakasta veloitetaan.

Olen ilmoittanut asiasta jo marraskuussa, mutta kun Elisalla on ollut nuo uusien asiakkaiden hankintakampanjat, niin ei kai siinä vanhoja asiakkaita muisteta.

8. vtormane

Tykkäykset:
    0
    Niin taitaa olla. Onneksi en kerinnyt vielä sulkea primetimeä.

9. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Ja täällä taas aivan tyytyväinen elisa adsl-asiakas.. Ei ole ollut ongelmia laskutuksessa tai muussakaan..

10. visio

Tykkäykset:
    0

11. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Soneran webmail on kyllä luvattoman usein poissa käytöstä, mutta finderit sun muut keltaiset pörssit ovat pelanneet moitteetta aina kun olen tarvinnut. Se tosin harmittaa, että dial-up -oikeus poistuu 512 -yhteysasiakkailta tässä kevään mittaan, samoin kun nämä finder ja keltsi-palvelut. Yhteysnopeutena 512 riittäisi oikein hyvin, mutta toisaalta näitä palveluita on jo oppinut pitämään tarpeellisina, jatkossa ne kuuluvat vasta 1M ja nopeampiin liittymiin.

Tuo roskapostiongelma on enemmän kiinni itsestäsi kuin ISP:stä, sitä sähköpostiosoitetta ei kannata käydä tunkemassa joka paikkaan.

terv. nykyisin 0 spämmiä / kuukausi pääpostlootaan, muihinkin vain satunnaisesti

12. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    On aika monta asiaa mitkä eivät ole Soneralla toimineet, eipä taida olla sen parempi kun muutkaan.

Tässäpä yksi huvittava kertomus sonerasta: http://www.ohjelmatiedot.com/sonera.html

13. huppu

Tykkäykset:
    0
    Kylläpä teillä on pitkiä tilausaikoja.

Minä tilasin 30.11.2004 DNA Laajakaistan ja 3.12. klo 11 se alkoi toimia..

Sain asennuksen ja ADLS-modeemin ilmaiseksi. Joulukuun kk-maksua ei tarvitse maksaa, vasta tammikuu on ensimmäinen kk-maksu.

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
  15. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Juttu on ollut aikaisemminkin täällä mutta olipahan taas hyvä muistella mitä kämmäystä homma voikaan olla. Toivottavasti pojat ovat ottaneet opikseen ja korjanneet tilanteen.

16. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Spämmiä omaan Soneran laatikkooni ei ole kertaakaan tullut, luukku.com on täynnä roskaa, jota en käytä juuri ollenkaan muuhun kuin rekisteröintipalveluihin. Ehkä juuri tuo aiheuttaa massiiviset roskapostimäärät 50-100 kpl/viikko?

17. Arskis

Tykkäykset:
    0
    Tänään sattui tuommonen aika outo tapaus, kun Elisan asiakaspalvelija soitti minulle.

Hieman taustaa tapahtumille.

Sain aikoinaan Elisalta kirjeen, jotta nyt vaihtamaan Soonin ADSL Elisan ADSL:ksi. Saisin kuulemma nopeuden tuplana ja kaksi kuukautta ilmaiseksi ADSL:ää käyttöön.

No, pöljänä ihmisenä tartuin tarjottuun oljenkorteen kiinni.

Mitä sain?

No kaksi kuukautta ilmaista 'ADSL:ää', todellisuudessa nopeus oli mittarilla mitattuna muutaman päivän oikea, muuten alle ISDN:n.

Eipä muuta kuin vikailmoitusta tekemään. Soitin lukuisina päivinä Elisalle, ainut mitä sain oli kuunnella pitkiä pätkiä pelkkää ihme lässytystä, että nyt on hieman ruuhkaa ja voit asioida myös netissä.

Sitten menin asioimaan nettiin.

Aloitin kirjeenvaihdon netissä Elisan kanssa marraskuussa ja tänäkään päivänä, ellei nyt, sillä aikaa kun kirjoittelen tätä, ole nopeutta saatu sellaiseksi joksi se piti muuttua marraskuun alussa.

Sitten siihen tämän päiväiseen soittoon. Siellä oli tosiaan se Elisan asiakaspalvelija laskutuksesta. Hän ilmoitti iloisella äänellä, että ei minulta ole perittykään kahdelta kuukaudelta ADSL-kuukausimaksua. Johon vastasin, enkä minä ole saanut sellaista nopeutta, joka minulle on luvattu. Hän ilmoitti, että saan automaattisesti laskun tammi- ja helmikuulta kahden megan hinnan mukaisesti, johon totesin, että älkää laittako sellaisia laskuja, kun minulla on nopeus edelleen alle ISDN:n. Olen ehkä pakotettu vaihtamaan operaattoria, kun te peritte asiakkaalta rahaa ja ette suostu antamaan vastinetta.

Hetken siinä keskusteltuamme hän karjaisi, että enkö minä voi kuunnella häntä johon totesin voin toki, mutta jostain kumman syystä kännyni oli päättänyt katkaista yhteyden, jotta en saisi kuulovauriota tämän asiakaspalvelijan käsittelyssä.

Ymmärrän kyllä asiakaspalvelijaa, että jos virman tuote ei ole kunnossa ja tulee jatkuvasti soittoja, niin kai siinä jossain vaiheessa menee hermot, mutta kyseinen henkilö on kyllä siinä tapauksessa väärässä paikassa töissä.

Eli mitä tästä opin, ei olisi kannattanut siirtyä Soonista Elisalle, koska silloinen nopeus oli todella vauhdikas tämän päiväiseen nopeampaan nopeuteen verrattuna, eli tyhmästä päästä kärsii koko perhe.

No en vaihda vielä operaattoria, mutta katsotaan kuinka kauan Elisalla menee nopeuden saattamiseksi laskutuksen mukaiseksi.

18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Oletko varma että johtuu Elisasta, eikä toisesta päästä tai linjasta?
    Tosin moni asia viittaa siihen, luulin että Soonin ADSL tuotteet ovat siirtyneet automaattisesti Elisan nimen alle, mutta ilmeisesti ne on sitten erillään.

19. tonyyq Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone
    Soneralla toimii hyvin ainoastaan aspaan saa välil venata jonkin aikaa..

Jaa tämä viestiketju