1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Elisa Elisan kaapelimodeemiyhteydet tiltissä 24.4.

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Siniviiva, 24/4/07.

  1. Siniviiva

    Siniviiva Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/1/05
    Viestit:
    3025
    Tykkäykset:
    102
    Aamupäivällä meni nettiyhteys poikki, soitto aspaan 15 minuutin jonotuksen jälkeen antoi tiedon, että valtakunnallinen vika, ei tietoa kestosta. Iltapäivän lopulla vikailmoitusnumerossa nauhoitettu tiedote kertoi samaa. Nyt yhteys näkyy palautuneen. Aika pitkä katkos ja informaatio missä mennään tasan nolla. Ei näin!
     
  2. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
  3. Siniviiva

    Siniviiva Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/1/05
    Viestit:
    3025
    Tykkäykset:
    102
    Joo, paljon varmaan auttoi kun ei nettiiin päässyt... Mutta saipahan muut infoa. Lähes puoli vuorokauttahan tuossa meni kunnes homma taas pelaa ainakin Jyväskylässä.
     
  4. O.J. Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9496
    Tykkäykset:
    108
    Asiakkaalle hyöty on vaan nolla.

    Sanokaas joku viisaampi, että olisiko miten vaikeaa käytännössä toteuttaa asiakkaalle vikatilanteissa esim. tekstiviesti-ilmoitus laajakaistaoperaattorilta? Joskus Soneran ADSL oli vkl:n ajan nurin ja mitään tietoa asiasta ei ollut ensin missään, ennen kuin seuraavana päivänä uutisissa. Todennäköisesti vähentäis turhia soittoja aspaan ja asiakas ei tarviis etsiä vikaa omista laitteistaan.
     
  5. kimmo Vieras

    Ei edes puhelimella? No joo, itsekin samaa mieltä, eli tiedottamiseen olisi syytä panostaa, jos/kun vikoja ilmenee, ainakin näitä hieman pitempiaikaisia.
     
  6. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    tekstiviesti-ilmoitus on ajatuksena hyvä, mutta ongelmaksi tulee se että mistä kaivaa se nro johon viesti laitetaan?

    vasta tilattuihin internetyhteyksiin se voisi olla sopimuksessa mainittu puh numero, mutta entä vaikka viisi vuotta sitten tilattuun, mistä siihen numero? tai, jos numero jostain saadaan, eikä käyttäjää ole merkitty, todellinen käyttäjä onkin 8v. nassikka, viestin informaatioarvo 0...

    tai, jos viesti laitetaan asiakkaalle, kuka päättää mistä vioista tieto laitetaan viestinä? tunnin käyttökatkoksesta, vuorokauden tjt? sehän tuo operaattorille huonoa mainosta jos vaikka tunnin katkoksesta aletaan määrätietoisesti asiakkaalle viestiä laittamaan, huono maine alkaa leviämään ;)
     
  7. kimmo Vieras

    Tätä samaa olen ehdottanut DNAlle, kun aikoinaan heidän gprs-yhteytensä oli nurilleen jatkuvasti. Alkoi sylettää, kun käytin siihen aikaan tätä kiinteämaksuista gprssää laajakaistan korvikkeena, eikä se toiminut useaan päivään. Pariin kertaan laittelin windowsin uusiksikin, kun kuvittelin vian olevan omalla koneella, kunnes tajusin aspaan soitella.
    Kertoivat että mahdollista olisi laittaa tekstaria koko asiakaskunnalle, mutta ei kait sitten tämmöistä kukaan ole ikinä ryhtynyt tekemään.
    Minusta tietämättömyys on näissä ongelmissa pahinta..jos tiedät vian olevan operaattorin laitteissa ja se on "korjauksen alla", niin suhtaudut siihen paljon lepposammin.

    No joo, Apachehan tuossa laittoi pari pointtia..itse ajattelin näemmä lähinnä matkapuhelinpuolta, mikä täysin eri asia kuin nyt kyseessä oleva. Mp-puolellahan nuo numerot ovat tietty tiedossa, laajakaista puolella ei välttämättä.
    Taidan olla loppupäivän hiljaa.
     
  8. O.J. Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9496
    Tykkäykset:
    108
    Jos jos jos... Operaattorin sivuille omiin tietoihin mahdollisuus ruksata tämmöinen ilmoitusmahdollisuus ja siihen puhelinnumero.
     
  9. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Vähän uskoa tekniikkaan kimmo! Jos pitää laitteet kunnossa ja tarkkailee normaalitilanteessakin niiden toimintaa, pystyy kyllä melko helposti päättelemään onko vika omassa vai operaattorin päässä.

    Kuten olen aiemminkin sanonut niin on hyvä olla jokerikortti (=vaihtoehtoinen yhteys) takataskussa hätätilanteita varten, esimerkiksi älypuhelin ja tarvittaessa toisen operaattorin kortilla varustettuna jos oikein tärkeitä juttuja puuhailee työkseen.
     
  10. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    tuossa on kehitysideaa eteenpäin :)
     
  11. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Kyllähän jo nyt lähes kaikilla operaattoreilla on nettipalveluissaan mahdollisuus asiakkaiden ylläpitää ajantasaisia yhteystietoja, mutta kuinka moni sen tekee. Olisiko promille optimistinen arvio?
     
  12. kimmo Vieras

    Pah, minä olen pitänyt laitteita kunnossa pitempään kuin moni täällä on elänytkään. Siltikin tietämystekniikka on siitä merkillistä, että joskus menee usko itseensä, eikä operaattorin servereille ole pääsyä, joten ei pysty tietämään missä vika. Silloin on pakko yrittää niitä ainoita keinoja mitä on, eli hakea omasta päästä vikaa. Sieltä se on usein löytynytkin, ainakin mikäli tuttavapiiriä on uskominen.
     
  13. Siniviiva

    Siniviiva Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/1/05
    Viestit:
    3025
    Tykkäykset:
    102
    Kävin pitkin päivää katselemassa teksti-TV.stä olisiko siellä mainintaa asiasta, muitsaakseni Soneran sähköpostikatkokset oli siellä informoituna mutta tästä ei ollut tavuakaan ja kyseesä kuitenkin totaalinen black-out koko netin suhteen. Kävi jo kylmät, että kuinka erääntyvät laskut saadaan Solossa hoideltua. No alkoihan tuo pelittämään mutta varsin pitkä aika tuosta kertyi, koituukohan tuosta mitään hyvityksiä?
     
  14. SV-3310 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    3/7/03
    Viestit:
    2316
    Tykkäykset:
    19
    Uutisena netin toimimattomuus neljällä paikkakunnalla arkipäivänä on hieman eri luokkaa kuin ennalta suunnitellun operaation epäonnistuminen viikonloppuna. Sulla ei ollut puhelinta jolla olisit voinut tarkastaa tilanteen?
     
  15. Siniviiva

    Siniviiva Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/1/05
    Viestit:
    3025
    Tykkäykset:
    102
    Lue avausviesti...
     
  16. ajantawarat

    ajantawarat Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    1/1/03
    Viestit:
    6607
    Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    Kukin tavallaan. Minä syötän erääntyvät laskut HETI niitten tultua postiluukusta SOLO:n järjestelmään. Esim kokovuoden vuokrakuitit sekä liikkeestä että varastosta. Kaikki muutkin laskut ihan samalla systeemillä. Ei tarvitse miettiä milloin on eräpäivä, sieltä ne menee oikealla ajallaan. Sinulla on tosi pikalaskuja kun parintunnin katkos tekee jo luottotiedot mustiksi ? Aamupäivällä posti tuo laskun ja iltapäivällä itket kun niitä ei saa maksettua. No meitä on moneen junaan ja osa jää vielä staijaan steissille. Ps jottei stressi liikaa vaivaa niin nuo kiireelliset laskut saa hoidettua myös pankkien aulatiloissa tai automaatilla ihan "seinässä".
     
  17. Siniviiva

    Siniviiva Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/1/05
    Viestit:
    3025
    Tykkäykset:
    102
    Niinpä, jos olisi ollut yhteys käytettävissä. Ei tässä mitään pikalaskuja ollut kyseessä vaan Elisan paska yhteys.
     
  18. ajantawarat

    ajantawarat Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    1/1/03
    Viestit:
    6607
    Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    Eli sinulle tuli sittenkin omien sanojesi mukaan pikalasku. Nuo laskut voi syöttää niiden TULLESSA järjestelmään, mutta jos on perseauki niin silloin täytyy näemmä hoitaa asia tuon kahdentunnin aikana kun oli se maan mullistava katkos , tuohan ei edes koskenut kuin pelkkiä kaapeliasiakkaita, ikävää heille kumminkin. Tällä en puolustele minkään operaattorin katkeilevia yhteyksiä vaan järkevämpää laskukäytäntöä yritän selittää (näemmä turhaan). Vaihda paska pois niin pääset valittamasta. Itselläni toimii ADSL koko aika ihan loistavasti.
     
  19. Siniviiva

    Siniviiva Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/1/05
    Viestit:
    3025
    Tykkäykset:
    102
    Vedät mahtavia johtopäätöksiä. Luetun ymmärtämisessä jotain vaikeuksia siellä? Myöskään tuo katko ei ollut kaksi tuntia vaan lähes puoli vuorokautta, mikä myös kävi tuolta ylempänä selväksi.
     
  20. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Onhan se kiva, että ihmisille opetetaan nykyään elämänhallintaakin nettiyhteyden toimivuuden ehdoilla. Eiköhän parasta olisi se, että nettiyhteys toimisi sen 24/7, jolloin asiakkaat pääsevät maksamaan laskunsa tai runkkaamaan nettipornon ääressä tai mitä sitten tekevätkään ihan milloin tahansa haluavat.

    Ehkä ei nyt kuitenkaan kannattaisi puuttua siihen miten ihmiset laskunsa maksavat ja milloinkin.
     

Jaa tämä viestiketju