1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Elisan Heimo

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja SotaSANKARI, 20/5/04.

1. SotaSANKARI

Tykkäykset:
    0
    Onko kellään hajua näkeekö jostain päin Elisan sivuja, että mitkä numerot on kytketty omaan Heimoon ja pystyykö niitä ite muuttelemaan?

2. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Heimossa olevia numeroita ei näe itse mistään, eikä niitä voi myöskään muutella muuta kuin edustajaliikkeessä käymällä tai asiakaspalveluun soittamalla.

3. smrk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    42
    Ei näe, eikä niitä voi muutella (paitsi lankaliittymää). Heimoon liitytään ja siitä erotaan. Siis ei ole sinun asiasi liitellä muiden liittymiä heimoosi.

4. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Heimoon liittyessä ilmoitetaan mikä tahansa olemassaolevassa heimossa oleva lanka/gsm-numero.
    Numero voi kuulua korkeintaan yhteen heimoon.

5. Testailija

Testailija Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    61
    Puhelinmalli:
    Lumia 950
    Mielenkiintoisia havaintoja

Heimo-numerot kytketään toimimaan jo ennen kun tulee tekstiviesti-ilmoitus liittymän siirtopäivästä Elisalle, vaikka itse siirtoajankohtaan olisi aikaa reilusti yli viikkokin. Näin saa soitella edullisilla hinnoilla heti ja vieläpä toisen operaattorin verkossa oleviin numeroihin. Niinikään Heimo-numero toimii Elisalta pois lähtiessä ainakin vielä seuraavana päivänä. Niin, tietääkö joku miksi ne sen tuollaisella aikataululla kytkevät?

Soneralla homma on tarkempaa. Kotisoitto toimii vasta kun liittymä on Soneran verkossa auki ja lakkaa sillä hetkellä kun liittymä lähtee Soneralta. Tosin Elisahan antaa mahdollisuuden lähetellä tekstiviestitkin Heimo-numeroilla ja vieläpä niin, että puhelin näyttää viestin lähettäjätiedossa Heimo-numeroa. Vielä kun saisivat homman pelaamaan niin, että myös puheluissa olisi näin, jolloin ei tarvitsisi erikseen tallentaa molempia numeroita – tavallista saapuvien puheluiden näyttöä varten ja Heimo-numeroa lähteviä puheluita varten. Vihje: Itselläni kun ei ole ollut vastaajaa ja olen soitellut vain yhteen Heimo-numeroon, niin olen tallentanut vastaajanumeron paikalle kyseisen Heimo-numeron ja muistiin varsinaisen numeron. Näin on saapuvan numeron niminäyttö pelittänyt ja silti on ollut kätevä soitella Heimo-numeroon.

6. smrk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    42
    Re: Mielenkiintoisia havaintoja

Käsittääsekseni numerot voi laitta perätysten eli 050001 ja siihen kiinni sitten itse numeron loppuosa. Näin puhelin tunnistaa soittajan mutta soittaa heimonumerolla. Loppukrääsä ei haittaa numeroa valittaessa.
    Minä tallensin luetteloon erikseen heimonumerot ja sulkuihin (heimo). Lisäksi numeroihin joihin ei ollut aikomuskaan soittaa tallensin ristikkomerkin alkuun.

Ongelma tuossa on takaisin soittaminen. Varsinkin lankapuhelimesta jos soittaa takaisin näytössä olevaan numeroon eikä heimonumeroon voi tulla 20 senttiä minuutissa ylihintaa.

7. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Joskus viime vuonna tuollainen olikin käytössä.
    Kun minulle soitettiin toisesta heimonumerosta niin näytöllä luki '050 00x calling'.
    Sama tilanne oli myös tulevissa tekstiviesteissä.

8. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

No tottakai siinä lukee pelkkä numero jos et oo tallentanu heimonumeroa.

Ja mitä haittaa siitä on jos joutuu tallentamaan molemmat numerot ko. henkilöille? Mä oon laittanu heimo-kavereille oletuspuhelu ja -tekstiviestinumeroiksi heimo-numeron ja MMS-numeroksi tavallisen, koska MMS ei ainakaan vielä toimi heimon yli. Sähköpostioletukseksi tietysti sähköpostiosoite.

9. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Siis tarkotinkin, että näkyi soittavan liittymän heimonumero, eikä numero tavallisessa muodossa +35850xxxxxxx.

10. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    291
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki

???? minulle tulevissa näkyy kylläkin tuo kokonumero 050....... ei mitään heimonumeroa,näinhän tuo on aina toiminut ja kokeilin äsken vielä varmuuden vuoksi

11. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

Niin minullakin näkyy nyt, kyse olikin viime vuodesta.

12. Miqqo

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    -

Voiko noita heimonumeroiden järjestyksiä muuttaa jälkikäteen että 050001 on tietty numero ja 002 toinen jne, kun ne ilmeisesti tässä kytkemisvaiheessa menevät senmukaan, mikä numero kytketään heimoon ensimmäisenä. Ja jos noita järjestyksiä voi muuttaa, niin onnistuuko se ihan aspaan soittamalla vai miten?

13. ajantawarat

Tykkäykset:
    291
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki

on näkynyt niin kauan kuin on ollut koko heimo palvelu,sitä ennen jollain toisella nimellä,olisiko ollut jokin koti.............

14. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19

Kotilinja.

15. Testailija

Testailija Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    61
    Puhelinmalli:
    Lumia 950

Smrk tarkoitat siis, että numero tallennetaan näin 050001050xxxxxxx ja saapuvissa puheluissa kone tunnistaa soittajan numeron loppuosasta ja lähtevissä puheluissa heimon jälkeiset "ylimääräiset" numerot eivät haittaa mitään.

Tuo tuntuisi olevan juuri noin. Voiko joku vahvistaa? Muuten joutuu nimittäin tallentamaan sekä heimo- että tavallisen numeron, koska tosiaankin saapuvissa puheluissa kone näyttää tavallista numeroa ja tekstareissa sitten taas heimonumeroa.

16. ajantawarat

Tykkäykset:
    291
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki

Minun puhelimissani ainakin tällä vuosituhannella voi saman nimen alle tallettaa usean eri numeron.Omansa niin mms viesteille tekstiviesteille koti/työ/jne numeroille ja aina lukee vain ko. henkilön nimi taulussa eri symboleitten kera kun tulee jokin yhteydenotto jossakin muodossa. Ilmeisesti ongelma koskee

a: museopuhelimia

b: puhelinmerkkejä joissa mahdollisuutta ei ole

c: ?

tietenkin kotipuhelimissa tuo on ongelma,mutta niitähän ei kuulemma kenelläkään ole eikä kukaan tarvitse :)

näin sain kuulla eräässä topickissa

17. MEW3

Tykkäykset:
    0

c: ihmisiä jotka käyttävät sitkeästi SIM-kortin muistia johon saa vaan yhden numeron/nimi. Mahdollisesti vaihtavat kortin usein puhelimesta toiseen.

Vai museopuhelimia... Monenkohan vuoden kohdalla raja menee? kolme? vai jopa viis? :)
    Entäs halvemmat puhelimet, onko esim. Nokia 1100:s omaa muistia? voivoi, pitäis tietää... :(

18. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

1100:ssa on omaa muistia 50 numerolle, mutta esim. erittäin yleisesti käytössä olevissa 3210:ssa ja 3310:ssä ei ole omaa muistia.

19. ajantawarat

Tykkäykset:
    291
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki

on se hassua että jotain harmia lypsäjille tästä aiheutuu :)

kandee ostaa vaikka jokin halvempi noksu (tms) missä on oma muisti ja tarpeeksi iso

sinne kaikki numerot ineen ja ei mitään väliä vaikka välillä tunkee eri korttia sisään,aina on numerot tallessa

Jaa tämä viestiketju