1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Elisa Elisa Viihde korvaa SaunaVision

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja MGM, 31/3/09.

1. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/17407.cfm

Jaahas. Enemmän mennään vain emo Elisaan päin... =)

2. Hakki

Hakki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
  3. tahratonteraes

tahratonteraes

Tykkäykset:
    0
    Jos aina sielläkään, täällä missä minä asun ei ollut tarjolla kuin Sonera, vaikka kuitenkin melko suuressa kaupungissa asutaan.

4. JAK Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    255
    Ai Kiikku on suuri kaupunki?

5. tahratonteraes

tahratonteraes

Tykkäykset:
    0

Se on kaupunginosa. Osa isompaa kaupunkia.

6. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Joo. Olihan tää odotettavissa. Saunalahti ja sen asiakkaat on tätänykyä ainoastaan Elisan beta-testausympäristö. No lupailut on kovat, että tulee siirtotarjouksia Saunavisio -> Elisa Viihde. Saapa nähdä, millaisia sitten ovat meille ei-Elisan saatavuusalueilla asuville.
    Saunavisio on sinänsä ollut hyvä tuote, vaikka tuotekehitys lopetettiinkin täysin kesken.

7. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Ja ilmeisesti samalla tulee pakkokytky Elisan ADSL:ään? Saunavisiota kun pystyi käsittääksen käyttämään kenen tahansa laajakaistalla?

Ei meinaan kovin kilpailukykyinen tuote kaupungeissa, joissa on halvempi ja nopeampi LAN pohjainen netti saatavilla. Pitäisi maksaa 25€ ADSL:stä, jolla ei tee yhtään mitään.

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    arkoitatko että nykyää (2009) on osa isompaa kuntaa (n.50 000) ? ja sitä ennen osa pientä kuntaa (n.10 000).

Vieraan operaattorin alueella kuluttajatuotteita ei kovin hanakasti toimtietaan kuin vähän isompiin ja tieheään asutumpiin taajamiin, markkinaosuus kilpailu on rahoittunut kummasti joten rahalla sitä ei tarvitse enään ostaa.

Eli tässä maassa on monia kuntia joissa kuntakeskusken alueella saattaa kuluttajista kilpailla useampikin operaattori vuokrajohdoilla ja omia kuituja ja piuhoja vedetään uudiskohteisiin ja myös vanhoihin taloyhtiöihin. Keuempana maaseutukylissä sitten touhu rauhallisempaa, ja liitoskuntien osalta tilanne voi vaihdella, eli nykyään samassa kunnassa saattaa olla alueellisesti eri kupari operaattorit.

9. JAK Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    255
    Kehuuhan se P. Lehti Saunalahden Palstalla, että myöhemmin tulee markkinoille tuote jota voi käyttää kenen tahansa ADSL:lä, kunhan nopeutta löytyy se 8 megaa. Toisaalta P. Lehti kehui taanoin, että Saunavisioon tulee maksukanavia, mutta eipä tullut.

10. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Maksaa suoraan TV-kaista palvelusta niin ei tarvii elisan tuotteita käyttää.

11. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Tätä ei taida saada ilman Elisan laajakaistaa. Mitä nyt elisan sivuilta katsoin, niin myydään pakettina.

12. webbimato

Tykkäykset:
    5
    http://www.tvkaista.fi

13. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Elisa on päättänyt lopettaa palvelustaa sen ehkä kaikista parhaimman ominaisuuden, eli jatkuvan 36h tallennuksen.

http://palsta.elisa.fi/index.php?topic=863.0
    http://fin.afterdawn.com/uutiset/ar.../elisa_viihde_paketin_ominaisuuksia_karsitaan
    http://www.digitoday.fi/viihde/2010...isa-viihde--palvelun-karsimisesta/20102080/66

Elisa kehtaa vielä valehdella että palvelu olisi ollut pelkkä kokeilu jota ei ole edes mainostettu kenellekään.
    http://img713.imageshack.us/img713/5439/36tuntia.jpg

Vaikka Elisa yrittää muuta selittää, mielestäni täysin riittävä syy asiakkaalle purkaa halutessaan määräaikainen sopimus. Hinnanalennusta kannattaa toki vaatia ensin.

14. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Aika törkeä veto, kieltämättä. Onneksi tässä Saunavisiossa ei moista ole, niin ei harmita :)

15. Matta

Tykkäykset:
    0
    Taisi Elisa lähteä riskillä liikkeelle ilman sopimuksia sisällönomistajien kanssa ja nyt lopahti rohkeus...

Tuossa on Elisalla sellainen riski, että porukka lähtee tuon nojalla irtisanomaan määräaikaisia sopimuksia.

16. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    No itse otin palvelun ENNEN tuon BETA palvelun tuloa ja beta palveluna se on ollut ainakin tv-ruudussani näkyvissä. Muusta en tiedä. Tuskimpa tuo on kovin määrääväjuttu. Itse olen kaksi kertaa kokeillut tuota palvelun toimintaa. Yleensä ajastan ohjelmani joko boksilla ,tietokoneella tai kännykällä. Ne mitkä haluan.

17. mk123

Tykkäykset:
    0
    Beta-sanahan näkyi vain digiboksissa. Elisan omilla web-sivuilla otsikon ominaisuudet alla tuo oli ihan normaalina ominaisuutena mainittu siihen asti kunnes poistivat sen kaikessa hiljaisuudessa. Lisäksi aikoinaan ominaisuuden tuomisen yhteydessä sekä twitter, Elisan oma palsta että digiboksin viesti tuosta ominaisuudesta ei kertonut mitään betasta.

Mutta olet oikeassa, tuo ei välttämättä ollut kaikille merkityksellinen ominaisuus ja heitä se ei häiritse (paitsi ehkä jos miettii miten Elisa nyt piiloutuu Beta-sanan taakse vaikka käytti ko. ominaisuutta markkinoinnissaan hyödyksi).

Mutta on myös käyttäjiä jotka pitivät tuosta ominaisuudesta esimerkiksi silloin kun joku tuttava oli maininnut jostain mielenkiintoisesta ohjelmasta edellisenä iltana, tuon avulla sitten ehti hakemaan sen yhden ohjelman talteen ja katsoa.

18. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3467
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Minä olen ainakin tuota 36h-ominaisuutta käytellyt päivittäin.

19. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Se ehkä yksi noiden palvelu digiboxien parhaita vahvuuksia, kaiken muun voi tehdä kohtuudella kotiboxilla, mutta kanavanipujen puskurointi omaan boxiin käy jo levyjen päälle.

20. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Itse ainakin laitoin Elisalle asiakaspalveluun viestiä, että jonkinlaista hyvitystä esimerkiksi kuukausimaksuun tulisi tehdä, koska itse tilasin tuon koko Viihteen lähinnä vain tuon 36h-palvelun takia. (Oikeastaan ainoa palvelu, joka minulle tuo jotakin lisäarvoa tuossa.) Heidän puhelinmyyjänsäkin sitä minulle mainosti, että se on parasta koko systeemissä ja erittäin kätevä. Eikä sanaakaan mistään betasta tai että se olisi vain kokeilussa.

Jos minä tein 24 kuukauden sopimuksen ja sitoudun maksamaan tiettyä hintaa kaksi vuotta, niin kyllä heidänkin pitää sitoutua toimittamaan minulle ne palvelut mitä tilaushetkellä lupaavat sen 24 kuukautta.

Jaa tämä viestiketju