1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Elisa: Sim-lukituksen poisto omalla kustannuksella

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Dexmir, 17/11/06.

1. Dexmir

Tykkäykset:
    0
    Sanoivat liikkeessä, että SIM-lukitus pitää poistaa omalla kustannuksella mikäli ostaa puhelimen itselleen sit joskus (meilläpäin ilmeisesti kohta) ja puhelin siirtyy minun käyttöön.. onneks tämä minun nykyinen liittymäni käy tähän puhelimeen ilman lukituksen poistoa.. mutta jäin miettimään, et minkähänlainen summa tämä avaaminen mahtaa olla?

2. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    "ostaa puhelimen itselleen sit joskus"->tarkoittaa mitä? Puhelin siirtyy välittömästi kuluttajan omaisuudeksi kun sopimus on tehty.

SIM-lukituksen poistaminen taas on kuluttajalle maksutonta kun sopimuskausi on päättynyt. Ilman poikkeuksia.

edit: ilmeisesti tarkoitit kuitenkin että maksat puhelimen kokonaan pois kesken sopimuskauden? Tällöinkin sopimus loppuu puhelimen osalta ja Elisa on velvollinen toimittamaan lukituksen purkuun tarvittavan koodin veloituksetta.

3. Dexmir

Tykkäykset:
    0
    Jeps, kesken sopimuskauden aion ostaa puhelimen pois eukolta et hän saa uuden läppämallin.. kuitenkin, tämä myyjä sanoi, että omalla kustannuksella tulee poistaa SIM-lukitus. Onko tämä jonkinlainen softapäivitys tai vastaavaa.. kuitenkin, mulla toimisi nykyinen liittymä (kolumbus) tässä elisan verkossa.. mut jäin vain ihmettelemään että _JOS_ he veloittavat, niin paljonko tällainen mahtaisi olla?

4. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3447
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Asiakkaan sitä pyytäessä...

5. samumanu Vieras

Varmaan elisa on tohon velvollinen mutta tiedän 2 ihmistä jotka sitä koodia ei oo elisalta saaneet vaikka kuinka yrittäneet, kummallekin heistä sekä itselleni asiakaspalvelusta törkeesti sanottiin että vaikka puh onkin jo kokonaan maksettu koodin saa vasta 2v päästä sopimuksen teosta. Et tommoisiin oon itse törmänny, ketään en tunne joka koodia ois saana elisalta mut ehkä heitäkin on... Yhden tunnen joka koodin kyl soneralta sai.

6. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3447
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Ei kannata antaa periksi.

7. samumanu Vieras

Ei kannatakkaan mut ite en asiaa hoitele ku ei oo mun hommista kymysys. Ite toki en antaisi periksi mut toisaalta en kytkyihin ikänä lähdekkään..

8. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3447
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Vannomatta paras.

9. sonyerkki Vieras

Ei muuta kuin äkäinen soitto asiasta Elisalle. Jos asia ei etene, ota yhteys paikalliseen kuluttajanasiamieheen..

10. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Taasko se Elisa valehtelee ja huijaa asiakkaitaan? Ei olisi ensimäinen kerta. Mitäs niissä papereissa nyt sitten lukee mitä olette allekirjoittaneet tuon puhelimen omistajuuden osalta? Tuohan on ihan naurettavaa.

Sanoin jo aikanaan ja tuonne operaattorit puolelle olen kirjoittanut ensimmäisenä mitä ongelmia koko kytkyasiasta tulee. Elisa on sellanen firma kenen kanssa sopimuksia en tee ikinä enään. Sen takia kuluttajaneuvojat ym. on ollu vastaan koko kytky hommaa. Kun sielä aina joku venyttelee lakia.

11. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3447
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Kaikkihan nuo sitä vuorotellen harrastavat.

12. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Niin ne näköjään joo on... sen sitä saa kun kytkykauppaan suostuu.

13. samumanu Vieras

Ei ei niin ei, noihin en ikänä sorru kyl se on 100% varma. Puhelimia saan ilmaiseksi käyttööni vaikka 100kpl niin ei olisi mitään järkeäkään. Ja lisäksi olen koko kytkykaupan inhooja ollu alusta pitäen, en pidä systeemistä eikä se mulle/mun käytöllä edes halvimmaksi tulisikaan. Toki jos toi tuo mukanaan niitä kovasti kehuttuja "palveluita" ja nopeampaa dataa niin säilyköön kytkykauppa vaikken itse sorrukkaan.

Mut tuntuu moni mukaan lähtevän sen enempää asiasta ymmärtävän ja sit tulee onkelmia, nykypäivän tapa kun on monasti pistää nimensä papereihin alle ymmärtämättä mihin sitoutuu.

14. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230

Jaa tämä viestiketju