1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Elisa Elisa shopit ja puhelimen takuu huolto. (Huono palvelu)

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja hellqvist, 18/6/12.

  1. hellqvist

    Liittynyt:
    22/6/02
    Viestit:
    335
    Tykkäykset:
    22
    Pitäisikö vaatia korvauksia?

    6 Kesäkuu vein kaksi huawei u8800 puhelinta Vaasan Elisashopitiin takuuhuolettavaksi. Viellä tänään 18.6 kuin minä kävin kyselemessä puhelimia sain tietää että puhelimet eivät ole vieläkään lähetetty optima huoltoon vaikka vein niitä kaksi viikkoa sitten Elisa shopit Vaasaan.

    Huawei Ideos X5 White
    Imei: 35304304053xxx6
    Työtilaus OPT3848xxx1

    Työntila: Liike kirjannut työn, ei saapunut vielä Optimalle
    06.06.2012 14:04

    Huawei Ideos X5 Black
    Imei: 35304304425xxx5
    Työtilaus OPT3848xxx1

    Työntila: Liike kirjannut työn, ei saapunut vielä Optimalle
    06.06.2012 13:59

    Tämä on siis tilanne tänään 18.6.2012
     
  2. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25699
    Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Ensinmäiseksi vaatimassakorvauksia. Eikö nyt kuitenkin olisi trkein että ne vialliset laitteet saataisin huollettua käyttökuntoon.

    Minkäslaista selvitystä annettiin miksei puhelimet ole vielä työn alla? Toki voit esin kysyä liikkeestä miten toimitaan kun on mennyt luvattoman kauan. Mikäli ei mitään vastakaikua niin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä jospa saisivat toimintaan vähän vauhtia.
     
  3. hellqvist

    Liittynyt:
    22/6/02
    Viestit:
    335
    Tykkäykset:
    22
    Tottakai on tärkein että puhelimet saadaan kuntoon. Aloitus oli lähinnä provosoiva.

    Vaasan Elisa shopit kertoivat tänään että ne eivät lähetä yksittäisiä puhelimia huoltoon vaan lähettävät kimpassa "kuin ehditään, kova kiirre" puhelimet huoltoon. Olen tosiaan tosi pettynyt Vaasan Elisa shopitin toimintaan.
     
  4. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25699
    Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Kovin vähän sinne sitten puhelima viedään huoltoon tai keräävät sitten kontillisen kerrallaan.

    Jos selitys on tuommoinen niin kannattanee paikalliselle kuluttaja-asiamiehelle tehdä ilmoitus. Jos pelkästään puhelimen saaminen huoltopaikkaan vie noin kauan + ruuhka-aika (kesälomat) huollossa niin ei kovin äkkiä voi puhelinta takaisin odottaa.
     
  5. Timtom

    Timtom Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/05
    Viestit:
    318
    Tykkäykset:
    26
    Heinäkuu pukkaa päälle. Veikkaan että menee elokuulle ennenkuin saat luurit takaisin. Muistaakseni minulle sanottiin jossain että 3vkoa on kohtuullinen huoltoaika. En sitt tiedä...
     
  6. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25699
    Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Niin no, kohta on kolme viikkoa mennyt ja puhelin ei edes ole huoltoon mennyt. Se huoltoon toimitus tässä nyt taitaa se suurin ongelma olla.
     
  7. Timtom

    Timtom Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/05
    Viestit:
    318
    Tykkäykset:
    26
    Itse olen sen verran v...mainen asiakas jos joku mättää niin vähän ääntä korottamalla olen saanut asiat hoidettua. Tsemppiä ja ole tiukkana, Asiakas on kuningas.
     
  8. SamsungMarrtti

    SamsungMarrtti

    Liittynyt:
    19/8/11
    Viestit:
    410
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    LuntaTupaan 800
    Niinhän sitä moni luulee olevansa.
     
  9. Timtom

    Timtom Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/05
    Viestit:
    318
    Tykkäykset:
    26
    Totta...
     
  10. Enhancer Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    17/6/05
    Viestit:
    1921
    Tykkäykset:
    456
    Kuluttajasuoja on puolellasi. Mikäli sinulle ei ole annettu lainalaitetta huollon ajaksi, on 3 viikkoa maksimi mitä huolto saa kestää. Tässä tapauksessa laitteita ei ole siis kohtuullisessa ajassa toimitettu huoltoon asti. Ota jälleenmyyjään yhteys, ja vaadi kaupan purkua. Jos ei onnistu, vie asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.
     
  11. MrFrog Vieras

    Tuleekohan se päivä joskus että yksittäistapauksissa ei suositeltaisi kuluttaja-asiamiestä... Huoh.
     
    3 henkilöä tykkää tästä.
  12. Testailija

    Testailija Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/12/04
    Viestit:
    1548
    Tykkäykset:
    61
    Puhelinmalli:
    Lumia 950
    No minä en vielä suosittele, mutta totean vain, että huollosta valmistuneen puhelimen paluu Elisa shopitiin kestää myös. Omani on valmistunut 12.6. huollosta, eikä vielä ole tullut ilmoitusta, että saisi tulla noutamaan. Ihme touhua on....
     
  13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    hehe.
    En tiedä mitä olet jutustellut ja sopinut, noin ilman tietoa ei vaikuta kovin ripeältö.

    Viittasit takuuseen, oliko nuo tuolta ostettu, vai jostain muualta jos muualta niin oletko ollut yhteydessä myyjään tai maahantuojaan (riippuen vähän takuusta).

    Jos olit tuolta ostanut ja myyjän takuu remppaan veit, niiin olivatko sinun ostoja ja omassa yksityiskäytössä , jos oli niin ilmoititko että tarvitse puhelimenta lainalaitetta (kun kummatkin pajalla) ? tarjottiinko sinulle sellaista ?

    Jos pärjäät ilman, ja olet takuunmyöntajan ohejiden mukaan toiminut niin pidä kirjaa sanomiset ja kulut, vaikuttaa siltä että voi mennä pitkää. Kun kuluja kirjaat niin itseaiheutettuja tuskin saat mistään. Touhu vaikuttaa tarkoitukselliselta joten kannustan "taisteleen." (tietyin oletuksin), veilä tosin aikaa
     
  14. thehulk

    thehulk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    25/6/03
    Viestit:
    1965
    Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    Samsung Area 52 Radio edition
    KLR:ssä on varmaan vuoden jonot. Joten ei mikään ihan nopea ratkaisu :) Ja yleensä sieltä tulevat päätökset on tyyliin:

    Kuluttajariitalautakunta suosittaa, että kaupankohteena ollut matkapuhelin korjataan ja lisäksi, että myyjä maksaa asiakkaalle vahingonkorvauksena 15 euroa.

    Päätös oli yksimielinen.
     
    1 henkilö tykkää tästä
  15. Enhancer Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    17/6/05
    Viestit:
    1921
    Tykkäykset:
    456
    Mitähän siinä voivottelet? Asiasta on ohjeet annettu viranomaisten taholta, ja ovat jälleenmyyjillä varmasti tiedossa. Voihan sitä toki kynnysmattonakin olla jos haluaa, mutta jos haluaa kahdesta vanhasta huollon tarpeessa olevasta laitteesta eroon, niin tässä siihen on jälleenmyyjän sooloilun takia mahdollisuus.

    KRIL laittaa kirjeen jälleenmyyjälle alle kuukaudessa toimintasuosituksestaan, eikä varmasti Shopitin kokoinen jälleenmyyjä ala selvässä asiassa kättä vääntämään.
     
  16. thehulk

    thehulk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    25/6/03
    Viestit:
    1965
    Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    Samsung Area 52 Radio edition
    Kuluttajariitalautakunta ei todellakaan toimi alle kuukaudessa. Yksittäinen kuluttajaneuvoja saattaa olla yhteydessä liikkeeseen ja suosittelee toimittamaan laitteen huoltoon mahdollisimman pikaisesti, mutta ei juuri muuta.

    Asioiden käsittelyaika kuluttajariitalautakunnassa vaihtelee 6-14 kuukauteen asian laadusta riippuen.

    Tuolta voi lukea lisää kansankielelle koottuna: http://kuningaskuluttaja.yle.fi/kuluttajan oikeudet
     
    1 henkilö tykkää tästä
  17. Mash1 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    16/2/11
    Viestit:
    1442
    Tykkäykset:
    133
    Puhelinmalli:
    HTC One Silver
    Ja shopit lähettää ne optimalle ja sitten asia onkin Optiman ja huolto kestää optimalla jonoista riippuen mitä sen 2-4 viikkoa. Voihan sen viedä eteenpäin mutta ennen ko kuluttaja-asiamies tosta tekee sen 20€ korvauspäätöksen niin noi puhelimet kerkee tulemaan takasin huollosta. Shopit on tottakai laiminlyönyt jotain kun ei oo niitä vielä lähettänyt mutta sen takia takuut kannattaa hoitaa suoraan huoltofirman kanssa eikä ottaa välikäsiä. Tämän oppinut siis siitä että oma Sensation oli huoltokierteessä 2kk viime vuonna.
     
  18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Johan siinä kesäapulainenkin alkaa itkun sekaisesti nauraa jos asiakas alkaa selittään Kuluttaja-asiamiehestä.

    Yleistäen ongelma-asia hoituu parhaiten jos vaatimukset on perusteltuja ja meininkin sovittelevaa ja kysyvää. Pätee kumpaakin. (*

    osalla firmoista toimii niin että asialliset ja perustellut vaatimukset käsitellään asiallisesti ja hyvitetään, mutta ei alistuta ns kiristykseen "maineentakia" vaan ne käsitellään vaikka riitatapauksena. Osa toki hyvittää aiheettomiakin vaatimuksia.

    Joillain firmoilla on politiikka että vain riidan kautta hyvitellään, jolloin silloinkin asiakas paremmassa asemassa jos sovittelevasti toiminut.


    ***
    Ja miiten ?
    Jos meinaat kaupanpurkua niin on kovasti myyjäkohtaista kuinka herkästi sitä käyttävät, jos laitteen korjaaminen ei suju niin monesti seuraava vaihe on vaihtolaite.

    Ja kaupanpurku ei välttämättä tarkoita koko kauppasumman palauttamista, jos joku edes sattu sellaista olettaa.

    Iso firma voi olla periaatteellinen ja Elisa konserni on kyllä aijemmin ollut joissain tapauksissa aika tiukka. jos suositus sen mielestä väärä, niin en luottaisi että automaattisesti noudattaisi.
     
  19. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Jutussa ei edes väitetty että aloittaja olisi tuolta Elisa Shopitista mitään ostanut ja että heillä oli muuta suhdetta kuin tuo että vienut sinne pari luuria toimitettavaksi takuu huoltoon.

    Jatkona, Jos heillä jotenkin ilmoitettu että toimittavat luureja ko huoltoon kun kolli tulee täyteen, niin kaikki hyvin ja palvelu pelaa luvatusti, ainakin tähänmennessä.
     
  20. Enhancer Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    17/6/05
    Viestit:
    1921
    Tykkäykset:
    456

Jaa tämä viestiketju