Elisa Elisa ottaa käyttöön wifi-puhelut

puh

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
66
Puhelinmalli
Nokia 7+
Toimiiko wifi-puhelu dual standby luurissa jos on toisen verkon liittymässä puhelu auki?

olkitu

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
90
Puhelinmalli
Sony Xperia 1 ja OnePlus 8
Toimiiko wifi-puhelu dual standby luurissa jos on toisen verkon liittymässä puhelu auki?

Toimii se Dual SIM -puhelimessakin. Molemmatkin liittymät voi olla VoLTE/VoWIFI-puheluita tukevia. Mutta sitten yhden puhelunhan voit kerralla puhua.

OnePlus 6:sella toimii hienosti kaksi VoLTE-liittymää samanaikaisestikin.

Anarion

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
341
Puhelinmalli
Huawei P30
Eikö VoWiFin pitäisi toimia kun roamaa? Nyt kumminkin toimii vain jos laitan lentokonetilaan.

Nuutti

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
23
Ainakin mulla on toiminut, kun on wifi-yhteys puhelimessa ja puhelin mobiiliverkossa kiinni. Pari kertaa on käynyt huolimattomuutta niin, etten ole huomannut wifipuhelulogon häviämistä ja on mentykin puhelinverkon kautta.

Propulsion

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
119
Onkos muilla käynyt sellaista, että kun on nuo wifi-puhelut käytössä ja ramppaa kesken puhelun sisään-ulos-sisään, niin yhtäkkiä puhelu katkeaa. Ensin lakkaa itse kuulemasta vastapeluria ja hetken kuluttua puhelu katkeaa. Mulle kävi kolme kertaa lyhyellä aikaa, aina niin että olin tekemässä lähtöä kotoa tms. ja kuljin ulos sisään ulos ja yhtäkkiä puhelu poikki. Otin pois käytöstä nuo wifi-puhelut, eikä niille varsinaista tarvetta ole, mutta tokihan jos joku ominaisuus on olemassa niin se sais myös toimia...

zSx

Tavallinen pulliainen
Palaute - 100%
8   0   0
Reaktiopisteet
2502
Puhelinmalli
Galaxy Note 9 + iPad 2017 LTE
Onkos muilla käynyt sellaista, että kun on nuo wifi-puhelut käytössä ja ramppaa kesken puhelun sisään-ulos-sisään, niin yhtäkkiä puhelu katkeaa. Ensin lakkaa itse kuulemasta vastapeluria ja hetken kuluttua puhelu katkeaa. Mulle kävi kolme kertaa lyhyellä aikaa, aina niin että olin tekemässä lähtöä kotoa tms. ja kuljin ulos sisään ulos ja yhtäkkiä puhelu poikki. Otin pois käytöstä nuo wifi-puhelut, eikä niille varsinaista tarvetta ole, mutta tokihan jos joku ominaisuus on olemassa niin se sais myös toimia...

Mikä wifi-reititin sulla on? Veikkaan että se on tässä se heikoin lenkki.

Itellä on Note 9 ja Asus RT-AC68U 100/100 valokuidussa ja wifi-puhelut on toimineet hienosti, vain pieni alle sekunnin pätkäisy tulee kun poistuu kuuluvuusalueelta ja puhelin vaihtaa 4G:lle VoLTE:en. En ole tosin tuota ramppaamista kokeillut.

jaska915

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
292
Puhelinmalli
S10
Miten se reititin siihen vaikuttaa? Puhelimenhan se vaihto pitäisi hoitaa kun Wlan lakkaa kuulumasta.

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
6733
Puhelinmalli
Doogee Y6 Max,Nokia 5,Erifon
Sama juttu. Heijastin mäkeen kun ei voinut luottaa

Propulsion

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
119
Mikä wifi-reititin sulla on? Veikkaan että se on tässä se heikoin lenkki.

Itellä on Note 9 ja Asus RT-AC68U 100/100 valokuidussa ja wifi-puhelut on toimineet hienosti, vain pieni alle sekunnin pätkäisy tulee kun poistuu kuuluvuusalueelta ja puhelin vaihtaa 4G:lle VoLTE:en. En ole tosin tuota ramppaamista kokeillut.
Inteno, en muista mallia. 100/100 valokuitu. WiFi-puhelut pelaa ku vanhanaikainen junan vessa, paitsi just tuossa kuuluvuusalueen rajan edestakaisessa ylittämisessä. Ja kun puhelimella on pahana tapana soida just silloin, kun oot esim. roudaamassa kamoja sisältä autoon lähtöä tehdessä --> pari peräkkäistä wlan-lte-wlan siirtymää --> puhelu poikki. Ei jatkoon, jos ei tuolle löydy korjausta. Yhden siirtymän wifi-verkkoon tai siitä pois tuntuu kestävän hienosti.

Anarion

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
341
Puhelinmalli
Huawei P30
Ainakin mulla on toiminut, kun on wifi-yhteys puhelimessa ja puhelin mobiiliverkossa kiinni. Pari kertaa on käynyt huolimattomuutta niin, etten ole huomannut wifipuhelulogon häviämistä ja on mentykin puhelinverkon kautta.
Suomessa toimi VoWiFi sekä lentokonetilassa ja ilman, mutta täällä Japanissa vain lentokonetilassa. En tajua miksi.

halcyon

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
564
Mistä löytyy ajantasainen lista puhelinmalleista, jotka tukevat wifi-puheluita (VoWifi)?

zSx

Tavallinen pulliainen
Palaute - 100%
8   0   0
Reaktiopisteet
2502
Puhelinmalli
Galaxy Note 9 + iPad 2017 LTE

TK76

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
25
Puhelinmalli
OnePlus 6T
Tässä jokin aika sitten oli itänaapurista vieraita töissä ja ilmeisesti wifi-puhelujen hinnoittelu oli heille hyvinkin selvää, kun heti olivat wifi-verkkoon pääsyä tivaamassa. En jaksanut alkaa firman järjestelmällä rakentamaan wifi-yhteyttä, vaan käänsin työluurista wifin jakoon ja hyvin sujui heidän wifi-puhelut.

olkitu

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
90
Puhelinmalli
Mistä löytyy ajantasainen lista puhelinmalleista, jotka tukevat wifi-puheluita (VoWifi)?

Taitaapi lähes kaikki puhelinmallit tukea rautatasolla jo 4-5 vuoden ajan, mutta operaattorikohtaiset tuet sitten erikseen. Tulee myös huomata, että esimerkiksi Suomen operaattorien VoLTE-asetukset tulevat vain meidän markkinalueen puhelimiin. Eli jos ostaa toiselta markkina-alueelta puhelimen voi varautua ettei VoLTE välttämättä toimi meillä.

Kannattaa seurata operaattorien omia listoja pääasiassa ja ostaa puhelin Suomesta niin pitäisi toimia. Operaattorikohtaisia puhelinmallieroja ei tiettävästi meillä ole millään puhelinmallilla enään.

Toki lista päivittyy viiveellä ja voidaan olettaa lähes aina että valmistajan uudempi malli on tuettuna - esimerkiksi Sony Xperia 1:sellä toimii VoLTE kaikilla operaattoreilla mutta listasta puuttuu vielä.

halcyon

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
564
Taitaapi lähes kaikki puhelinmallit tukea rautatasolla jo 4-5 vuoden ajan, mutta operaattorikohtaiset tuet sitten erikseen.

No softatukea VoWifiin ei todellakaan ole suurella osalla puhelimia, vaikka VoLTE tuki olisi, ei ainakaan neljän viime vuoden ajalta. En ainakaan itse ole löytänyt.

Ei kai tähän muuta ratkaisua ole kuin seurata operaattorien ei-ajantasalla olevia ja epätäydellisiä listoja?

olkitu

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
90
Puhelinmalli
No softatukea VoWifiin ei todellakaan ole suurella osalla puhelimia, vaikka VoLTE tuki olisi, ei ainakaan neljän viime vuoden ajalta. En ainakaan itse ole löytänyt.

Ei kai tähän muuta ratkaisua ole kuin seurata operaattorien ei-ajantasalla olevia ja epätäydellisiä listoja?

Juu parasta seurata meidän operaattorien koska vaikka softalla olisi tuki niin ilman operaattorikohtaisia asetuksia ei tahdo oikein toimia. Että mitkä puhelimet listalla suosittelen siitä valitsemaan.

iPhone saa varmaan Elisalla sitten VoWIFI:n seuraavassa päivityksessä joskus syksyllä - näin luulisi. Samalla tavalla kuin Telialla aktivoituna...

Ruuska

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
37
Puhelinmalli
iPhone XS 64Gb
Onko teillä minkälaisia kokemuksia, että paljonko Wi-Fi puhelu vie kaistaa? Meillä on Wi-Fi Elisan kuparissa joten kaistaa on aika vähän.... ja nyt vaimo puhu Wi-Fi puhelua ja mulla soi yhtäaikaa puhelin johon vastasin. Molempien puhelut rupes pätkimään.

iMikko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
70   0   0
Reaktiopisteet
4079
Puhelinmalli
iPhone11 Pro
Onko teillä minkälaisia kokemuksia, että paljonko Wi-Fi puhelu vie kaistaa? Meillä on Wi-Fi Elisan kuparissa joten kaistaa on aika vähän.... ja nyt vaimo puhu Wi-Fi puhelua ja mulla soi yhtäaikaa puhelin johon vastasin. Molempien puhelut rupes pätkimään.

Ongelma varmaan tulee tuossa uploadin kanssa.. ADSL(?) ei varmaan pääse kuin puoleen megaan joka varmasti aiheuttaa ongelman.

Ruuska

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
37
Puhelinmalli
iPhone XS 64Gb
Ongelma varmaan tulee tuossa uploadin kanssa.. ADSL(?) ei varmaan pääse kuin puoleen megaan joka varmasti aiheuttaa ongelman.

Näin päättelin itsekkin. Kyseessä on 8/1 ADSL, jonka sanon kyllä irti het ku määräaikanen loppuu.

Anarion

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
341
Puhelinmalli
Huawei P30
VoWiFi on kyllä ollut kätevä. Kotona Elisa kuuluu todella huonosti, mökillä myös. VoWiFillä viestitkin lähtee ja puhelut toimii hyvin, niin luuria voi pitää lentotilassa. Säästyy akkuakin.

Top Bottom