1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Elisa Elisa liittymä + kännykkä

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja stutgart, 3/1/09.

1. stutgart

Tykkäykset:
    0
    Jos nyt ostaisin Elisalta N79 + 70 min puheaikaa/kk + 100 viestiä/kk + 384 mobiililaajakaistan siihen, niin käyttääkö tuo puhelin tuota laajakaistaa kaiken datansa siirtoon, esim surffaa netissä ja lataa päivityksiä?

Onko tuollainen sopimus kannattava että maksan 35,79 €/kk 24:n kk:n ajan? Voinko vaihtaa puhelinta tuona aikana? Entäpä jos puhelin menee rikki, hoitaako Elisa asiansa hyvin? Vai onko viisainta ostaa vain puhelin jostain erikseen ja ottaa tuollainen liittymä siihen?

2. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Käyttää.

Miks ei olisi kannattava? Puhelimesta ei tarvitse maksaa korkoa ja sen saa useasti halvemmalla, kuin mistään muualta kivijalkaliikkeestä. Takuu asioissa voit olla yhteydessä Elisa Shopitiin tai suoraan Nokian valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, ongelmasta riippuen. Eli puhelimen vioittuessa voit suoraan vain viedä puhelimen Nokian valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, ei tarvitse olla Elisaan yhteydessä.
    Ihan itse kuitenkin teet päätöksesi, mistä tai miten hankit puhelimesi, mutta itse useita kytkyjä omistaneena, en voi ainakaan haukkua, kun olen puhelimen aina saanut halvemmalla, kuin muualta.

3. stutgart

Tykkäykset:
    0
    Laitan tähän samaan.

Onko tuossa N79:ssä nopeat nuo nettiominaisuudet? Asun Keravalla ja Elisan kuuluvuuskartan http://www.elisa.fi/kuuluvuus/ mukaan täällä pitäisi toimia UMTS 2100. Eli löytyykö tuosta N79 sellainen, että voisin surffailla tuolla täydellä 384 laajakaistalla?

4. kimmo Vieras

Hee, 384kbit/s on melko kaukana "laajakaistasta", mutta kyllä sillä hätätilassa surffailee, jos ei isompia lataile.
    Elisan verkko kuitenkin tukee ymmärtääkseni paikkakunnallasi HSPAta, jolla pääsee jo useamman megabitin tiedonsiirtonopeuksiin. Myöskin luuri (N79) tukee ainakin alaspäin (HSDPA) 3.6 Mbitin nopeutta, joten kyllä sillä pystyy surffaamaan hienosti.
    Nopeammat yhteydet toki maksavat enemmän, joten kannattanee ehkä aloittaa siitä "perusumtsista" mikä tuo 384 lienee.
    Tiedonsiirron protokollista ja niiden tuomista nopeuksista, esim HSPAsta voi lukea vaikkapa wikipediasta. Artikkeli kotimaaksi ja ajastaan jäljessä, ulkomaaksi löytyy paljon paremmat sivut.
    N79n tiedot löytyvät vaikkapa Nokian sivuilta.
    Itse puhelimesta keskustelua täällä, minne voinee laittaa jatkot, jos itse luurista jotain kysyttävää on.

5. Xaser

Xaser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    29
    Puhelinmalli:
    1020
    Asiasta sukan varteen, huolto kannattaa aina tehdä Elisan kautta. Saa helpommin vinguttua hyvitykiä jos jokin menee vituiksi huollossa.

Nimin. kokemusta on.

Jaa tämä viestiketju