1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Elisa ja MMS-viestit

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Kiikkala, 18/1/16.

  1. Kiikkala Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    3/8/07
    Viestit:
    1171
    Tykkäykset:
    162
    Puhelinmalli:
    Lumia 900 & N9
    Osaako kukaan kertoa miksi mms-viestit eivät toimi. Mulla ei ole itseasiassa toiminut ne varmaan pariin-kolmeen vuoteen yhdessäkään puhelimessa (Lumiat 920, 1020, 950XL, Xperia Z3, Galaxy S5, Honor 7).
    En ole jaksanut asiasta ottaa stresssiä kun en mms-viestejä ole koskaan harrastanut, mutta nyt on muutamaan kertaan käynyt niin, että mulle on lähetetty jotain kuvaviestejä, jotka oletettu myöskin että olen saanut, niin täytyy kysäistä jos fiksu tietäisi missä mättää. Mitään palveluestoja ei ole, tai ainakaan sellaisia ei ole tilattu, ja mms-asetukset haettu Elisan sivuilta. Viimeksi 950xl:ään tänä aamuna - turhaan. Sen verran nyt tänään asiaan paneutunut, että en oikein enää keksi missä voisin näiden kanssa enää itse tyriä, joten vika lienee kuitenkin muualla kuin omassa korvien välissä tai laitteessa. Joskus vuonna miekka ja kilpi tuli muistaakseni esim. N900 kanssa aina viesti, että tuollainen on saapunut ja käy katsomassa sieltä ja täältä, mutta ei ole tullut vuosiin edes moisia ilmoituksia.
     
  2. XDream

    XDream Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    16/7/13
    Viestit:
    260
    Tykkäykset:
    56
    Puhelinmalli:
    Huawei Mate 9
    Oletko yrittänyt lähettää mms-viestiä? Ainakin joskus muinoin tuo palvelu piti aktivoida lähettämällä mms-viesti.
     
  3. lakritsa Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/2/10
    Viestit:
    407
    Tykkäykset:
    50
    Tämä on hyvä ohje, jos tosiaan ei ole yhtään viestiä lähettänyt, lainkaan tai pitkään aikaan ko liittymillä.

    Jos lähetys ei onnistu, niin jokin asetuksissa pielessä tai liittymässä ei palvelua.
    mm. Lumioissa asetukset on yleensä automaattisesti, joskus vaihtoehtoja voi olla useita ja kaikki ei toimi. Jos käsin Elisan sivuilta katsoit asetukset ja ne käsin pistit, niin varmista että ko profiilin olet laitteesta myös ottanut käyttöön.

    Mainitsit Elisan, niin ilmeisesti jokin Elisan firmaliittymä, joten voi kysyä toimiiko muilla.

    Sen voit vielä varmistaa että kyse on tosiaan Elisan tämänpäivä normi liittymästä, eikä jostain muusta.
    Eli että sinulla oikeat asetukset (jos liittymässä käytössä eri kuin Elisan omat, ja automaatti ei eksoottisilla aina toimi) ja joskus on muilla voinut vaatiia lisäksi verkkovierailun sallimisen (esim aikanaan Saunalahti).

    SIM taitaa olla aika tuore jos 4G toimii, eikä siis datan estoon/puutteeseen kaadu.
     
  4. Kiikkala Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    3/8/07
    Viestit:
    1171
    Tykkäykset:
    162
    Puhelinmalli:
    Lumia 900 & N9
    Oon yrittänyt lähettää. Ei lähde. Liittymä tällä hetkellä firmaliittymä, mutta sama kun aiemmin omissa nimissäni ollut Saunalahti, jolla ei toiminut myöskään. 2-3 sim-korttia ollut matkan varrella ja kuten sanoin, niin vähintään tuo 6-eri puhelinta. Ei toimi. Muilla firmaliittymillä toimii. Samoin muilla perheen omilla Elisa-liittymillä, jotka muksujen käytössä.

    edit. Sim muutaman kuukauden vanha.
     
  5. lakritsa Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/2/10
    Viestit:
    407
    Tykkäykset:
    50
    Teknisesti tuo kai aikanaan tehty numeronsiirtona Saunalahdelta Elisalle, joten luulis että ei ole sun liittymän estoja/palveluita kopioitu, vaikka kyllä tulee kyllä mieleen että niin on tehty.

    Vahvasti tulee mieleen että sulla nyt kulkee jokin estävä bitti matkassa, jokin täppä minkä rutiininomaisesti ruksit päälle tai kopioituu laitevaihdoissa. Lähettää olet varmaan kokeillut ns manuaalisesti naputettuun numeroon, ettei osoitekirja härö.

    Jos voit laittaa SIMissi sellaiseen laitteeseen missä toimii Elisan SIMillä MMS, ja kokeile lähettää, jos toimii niin liittymäsi on kunnossa, jos ei toimi, niin tarkistaa ettei laite oma-aloitteisest jotain muuttanut, jos vielä tökkii, niin vahva ääni että itse Liittymässä jokin syy.

    Mitä muuten tapahtuu jos MMS viestiä yrittää lähettää, millaisia herjoja.
     
  6. Kiikkala Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    3/8/07
    Viestit:
    1171
    Tykkäykset:
    162
    Puhelinmalli:
    Lumia 900 & N9
    wp_ss_20160118_0001.png Ei tuu muuta herjoja kun, että viestin lähettäminen ei onnistu. Androidilla jotain samansuuntaista. Varmuuskopiotäpät jne. ei tule kyseeseen, koska monella puhelimella, joissa vielä eri käyttiksiä, samaa settiä ja puhtaalta pöydältä lähtenyt alussa yleensä liikkeelle. Aina yrittänyt ensin niin, että ekana ihan ilman mitään asetusten rukkaamista ja kun ei onnistu, niin katsonut operaattorin sivulta asetukset. Tänään laitoin tuollaiset liitteen mukaiset.. Profiilin nimi Elisa ja yhteysosoite mms
     
  7. lakritsa Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/2/10
    Viestit:
    407
    Tykkäykset:
    50
    Ohjeiden mukaisilta näyttää, ja jos vielä sen asetuksen aktivoit niin ei tule mielene mikä mättää. IPV4/IPV6 kai riittäisi IPV4, mutta tuskin siihen kaatunut.
    Eikä elisalla tarvi omassa verkossa olla Roaming salittua dataasetuksissa.

    Toimivassa koneessa et taida tässävälissä päästä kokeileen ?

    Olisko sitten Elisaan vaihtaessa siltikin jokin MMS ei toimi täppä mennyt mukana. Silloin sulla ilmeisesti se SIM vaihtui , Tehtiinkö sen ns numeronsiirtona ?
    Naputteliko vastaanottajan (oman)numeron manuaalisesti, sellainen mielessä että jos osoitekirjasta poimittu ja siinä ongelma joka on saattanu kulkea laitteesta laitteeseen. joissain tapauksissa esim numeronsalaus on voinu estää MMS lähetykset.
    Ja kyse ihan pääliittymästä, ei esim toisesta multisim kortista?
     
  8. Palstatiimi

    Palstatiimi

    Liittynyt:
    8/5/13
    Viestit:
    23
    Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    iPhone
    Kyllä näillä oireilla todennäköisintä on, että mms palvelu ei jostakin syystä ole aktiivinen liittymällä. Onko mahdollista, että laitat minulle yksityisviestiä palstamme kautta: elisa.to/urhokas sinne ensiksi rekisteröitymällä? Viestiin mukaan käyttäjätieto/omistaja ja tietenkin liittymän puhelinnumero. Saamme asian näillä varmistettua ja toivottavasti toimimaan normaalisti jatkossa. Yritysasiakaspalvelu myös puhelimitse on kykenevä korjaamaan tilanteen suoraan.

    Miikka / Palstatiimi
    Palsta - Palsta
     

Jaa tämä viestiketju