1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Elisa Elisa Etusopimus uudistuu

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja -MAH-, 29/3/07.

  1. -MAH-

    -MAH-

    Liittynyt:
    1/12/05
    Viestit:
    573
    Tykkäykset:
    0
    Tänään tuli kotiin Elisalta esite jossa kerrotaan Elisa Etusopimuksen uudistuvan kevään aikana. Jatkossa Etusopimus etua myönnetään kuukausittain eikä puolivuosittain kuten tähän saakka. Lisäksi rahallinen puheaika korvataan virallisesti etuminuuteilla.

    Elisa Etusopimus etua kertyy siis Elisan matkapuhelinliittymästä, laajakaistan kuukausimaksusta sekä jatkossa (???) myös Elisa Puhekaista -palvelun kuukausimaksusta. Jos näistä tai vaikkapa vain yhdestä koostuu laskutusta 25-49,99 euroa, on etuminuutteja käytössä 15 kuukautta kohden. Seuraava väli on 50-99,99 euroa jolloin minuutteja saa käyttöön 30, sitten 100-149,99 euroa ja 60 minuuttia, 150-199,99 euroa ja 90 minuuttia ja lopuksi vielä 200 euroa ja yli niin minuutteja saa 120 kuukaudessa.

    Lisätietoja: http://www.elisa.fi/keskittaminen/etusopimus_uudistus.html
     
  2. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Näin on. Tuo on kyllä hyvä uudistus. Minullakin rupeaa tulemaan joka kuukausi 30 minuuttia puheaikaa, kun on laajakaistakin Elisalta. Ja Elisallahan on sekuntiveloitteiset puhelut, joten tuon edun saa käytettyä kokonaan. Sonerallahan puheaikaminuutit kuluvat hyvin nopeasti, kun on minuuttiveloitus käytössä.
     
  3. morakniv

    Liittynyt:
    20/12/06
    Viestit:
    423
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sonera
    Alkaa menemään Soneran malliin, paitsi ilman minuuttiveloitusta :D

    Voisin jopa harkita Elisalle siirtymistä. Soneran kultatason asiakasedut kun ei täällä peräkorvessa ole kovin käyttökelpoisia ja se 60min on aika äkkiä käytetty. Tossahan kuitenki tulis sen 30-60min kuukausittain etuminuutteja :)
     
  4. jake79 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/3/03
    Viestit:
    1995
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active ja DNA
    laskeppa sen 30min rahallinen arvo? ei oo juuri mitään. enemmön säästää ku vaihdat johonki 69 liittymään :)
     
  5. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Korjaus (jälleen kerran): Soneran etuminuuttien osalta ei aloitusmaksua eikä minuuttiveloitusta. Että näin.
     
  6. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Myös sinulle: Etuminuuteissa on sekuntiveloitus ilman aloitusmaksua. Elisan kopiokone näköjään laulanut :) no joo ei mitään uutta, se mitä Soneralla, Elisa kopsaa...Uudistus melkein suoraan Soneran kaltainen, samat minuuttimäärät jne...
     
  7. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
  8. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Aivan totta, olisi pitänyt käydä sivuilta tarkistamassa, muistin varassa olin. On ollut aikaisemmin toisin. Hienoa Ammattilainen!
     
  9. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Tuonne on tosiaan ihan vasta lisätty tuo "jopa"-sana Etuminuuttimäärän eteen.
     
  10. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Miten tämä hyvitysjärjestelmä toimii pakettiliittymissä?

    Entä miten jo tienattujen hyvitysten käy? Ovatko ne myös käytettävissä yhä edelleen, vai katoavatko ne jonnekin?
     
  11. -MAH-

    -MAH-

    Liittynyt:
    1/12/05
    Viestit:
    573
    Tykkäykset:
    0
    Etusopimuksen erityisehdoista poimittua:

    "Liittymissä, joissa on Elisa Puhepaketti, etu kohdistuu puhepaketin ylimeneviin normaalihintaisiin kotimaan matka- ja lankanumeroihin soitettuihin puheluihin."
     
  12. polarit

    Liittynyt:
    4/4/07
    Viestit:
    5
    Tykkäykset:
    0
    Elisan Iltaetu - vanhojen asiakkaiden suoramarkkinahuijaus?

    Kyllä on edullista...
    Elisa huijaa vanhoja asiakkaitaan suoramarkkinoinnilla.

    Elisan puhelinmyyjä onnistui retkuttamaan vaimon ottamaan vanhaan puhelinliittymään 12 kk Iltaetusopimuksen v 2005 ja vielä jatkamaan samaa sopimusta viimesyksynä. Nyt on epäselvää, milloinka sopimus olisi irtisanottava. Elisa-onnile-palveluun ei ole merkitty sopimuksen alkamispäivää enkä merkinnyt sitä myyntipuhelun päivää ylös, mikä hankaloittaa oikea-aikaisen irtisanomisen tekemistä. Sopimuksen muutoksesta tai ehdoista ei tullut koskaan kirjallista vahvistusta.

    Tämä höpläytys jäi vaivaamaan aika pahasti hampaankoloon. Miten jutussa kannattaisi edetä? Haluaisin sen ainakin kuluttaja-asiaviraston käsittelyyn, koska hommassa on petkutuksen makua. Vai mahtuuko oikeustajuun se, että saa kärsiä omasta tyhmyydestä, kun tulee huijatuksi?

    Ymmärrän kyllä, että uusien puhelimien kytkykauppaan liitetään määräaikainen sopimus, mutta miksi sitä tyrkytetään Elisan vanhoille asiakkaille, jotka ovat itse ostaneet kännykkänsä täydellä hinnalla jo vuosia sitten?
     
  13. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    No onko teitä nyt siis huijattu vai onko kyseessä vaan tyhmyys/laiskuus?

    Mikä onkaan tarinan opetus jos tekee täsmälleen saman töppäyksen 2 kertaa peräkkäin?

    Ja kuluttajaviranomaisia on ihan turha vaivata ellei kyseessä ole ihan oikea asia, kuten harhaanjohtava markkinointi, sopimusrikkomus tms.

    edit: ja toisekseen etämyynnissä on aina 14 vrk:n mittainen peruutusaika, kannattaa hyödyntää.
     
  14. -MAH-

    -MAH-

    Liittynyt:
    1/12/05
    Viestit:
    573
    Tykkäykset:
    0
    Kannattaisi varmaan soittaa sinne aspaan ja kysyä milloin Etuilta-sopimus on seuraavan kerran katkolla? Eihän tämä voi olla niin vaikeaa? Sitäpaitsi ainakin minä sain viime syksynä kirjeen kotiin saakka jossa ilmoitettiin että sopimuskausi on tulossa täyteen, jos haluat perua Etuilta-sopimuksen ota yhteyttä aspaan siihen ja siihen mennessä jne. Jos moisia papereita ei jaksa lukea tai tunkee ne saunan uunin sytykkeeksi niin ei voi syyttää kuin itseään, sori vaan. Ja nuo kirjeet ovat menneet kaikille asiakkaille joilla Etuilta-sopimus on / on ollut joten turha sanoa ettei ole moista saanut, ja vaikkei olisi saanutkaan niin syy on todennäköisemmin postin jakelussa kuin Elisalla.

    Lisäksi, kun palvelu on kytketty ensimmäisen kerran, lähetetään Etuilta-sopimuksen erityisehdot kotiin jossa kerrotaan että sopimus on voimassa aina 12 kuukautta kerrallaan ja ellei sitä itse peru se jatkuu automaattisesti taas vuoden kerrallaan.

    Nämä tiedot siis oman ja monen tuttavani kokemuksella jotka käyttävät Elisan liittymiä.
     
  15. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Milloinkahan muuten viranomaiset laittavat nämä operaattoreiden "määräaikaiset" sopimusjutut kuriin? Nythän operaattorin mielestä määräaikainen sopimus onkin toistaiseksi voimassaoleva.
     
  16. espenleka

    espenleka Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    10/12/04
    Viestit:
    3304
    Tykkäykset:
    0
    Määräaikainen "automaattisesti jatkuva" sopimus. Kuulostaa hieman samalta kuin nämä "asiakkaiden toivomuksesta yksinkertaistetut hinnat" :)

    Nämä tämmöiset jutut olisi kyllä tosiaan saatava kuriin, mutta ilmeisesti vielä on niin vähän yksinkertaisia asiakkaita, jotka näihin määräaikaissoppareihin erehtyvät osallistumaan, ettei esim. Kuluttajavirasto ole jaksanut asiaan vielä puuttua.
     
  17. kimmo Vieras

    Unohdit tämän; "palvelumme selkeytyy", ts. karsimme niitä(palveluja).
    No joo, minusta kuitenkin pelkästään yksinkertaiset ihmiset voivat arvostella toisten määräaikaissoppareita tietämättä koko tilannetta. Itselläni esmes sl:lta pari alesaunapakettia, toisessa kokonaishinta 16.95(?), toisessa 8.95€/kk. Tällä rahalla saa sitten puhelimen itselleen, lisäksi sillä voi samaan hintaan puhua 3000 minuuttia kuukausittain sl/elisa/kolumbus-liittymiin. Jos nyt itsellä kovastikin kavereita joilla ko operaattori, niin en minä tuota sitoutumista kovin pahana pitäisi.
    Nämä tällaiset automaattisesti uusiutuvat sopimukset olisi mielestäni kyllä saatava loppumaan. Myös muutenkin operaattorit voisi joku pistää jonkunlaiseen ojennukseen. Nykyisin "tulkitsevat" sopimuksia ihan oman mielensä mukaan, tietäen että harva heitä pystyy oikeuteenkaan asti haastamaan. Nyt jos/kun ryhmäkanne syksyllä 2007 tulee, niin sillä voi olla kuluttajan asemaa parantava vaikutus.
     
  18. polarit

    Liittynyt:
    4/4/07
    Viestit:
    5
    Tykkäykset:
    0
    Kannattaisi varmaan soittaa joo. Lähetin kyllä netissä kyselylomakkeen ja siinä myös vastausta varten email-osoitteen. Saas nähdä, koska vastaavat, nyt on kulunut vasta kolme vuorokautta siitä. On toinenkin vaihtoehto:
    http://tinyurl.com/ajy9h

    Tiedän tasan tarkkaan, että mitään postia ei ole tullut Elisalta vuosikausiin - silloisen Radiolinjan liittymä on avattu v. 1999. Eipä tarvinnekaan, kun lasku menee suoralaskutuksella ja puhelinerittely on Elisan sivuilla katsottava pdf-doku. Näin säästävät vielä postituskuluissa.

    Siks toisekseen, mitenkä todennäköistä ja yleistä on että kohta kaksi vuotta sitten kerran lähetetty sopimuspaperi edes on ihmisillä tallessa? Miksi turhaan laittaa nettiin sopimuksen muutospäiviä näkyviin. Jostain kumman syystä Saunalahti osaa kirjata nettisivuilleen kaikki tarpeelliset liittymäasiakkaan sopimustiedot, vaikka onkin Elisan tytär.

    Enää tarvitsis tietää, milloin aikaisintaan voi irtisanoa sopimuksen, onko siinä jokin kahden viikon aikaraja?
     
  19. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Mitenkähän näistä kaikista saadaan aina teleoperaattoreiden vikoja? Asiakas on itse ehdot hyväksynyt ja niissä asia ilmoitetaan. Kannattaisikohan oikeasti lukeakin niitä sopimusehtoja? Asiakashan sen itse päättää millaisen sopimuksen menee hyväksymään.
     
  20. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Yrittäkääpä kuvitella miten paljon energiaa ja työtä menee hukkaan palveluntarjoajalla jos jokaisen asiakkaan sopimus pitäisi aina erikseen uusia joka kerta kun sopimuskausi vaihtuu. Asiakkaankin pitäisi muistaa uusia sopimus ennen katkeamista etteivät määräaikaisen sopimuksen edut vain jää saamatta. Siitähän vasta iso huuto tulisi.
     

Jaa tämä viestiketju